Først: Har du fået søgt noget hjælp, som så mange har opfordret dig til? Hvis det er uoverskueligt for dig at ringe til en fremmed, så tal med dit barns lærer næste gang du bringer/henter. Det vigtigste er, at du og dine børn får hjælp.
Jeg prøver lige at sætte tingene lidt på spidsen. Hvis vi nu antager, at det værste sker. At han går og tager børnene med.
Hvilken far vil han være for dem? Vil den mand, der ikke kan overskue en skole-hjem samtale, være den kærlige, omsorgsfulde far, der tager på hyggelige udflugter, laver sund hjemmelavet mad til ungerne og sørger for de passer deres skole/institution/fritidsinteresser? Eller er der en risiko for, at den vrede han har mod dig, kommer til at gå ud over børnene fremover, fordi han har behov for nogen at dominere? Og at det hele i øvrigt kommer til at sejle?
Og er han generelt i dag en kærlig far, der aldrig lader det gå ud over børnene (fx råber af dem eller kalder dem grimme/nedsættende ting) hvis de træder forkert eller provokerer ham?
En anden ting, det er, at dine børn har bopæl dér hvor I bor nu. Og bare fordi din mand flytter, så flytter børnenes bopæl altså ikke med. Jeg ved ikke hvordan reglerne er, hvis man er gift, men hvis man ikke har papirer på hinanden, så kræver det så vidt jeg er orienteret en underskrift fra Jer begge at flytte børnenes adresse, medmindre andet er afgjort i retten/statsamtet. Også selv om i har fælles forældremyndighed. Altså kan han sandsynligvis ikke bare tage dine børn fra dig og flytte dem uden dit samtykke. Gør han det alligevel og nægter dig at se dem, så tæller det som en kidnapning, tænker jeg, hvilket kan politianmeldes.
Anmeld
Citér