Kan ikke magte at jeg arbejder hver anden weekendE

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

7.884 visninger
44 svar
85 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
14. april 2018

Anonym trådstarter

Jeg har været på min arbejdsplads i 9 år. Jeg elsker mit fag (sosu assistent) og mine kollegaer. Jeg har det rigtig godt der, og er god til mit arbejde. 

Min kæreste som jeg har 2 børn har smidt en bombe til aften. Han er bange for at hvis jeg fortsætter mit arbejde med at arbejde hver anden weekend så ender det med at vi er næst til at gå fra hinanden. Han får ikke det samme ud af weekenden når jeg er afsted. Vores forhold er i forvejen skrøbeligt og han mener at det weeekender jeg arbejder skader mere end de gavner. Han har før nævnt at han syntes det er træls at jeg arbejder hver anden weekend men så har han heller ikke sagt mere. Men lige frem at sige at så vil han ikke være dammen med mig mere gør mig enormt ked af det. Sikke et ultimatum!!! 

Men jeg vil selvfølglig gerne beholde min familie. Familie kommer først. Jeg ved bare ikke helt hvad jeg skal gøre??? Skal jeg spørge mit arbejde om jeg kan blive fritaget for at arbejde i weekender, selvom man skal arbejde hver anden weekend i mit fag?? Eller skal jeg finde mit et helt andet arbejde hvor jeg nok ikke vil være lige så glad for?? Og eller skal jeg fortsætte med at arbejde der hvor jeg gør nu og så risikere min familie?? 

Jeg har lige siden jeg blev uddannet kun arbejdet der og det er angst provokerende for mig at skulle ud i noget helt andet.... det ville kun være for min families skyld hvis jeg gjorde det.... hvad tænker I?? Hjælp mig 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. april 2018

Anonym

Anonym skriver:

Jeg har været på min arbejdsplads i 9 år. Jeg elsker mit fag (sosu assistent) og mine kollegaer. Jeg har det rigtig godt der, og er god til mit arbejde. 

Min kæreste som jeg har 2 børn har smidt en bombe til aften. Han er bange for at hvis jeg fortsætter mit arbejde med at arbejde hver anden weekend så ender det med at vi er næst til at gå fra hinanden. Han får ikke det samme ud af weekenden når jeg er afsted. Vores forhold er i forvejen skrøbeligt og han mener at det weeekender jeg arbejder skader mere end de gavner. Han har før nævnt at han syntes det er træls at jeg arbejder hver anden weekend men så har han heller ikke sagt mere. Men lige frem at sige at så vil han ikke være dammen med mig mere gør mig enormt ked af det. Sikke et ultimatum!!! 

Men jeg vil selvfølglig gerne beholde min familie. Familie kommer først. Jeg ved bare ikke helt hvad jeg skal gøre??? Skal jeg spørge mit arbejde om jeg kan blive fritaget for at arbejde i weekender, selvom man skal arbejde hver anden weekend i mit fag?? Eller skal jeg finde mit et helt andet arbejde hvor jeg nok ikke vil være lige så glad for?? Og eller skal jeg fortsætte med at arbejde der hvor jeg gør nu og så risikere min familie?? 

Jeg har lige siden jeg blev uddannet kun arbejdet der og det er angst provokerende for mig at skulle ud i noget helt andet.... det ville kun være for min families skyld hvis jeg gjorde det.... hvad tænker I?? Hjælp mig 

Hvad er grunden til at han har et problem med at du arbejder hver anden weekend? 

Anmeld Citér

14. april 2018

lineog4

Anonym skriver:

Jeg tænker du må være nysgerrig på, hvad han mener med, at han ikke får det samme ud af weekenden.

så må du selvfølgelig også se på muligheden for at få et arbejde med din uddannelse som du vil trives i, hvor der måske er mindre weekend vagter. Men du skal da selvsagt ikke arbejde som ufaglært, når du er faglært og endda er glad for at arbejde med dit fag.

Anmeld Citér

14. april 2018

Anonym

Altså hvid i går fra hinanden så skal han vel også have børnene hver 2 weekend. Men bare helt alene. 

Jeg arbejder også som assistent og arbejder hver 2 weekend og sådan er vilkårene jo bare inden for vores fag. Jeg synes du skal spørge ham hvad det er han mener han ikke får ud af det. Hvor gamle er jeres børn ? 

