Ja det er jo et svært spørgsmål. For det er jo heller ikke sjovt for den pågældende mors datter, at din datter ikke forstår at nok er nok. Og hvis det har stået på længe, eller hver gang de træffer hinanden på legepladsen, ville jeg også være opgivende.
Jeg kan huske da jeg gik i 1./2. klasse, der havde vi en dreng i klassen der kaldte alle pigerne for luder og andre skældsord, samt kastede ting efter os. Der fik mine forældre også nok, I og med lærerne ikke gjorde noget, jo de snakkede med ham, men lige lidt hjalp det. Her bad mine forældre mig om at slå/sparke ham, hvis ikke han stoppede efter 3. gang. Jeg sparkede ham så i de nedre regioner og fortalte ham, at han ALDRIG skulle snakke sådan til mig igen, og der var ALDRIG problemer efterfølgende.
Så som jeg ser det, må du på banen. Du må tage med din datter på legepladsen, og så guide hende i, hvordan hun aflæser og reagerer overfor andre børn. Især fordi hun snart er skolebarn, og der er altså ingen kære mor, så kunne det da være fantastisk hvis hun kunne fungere godt socialt.
Anmeld
Citér