Når forældre opfordre deres børn til at yde vold.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

10. juni 2018

Anonym trådstarter

Smølfine123 skriver:

Tal med kommunen... det lyder meget bekymrende!

og tal evt med skolen hvis de går på samme skole?

moren lyder virkelig ghetto agtig og udfordret.

går pigerne med kniv..?

De går på samme skole. Ihvertfald hendes pige og min den store. Min lille pige går endnu ikke i skole. Jeg har forsøgt at få fat i min sp for at få nogle råd til hvordan jeg tackler det, men det er ikke lykkedes. Men forsøger igen imorgen. 

Så vidt jeg ved går pigen ikke med kniv, hun går bare med det ‘forkerte’ selskab så at sige. 

Jeg ser faktisk sjælendt moren, hun er aldrig ude heller ikke med sine børn. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

10. juni 2018

Rosa-Sophia

Jeg ville ikke være i tvivl mere. Var min datter blevet truet med en kniv af et andet barn, som har en mor, der opfordrer til at løse drillerier med vold, havde jeg skrevet en underretning. De børn ender da med at blive afstumpede og uhyggelige mennesker, hvis ingen griber ind. Det er det ene og derudover ville jeg holde begge mine børn langt væk fra den familie. Jeg er så rystet, hvordan kan man sige til én på 12 at hun bare skal slå og sparke et barn på fem år (eller nogen som helst)

Derudover ville jeg også tale med mit barn om at lære at aflæse andre menneskers stop-signaler og respektere dem. Det må da være voldsomt drilleri, hvis det lige frem inspirerer en mor til at tænke  at hendes barn skal reagere fysisk på det. Selv om det er en forskruet tilgang. 

Anmeld Citér

10. juni 2018

Babilooo

Rosa-Sofia85 skriver:

Jeg ville ikke være i tvivl mere. Var min datter blevet truet med en kniv af et andet barn, som har en mor, der opfordrer til at løse drillerier med vold, havde jeg skrevet en underretning. De børn ender da med at blive afstumpede og uhyggelige mennesker, hvis ingen griber ind. Det er det ene og derudover ville jeg holde begge mine børn langt væk fra den familie. Jeg er så rystet, hvordan kan man sige til én på 12 at hun bare skal slå og sparke et barn på fem år (eller nogen som helst)

Derudover ville jeg også tale med mit barn om at lære at aflæse andre menneskers stop-signaler og respektere dem. Det må da være voldsomt drilleri, hvis det lige frem inspirerer en mor til at tænke  at hendes barn skal reagere fysisk på det. Selv om det er en forskruet tilgang. 

Enig ... tal med lærerne og med kommunen.

tænk hvis hun bliver voldelig i skolen også..??

hun skal da hjælpes til at være en bedre mor.

Anmeld Citér

10. juni 2018

Anonym trådstarter

Rosa-Sofia85 skriver:

Jeg har snakket med min lille pige, men desværre har hun nogle udfordringer der gør hun ikke helt forstår alvoren i tingene. Fx har hun også svært ved at forstå at det er farligt at løbe over en vej med mange biler, eller at man ikke må gå væk eller hjem til en ven uden at sige det til mor. Men alt dette er der ved at blive tager hånd om. Disse udfordringer er ikke nye, tværtimod har de været synlige siden hun var ganske lille. Hun er blandt andet født med en blødning i hovedet og er meget sent udviklet. Dette kender den anden mor til, da jeg ligesom har prøvet at forklare hende hvorfor min pige nogen gange er som hun er. Men som hun selv siger, ‘det er jeg fuldstændig ligeglad med’.

hvordan griber man sådan en underretning an? Fortæller man det til moren først eller? Jeg har aldrig prøvet den slags før så jeg er helt grøn på området. 

Anmeld Citér

10. juni 2018

Anonym trådstarter

Smølfine123 skriver:

Enig ... tal med lærerne og med kommunen.

tænk hvis hun bliver voldelig i skolen også..??

hun skal da hjælpes til at være en bedre mor.

På skolen er de delt op , så den årgang min store pige går på er ikke i samme skolegård som den anden pige. Men der kan jo selvfølgelig opstå problemer når de har fri. Min store pige går væk så snart nogen begynder på noget overfor hende, den dag med kniven der løb hun hjem uden at se sig tilbage hun sagde end ikke noget til dem. Moren er i total fornægtelse omkring at hendes datter skulle have været med til det på trods af flere har set og hørt det.

