min livmoder er hård

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.840 visninger
43 svar
61 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
16. april 2018

Anonym trådstarter

Hej 

mig og kæresten er igang med projekt baby, da jeg skulle have forventet mens, gik jeg cirka 2-3 dage over tid, ende med at få noget som mindede om mens men som bare var meget lyst og var der i 2-3 dage cirka, har løst mig frem til at dette kunne være pletblødning..

her den sidste uges tid har min livmoder været helt vildt hård, den har aldrig været så hård som den er nu, alle test er negativ burde jeg tage kontakt til lægen og be om en blodprøve for at være sikker på at der ikke er noget galt? 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. april 2018

Wampires

Profilbillede for Wampires
Erik sept. '11, Magnus juli '18, Viktor Juli '20

jeg ville nok kontakte lægen...

det at man er igang med at prøve kan virkelig spille kroppen et puds og man får alle mulige symptomer uden der er noget...

ikke at der behøver være noget galt.. men rarest at få vished med sikkerhed om den allerede er der eller om man skal fortsætte med at forsøge...

Anmeld Citér

16. april 2018

Anonym trådstarter

Wampires skriver:

det at man er igang med at prøve kan virkelig spille kroppen et puds og man får alle mulige symptomer uden der er noget...

ikke at der behøver være noget galt.. men rarest at få vished med sikkerhed om den allerede er der eller om man skal fortsætte med at forsøge...

har mange symptomer på graviditet, er ekstrem følelsesladet for tiden, skal tisse hele tiden føler man, og er vildt træt også. tænker jeg prøver at ringe til lægen imorgen for at høre, kan jo sagtens være at jeg er en af dem som ikke producere så meget HCG 

Anmeld Citér

16. april 2018

Abracadabra

Hvor er det, du mærker din livmoder? 

Anmeld Citér

16. april 2018

Anonym trådstarter

Abracadabra skriver:

Hvor er det, du mærker din livmoder? 

cirka 5 fingre under navlen hvorfor? 

Anmeld Citér

16. april 2018

Anonym

Wampires skriver:

Så dit råd er at gå til læge og få taget blodprøve i stedet for at tage en test med jævne mellemrum? Det er ikke noget under, at der ikke er tid til syge mennesker, og at udgifterne til sundhedsvæsenet eksploderer.

Anmeld Citér

16. april 2018

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

Så dit råd er at gå til læge og få taget blodprøve i stedet for at tage en test med jævne mellemrum? Det er ikke noget under, at der ikke er tid til syge mennesker, og at udgifterne til sundhedsvæsenet eksploderer.

Ja det vil jeg gøre, har ingen positiv test haft endnu, og er sikker på at en blodprøve ikke vælter hele det danske sundhedsvæsen. Vil da 100% hellere være sikker på om der er noget der inde end bare at gå og vente. kan jo sagtens være at jeg er en af dem som ikke producere så meget HCG i forhold til så mange andre mennesker. har aldrig været gravid før og kan tydeligt mærke at der forgår noget i min krop fortiden, så vil hellere være på den sikre side. 

Anmeld Citér

16. april 2018

Anonym

Anonym skriver:

Ja det vil jeg gøre, har ingen positiv test haft endnu, og er sikker på at en blodprøve ikke vælter hele det danske sundhedsvæsen. Vil da 100% hellere være sikker på om der er noget der inde end bare at gå og vente. kan jo sagtens være at jeg er en af dem som ikke producere så meget HCG i forhold til så mange andre mennesker. har aldrig været gravid før og kan tydeligt mærke at der forgår noget i min krop fortiden, så vil hellere være på den sikre side. 

Din blodprøve koster skam også, og der er absolut intet grundlag for at få den taget, du er utålmodig og gider ikke vente på resultatet på en test eller at din mens kommer, og derfor er der flere og flere, der finder det rimeligt at tage tid fra rigtigt syge mennesker og belemre samfundet med en udgift, som er helt urimelig. Når man så HAR fået barn, sidder man og brokker sig over, at man ikke kan få en akut tid til sit barn, mærkeligt, ikke?

Anmeld Citér

16. april 2018

Anonym

Der er ingen grund til at få taget blodprøve. Vent og test igen eller vent på mens. 

Du kan slet ikke mærke din livmoder så tidligt. Du skal helt hen omkring 12-13 uger for at mærke livmoderen udvendigt også er det lige over skambenet. Og havde du været 12-13 uger henne havde du fået positiv test nu. 

Tålmodighed er svært. Forståeligt når ønsket er stort. Men lægen vil ikke engang tage blodprøve på dig nu udfra de symptomer som kan være mange andre ting. 

Anmeld Citér

16. april 2018

Abracadabra

Anonym skriver:

cirka 5 fingre under navlen hvorfor? 

Det lyder lidt tidligt til at mærke livmoderen. Den vokser jo kun ganske få mm lige i starten. Måske mærker du noget andet...

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.