Jeg bliver lidt nysgerrig på, hvad det er at han mangler i de weekender, hvor du arbejder - går ud fra at du har almindelig arbejdsdag svarende til 8 timer. Hvis du kommer hjem eftermiddag, har i stadig tid sammen og kan nogle ting? Kan han give eksempler på, hvad det er at han gerne vil?
jeg kan godt forstå, at du bliver bekymret, når han kommer med sådan en udmelding, og tænker over, at du føler, at du er nødt til at finde et andet arbejde.
Er det ikke svært indenfor dit fag at få arbejde, som ikke indbefatter weekendarbejde?
Jeg tror ikke, at det er afgørende for et forhold om, man arbejder i weekend eller ej, men derimod hvordan tiden man så tilbringer sammen,vægtes.
jeg er gift med en selvstændig, så er vant til, at han arbejder meget og ofte i weekend, og har aldrig tænkt at det ødelagde vores forhold at arbejde weekend, eller et problem at være alene med børnene, eller følt mig begrænset, fordi vi har planlagt på en anden måde, når han arbejder. Men ja anderledes på nogle måder i forhold til andre familier.
nu er din situation, at din mand synes, at dette er et kæmpe problem, og faktisk kan betyde, at I ikke skal være sammen. Jeg ville spørge indtil, hvad det egentlig handler om og inden I fik børn, arbejdede du vel også weekend, så hvad har forandret sig? Jeg læser ikke, at du føler, at det er et problem, men derimod har du et arbejde, som du er glad for, hvilket er vigtigt, når man skal trives.
jeg synes at din mand bør uddybe nærmere, hvad det er, som ikke fungerer, men jeg er ikke overbevist om, at hvis du stopper med at arbejde weekend, løser problemet.