Anmeld Citér

10. juni 2018

Sprit25

Jeg har også sagt til min datter at hun måtte slå igen! Det indrømmer jeg blankt. 

Derudover lyder det fuldstændig vanvittigt og som om den familie skal have lidt hjælp!

Anmeld Citér

10. juni 2018

Anonym trådstarter

Sprit25 skriver:

Jeg har også sagt til min datter at hun måtte slå igen! Det indrømmer jeg blankt. 

Derudover lyder det fuldstændig vanvittigt og som om den familie skal have lidt hjælp!

Vil du uddybe det første du skriver? Jeg har enormt svært ved at forstå den slags og nok endnu mere fordi det er en lille pige på 5’år jeg har. Den anden pige er 12. 

Jeg synes ikke vold i nogle afskygninger er okay og kunne derfor aldrig selv finde på at sige til mine unger de skal slå nogen. Jeg synes det er bedre at snakke om tingene. 

Anmeld Citér

10. juni 2018

Sprit25

Anonym skriver:

Vil du uddybe det første du skriver? Jeg har enormt svært ved at forstå den slags og nok endnu mere fordi det er en lille pige på 5’år jeg har. Den anden pige er 12. 

Jeg synes ikke vold i nogle afskygninger er okay og kunne derfor aldrig selv finde på at sige til mine unger de skal slå nogen. Jeg synes det er bedre at snakke om tingene. 

En i mit barns børnehave slog. Hele tiden uanset hvad der blev gjort, sagt eller andet. Så fik mit barn afvide det var okay at slå igen men at h*n ALDRIG måtte slå først. 

Anmeld Citér

10. juni 2018

Anonym trådstarter

Sprit25 skriver:

En i mit barns børnehave slog. Hele tiden uanset hvad der blev gjort, sagt eller andet. Så fik mit barn afvide det var okay at slå igen men at h*n ALDRIG måtte slå først. 

Gjorde børnehaven ingenting? 

Anmeld Citér

10. juni 2018

Anonym

Anonym skriver:

Jeg bor i et område med mange børn. I alle aldre. Jeg har selv børn. Blandt andet en på 5 år som er lidt af en drillepind. Dog er hun ikke 5 år mentalt og hun forstår ikke altid de samme ting som andre børn. Der er så en mor herude, med et barn på 12 år, også en pige. Den her mor har bedt sin datter på 12 år om at sparke og slå mit barn såfremt hun driller og ikke forstår et nej første gang. Det mener jeg jo selvfølgelig er FULDSTÆNDIG FORKERT. Moren har sagt det til mig ordret at hvis min datter kommer hjem og siger hun er blevet sparket og slået af hendes datter, så er det bare hende der har bedt hende om det.

Jeg er fuldstændig målløs. 

Jeg ville nok løse tingene på en helt anden måde, i form af at snakke med børnene eller snakke med de andre børns forældre og sammen med børnene løse tingene. I det her tilfælde er den anden mor ikke enig og mener helt klart det er den rigtige måde og at min datter selv ber om at få ‘nogen på hovedet’ som hun siger.

Hvordan tackler man det når andre forældre opfordre deres egne børn til at være voldelige mod andre børn? 

Der er jo selvfølgelig 2 sider af samme sag.

Når jeg læser det, du har skrevet, så tænker jeg, at du har et barn med udfordringer, som ikke forstår at læse andre børn og som ikke altid forstår et nej eller at hun udviser grænseoverskridende opførsel.

Vi kender alle børn, der har disse tendenser, mere eller mindre, og lad mig være helt ærlig - jeg har tænkt det samme, som den pågældende mor har valgt at instruere sin datter i, så forstår til dels godt den frustration, som moderens handling formentligt kommer fra.

Nu lyder det, som om jeg forsvarer hende, men den med kniven kan være en gruppe af piger, der har opildnet hinanden til en handling, de ikke normalt ville være kommet ud i.

Det er svært at vide, hvad der er op og ned i denne sag - men husk blot, at fordi du udlægger sagen herinde og får medhold fra nogle - så giver det dig ikke retten til at dømme andre, og jeg tror bestemt ikke, at din datter er uden skyld i, at situationen nu er endt dér (uanset, at hun skal betragtes som uskyldig qua hendes handicap) - måske har du slet ikke ret i, at du kan lade hende være alene på legepladsen, måske andre betragter HENDE som tyrannen? Blot en tanke.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.