Lidt eftertanker på en anden tråd.
Hvorfor går så mange op i skærmtid hos børnene? - altså jeg spørg af ren nysgerrighed for jeg deler ikke samme mening så måske jeg kan blive klogere?
Aya er kun 19 måneder og vi tager derfor stadig de store valg om hvad dagen bringer i forhold til ture i zoo, legeplads osv., men er vi bare hjemme har vi ingen begrænsninger på skærmtid da jeg mener det er noget hun helt selv kan styre og kan se, at hun indtil videre helt selv kan styre det for hun begynder selv at lege når hun ikke gider se mere.
Men jeg tænker meget på mit eget behov og lyst til bare at lave ingenting og se serier en søndag formiddag, hvor man skal ned i gear og tænker at Aya også kan have det sådan - og at hun nok har det sådan da hun om søndagen når vi står op selv kommer og spørg efter Gurli Gris og bare vil sidde i sofaen og stene på det - altså hendes uge er jo lige så hård som min så kan godt forstå hun vil koble af!
Er det mig der er helt tosset? Eller er det fordi jeg slet ikke er begyndt på de “skærmtids problemer” endnu?
Jeg synes bare det er hyggeligt at sidde i sofaen med hende og stene Gurli Gris om og om igen 
Og husk nu alle har forskellige holdninger og meninger og vi prøver vel alle bare på, at være de bedste forældre for vores unger
Anmeld
Citér