Anmeld Citér

14. april 2018

Abracadabra

Anonym skriver:

Altså hvid i går fra hinanden så skal han vel også have børnene hver 2 weekend. Men bare helt alene. 

Jeg arbejder også som assistent og arbejder hver 2 weekend og sådan er vilkårene jo bare inden for vores fag. Jeg synes du skal spørge ham hvad det er han mener han ikke får ud af det. Hvor gamle er jeres børn ? 

Nemlig. Og hvad søren ville være bedre ved en skilsmisse? At han så kunne få en ny kone til at passe børnene, så han selv slap?

Anmeld Citér

14. april 2018

Anonym

Anonym skriver:

Jeg er også Sosu og Arbejder hver 2 weekend også

min hader det - det er også virkelig meget - jeg skal også efter endte barsel Søge noget nyt - 

det er altså virkelig virkelig meget at arbejde hver 2 weekenden - 

jeg vilde søge noget nyt - der mangler assistenter overalt lige nu - hvor kan arbejde hver 3 weekenden 

Anmeld Citér

14. april 2018

Oddi

Profilbillede for Oddi

Jeg synes du skal spørger ind til hvad det er han "mangler" i de weekender du arbejder. Er det fordi det er hårdt at stå med børnene alene? Fordi han savner dig eller hvordan?.. Det er jo ikke BARE arbejdet - det må jo være pga det affodre et eller andet irritationsmomont - og det kan I så forsøge at gøre bedre. 

Og så helt ærligt. Han har valgt dig og du har et arbejde du elsker, det er en del af dig. 

Ps, min mand arbejder også hver 2. weekend og også dag, aften, nathold. Han elsker sit job og jeg vidste jo hvad jeg gik ind til da vi fandt sammen. Nogle gange er det hårdt at være alene en weekend med vores søn, men så kommer han jo også hjem og er der - han er jo kun væk 8 timer og så er han familiefar når han kommer hjem. Nogle gange har vi lange perioder hvor vi ikke har aftner sammen, men når vi så endelig har så får vi masser ud af dem og sidder ikke bare og glor på hver vores tlf eller noget. Så måske det handler om at I skal finde nogle rutiner hvor han ikke føler at han mangler dig - men tilgengæld får rigtig meget af dig (og jer tid sammen) når du så er hjemme. 

Anmeld Citér

14. april 2018

MT_2011

Hvad har han tænkt sig at gøre hvis han virkelig mener i skal gå fra hinanden, han skal vel også have børnene på weekend?

Hvis du arbejder dag vagter, så er det jo ikke mange timer han er alene med jeres børn alligevel, hvis det er hans problem i det her?

Hvis du er glad for dit arbejde, så syntes jeg ikke du skal skifte. Og jeg syntes virkelig det er en mærkelig udmelding man vil gå fra hinanden fordi den ene arbejde hver anden weekend? 

Anmeld Citér

14. april 2018

2017morigen

Et eller andet sted kan jeg godt forstå ham. Jeg har selv arbejdet hver anden weekend før vi fik børn og han arbejde også weekend, kan dog ikke huske hvor ofte. Det var helt ok. 

Det er noget andet når der er børn inde i billedet. Jeg arbejde hver weekend i halvt år efter vi fik den ældste. Jeg havde det ikke godt der og gik ned med stress som skal ligges oven i.

Jeg var selvfølgelig på når jeg kom hjem fra job men den weekend jeg havde fri ville jeg bare være hjemme og koble af. Det var en pest når familien inviteret til noget for jeg havde mest af alt lyst til at sige nej. Hver 3 eller hver 4 weekend giver bare noget andet 

Anmeld Citér

14. april 2018

Anonym trådstarter

lineog4 skriver:

Jeg tænker du må være nysgerrig på, hvad han mener med, at han ikke får det samme ud af weekenden.

så må du selvfølgelig også se på muligheden for at få et arbejde med din uddannelse som du vil trives i, hvor der måske er mindre weekend vagter. Men du skal da selvsagt ikke arbejde som ufaglært, når du er faglært og endda er glad for at arbejde med dit fag.

Det er at vi i forvejen har et meget skrøbeligt forhold og så mener han at det er vigtigt at vi får brugt tiden sammen hver weekend og det kan vi ikke rigtig når jeg arbejder hveranden weekend...

Han kan ikke få slappet rigtig af pga børnene... og så får vi ikke den samme tid sammen.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.