Når forældre opfordre deres børn til at yde vold.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.374 visninger
49 svar
47 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
10. juni 2018

Anonym trådstarter

Jeg bor i et område med mange børn. I alle aldre. Jeg har selv børn. Blandt andet en på 5 år som er lidt af en drillepind. Dog er hun ikke 5 år mentalt og hun forstår ikke altid de samme ting som andre børn. Der er så en mor herude, med et barn på 12 år, også en pige. Den her mor har bedt sin datter på 12 år om at sparke og slå mit barn såfremt hun driller og ikke forstår et nej første gang. Det mener jeg jo selvfølgelig er FULDSTÆNDIG FORKERT. Moren har sagt det til mig ordret at hvis min datter kommer hjem og siger hun er blevet sparket og slået af hendes datter, så er det bare hende der har bedt hende om det.

Jeg er fuldstændig målløs. 

Jeg ville nok løse tingene på en helt anden måde, i form af at snakke med børnene eller snakke med de andre børns forældre og sammen med børnene løse tingene. I det her tilfælde er den anden mor ikke enig og mener helt klart det er den rigtige måde og at min datter selv ber om at få ‘nogen på hovedet’ som hun siger.

Hvordan tackler man det når andre forældre opfordre deres egne børn til at være voldelige mod andre børn? 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

10. juni 2018

Soonmom

Så ville jeg holde mit barn væk fra hendes og gøre klart for moderen at den holdning formentlig kommer til at koste hendes datter en del venskaber på hendes vej. - hvad er det for noget at lære ens barn at sparke og slå og så en der er så meget yngre 

Anmeld Citér

10. juni 2018

Abracadabra

Anonym skriver:

Jeg bor i et område med mange børn. I alle aldre. Jeg har selv børn. Blandt andet en på 5 år som er lidt af en drillepind. Dog er hun ikke 5 år mentalt og hun forstår ikke altid de samme ting som andre børn. Der er så en mor herude, med et barn på 12 år, også en pige. Den her mor har bedt sin datter på 12 år om at sparke og slå mit barn såfremt hun driller og ikke forstår et nej første gang. Det mener jeg jo selvfølgelig er FULDSTÆNDIG FORKERT. Moren har sagt det til mig ordret at hvis min datter kommer hjem og siger hun er blevet sparket og slået af hendes datter, så er det bare hende der har bedt hende om det.

Jeg er fuldstændig målløs. 

Jeg ville nok løse tingene på en helt anden måde, i form af at snakke med børnene eller snakke med de andre børns forældre og sammen med børnene løse tingene. I det her tilfælde er den anden mor ikke enig og mener helt klart det er den rigtige måde og at min datter selv ber om at få ‘nogen på hovedet’ som hun siger.

Hvordan tackler man det når andre forældre opfordre deres egne børn til at være voldelige mod andre børn? 

Der er en række forskellige muligheder (nok flere end jeg kan komme i tanke om):

• Følge din datter, når hun går på legeplads.
  • Forbyde din datter at lege med pågældende barn.
  • Forbyde din datter at drille pågældende barn. 
  • Snakke med din datter om at aflæse andres børns stop-signaler. 
  • Afvente og se, om det nogensinde bliver et problem.
  • Skrive en underretning til kommunen med baggrund i din bekymring for det andet barn, som da får en helt håbløs opdragelse.

Anmeld Citér

10. juni 2018

Anonym trådstarter

Soonmom skriver:

Så ville jeg holde mit barn væk fra hendes og gøre klart for moderen at den holdning formentlig kommer til at koste hendes datter en del venskaber på hendes vej. - hvad er det for noget at lære ens barn at sparke og slå og så en der er så meget yngre 

Jeg sagde til hende så sent som igår at min datter aldrig kommer til at lege med hendes igen, og til det sagde hun blot “ja ja så siger vi det. Jeg har en pige mere som også plejer at lege med hendes datter. Min store pige bliver også behandlet dårligt af hendes, senest blev hun truet med en kniv. Dette benægter moren dog, på trods af flere så det.

Anmeld Citér

10. juni 2018

Anonym trådstarter

Abracadabra skriver:

Der er en række forskellige muligheder (nok flere end jeg kan komme i tanke om):

• Følge din datter, når hun går på legeplads.
  • Forbyde din datter at lege med pågældende barn.
  • Forbyde din datter at drille pågældende barn. 
  • Snakke med din datter om at aflæse andres børns stop-signaler. 
  • Afvente og se, om det nogensinde bliver et problem.
  • Skrive en underretning til kommunen med baggrund i din bekymring for det andet barn, som da får en helt håbløs opdragelse.

Jeg har gjort alt hvad du skriver, undtaget det med underretningen som jeg dog har tænkt på at gøre. Jeg har taget en lang god snak med min lille pige og selvfølgelig også min store pige, og de holder sig fra hende. Mine piger er nogle følsomme piger og de er ikke typerne der hverken slår eller siger grimme ting. Selvfølgelig kan de godt være på tværs og drille men slet slet ikke i den kaliber. 

Anmeld Citér

10. juni 2018

san

Det siger vist mere om moderen end barnet  stakkels mor, hun har da helt klart et problem... At lærer sit barn at man bare skal slå  ..... Sikke en opdragelse eller mangel på samme den modere har fået... 

Anmeld Citér

10. juni 2018

Anonym trådstarter

san skriver:

Det siger vist mere om moderen end barnet  stakkels mor, hun har da helt klart et problem... At lærer sit barn at man bare skal slå  ..... Sikke en opdragelse eller mangel på samme den modere har fået... 

Jeg er også virkelig chokeret. Da hun sagde det til mig prøvede jeg at forklare hende at det simpelhen ikke er den rigtige måde at gøre det p. Jeg prøvede at forklare hende omkring min datters udfordringer, men hun ville ikke lytte. Hun er dybt alvorlig når hun siger de ting hun gør. Jeg mener dog aldrig at vold er vejen frem. Og jeg ville aldrig opfordre en af mine til at slå på andre børn. Eller bare i det hele taget. Det er SÅ forkert.

Anmeld Citér

10. juni 2018

Nogensmor??

Jeg havde nok spurgt hende om hun brugte samme metode med at slå børn når de ikke høre efter som hun opfordre til, så kn hun jo tydeligvis ikke se noget forkert i vold 

Anmeld Citér

10. juni 2018

Anonym trådstarter

Nogensmor?? skriver:

Jeg havde nok spurgt hende om hun brugte samme metode med at slå børn når de ikke høre efter som hun opfordre til, så kn hun jo tydeligvis ikke se noget forkert i vold 

Det var jeg meget tæt på igår, men jeg valgte simpelthen at gå. Og tage mine børn med. Jeg er bare frustreret. Mine piger plejer sagtens at kunne lege ude på legepladsen uden jeg er der hele tiden, men pigen der omtales og hendes venner de er simpelthen så grimme i deres mund og opførsel generelt. Og tydeligvis hjælper det ikke at snakke med moren. 

Jeg spurgte hende hvordan hun mon ville have det hvis hendes datter blev slået og sparket, på opfordring fra forældre og det mener hun er helt okay hvis hendes datter er skyld i det selv? 

Man er sa virkelig alder selv skyld i at blive udsat for vold? 

Anmeld Citér

10. juni 2018

Babilooo

Tal med kommunen... det lyder meget bekymrende!

og tal evt med skolen hvis de går på samme skole?

moren lyder virkelig ghetto agtig og udfordret.

går pigerne med kniv..?

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.