Anonym skriver:
Hvad havde I andre gjort i denne situation, sådan helt konkret? Hvor starter man?
Helt konkret er det eneste du ka gøre, er at du altid er til stede, der hvor de begge er, så du ka "fjerne" dit barn, inden det når dertil hvor den store sku få mulighed for at slå osv.
Du har prøvet dialog med moren, og det har du ik fået noget ud af.
Man ka jo self argumentere at det ik burde være nødvendigt, men det er det jo desværre bare her!
For at svare på om andre har opfordret sit barn, til at slå et andet barn, så ka jeg sige at det har jeg.
Forstået på den måde at hun ALTID må forsvare sig selv eller andre, hvis der er nogen der gør noget mod hende først.
Siden hun startede i skole, har der været flere meget voldelige episode, bla er hun blevet sparket i hovedet, så hun fik en stor hudafskrabning og blåt øje. Der er blevet taget kvælertag, med blå mærker på halsen og punkt blødninger i øjene på andre børn, af flere omgange. Hun er blevet jagtet af et større barn, med en dolk, hvor hun var blevet truet med at hun ville blive sprættet op osv osv osv. Der har jeg givet hende tilladelse til at gi drengen et kæmpe los i løgene, slå fra sig, kradse eller stikke finger i øjet, hvis ik der er en voksen i nærheden, som ka hjælpe. Selvforsvar er ALTID ok, men vold mod andre er ALDRIG ok!
Jeg havde det oppe i hendes klasse, på et forældremøde, og nogle drenge forældre blev dybt forfærdet, men alle de andre var enige. Så ka i jo begynde at overvejede hvem der var forældre til hvem?? Vh Stine