Jeg er så skuffet og irriteret!!!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

22. marts 2018

Ellie79

Anonym skriver:

Jeg hader mig selv og for den jeg er!!?? Hvorfor kan han ikke bare acceptere mig for den jeg er!? Og hvordan holder jeg modet oppe for børnenes skyld. De kan jo godt se at mor er ked af det. 

Når du nu har lidt ro, så synes jeg du skal logge på DR og finde det program der hedder, Vold i kærlighedens navn. Det handler om det store arbejder Danner hjemmet gør for kvinder i din situation og måske kan det give dig håb om en fremtid uden psykisk vold. Det kommer til at tage tid, men hvad er et år i forhold til det helvedes du lever i. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. marts 2018

Babilooo

Anonym skriver:

Jeg hader mig selv og for den jeg er!!?? Hvorfor kan han ikke bare acceptere mig for den jeg er!? Og hvordan holder jeg modet oppe for børnenes skyld. De kan jo godt se at mor er ked af det. 

Du hader dig selv - og kan ikke forstå hvorfor han ikke accepterer dug for hvem du er.

første regl - andre elsker ikke en hvis man ikke elsker sig selv. Han har pille dig ned til du til sidst er ingenting. Eller i hvert fald føler at du er ingenting.

Se at komme væk - du ødelægger dine børns liv ved at være med en sådan far. 

Psykisk vold kan netop lade sig gøre fordi man socialt bliver isoleret - så man ikke har venner osv at trække på. 

Tag eventuelt fat i mødrehjælpen. Er der ikke en gammel veninde du kan kontakte? 

Du må ikke byde dig selv og dine børn dette.

Anmeld Citér

22. marts 2018

Babilooo

Er det også dig der skrev “hvorfor giver han mig altid en chance til...”

Anmeld Citér

22. marts 2018

Newsence

lineog4 skriver:

Man kan helt klart kommunikerer mere konstruktivt, men helt ærligt med mindre der er en eller flere grunde til man ikke kan overskue hverdagen, synes du så det er okay, at en far eller mor vælger at trække “jeg kan ikke overskue” kortet i forhold til en skole/hjem samtale på max 30 minutter, og at man som den anden forælder skal smile overbærende og sige: ej der blev jeg lidt skuffet. 

Jeg ville som den anden forælder (igen hvis der ikke er en eller flere grunde a la sygdom) blive ikke bare lidt skuffet men møg skuffet, hvis min man fravalgte en skole/hjem med begrundelsen: det kan jeg ikke lige overskue. Vi fravælger at være to til, men det er sørme ikke fordi vi ikke kan overskue det men fordi det er mest konstruktivt og vi har talt det igennem inden og stoler på hinanden. 

Og som lærer - jeg kan og vil meget gerne være rummelig når et forældrepar er åbne om udfordringer fx sygdom så selv en skole/hjem samtale kan virke uoverkommelig. Men ved jeh at man udelader at komme fordi den ene part ikke lige kunne overskue og den anden anden part ikke “turde” tage afsted, så ville jeg være knapt så rummelig. Og jeg ville vurdere enten, at nej selvsagt tilbydes der ikke en ny samtale eller måske skal der netop holdes en bekymringssamtale og tale om, hvad vi som skole har af forventninger til et skole/hjem samarbejde og egentlig også en bekymring form hjemmet når en mor ikke”tør” tage afsted alene. 

Nej 

jeg mener ikke det er ok at trække kortet. Jeg kender ikke TS kæreste men hvem siger det er et kort. Måske TS kæreste har ting der går han ikke kan overskue det. 

Jeg foreslog blot st en konflikt som TS frygtede måske kunne undgås ved bedre kommunikation.

Ingen kan fortælle TS hvordan hun bliver stærkere så hun kan sige fra. Men jeg kan sige hvordan man evt kan kommunikere bedre så børnene ikke står midt i konflikter i hjemmet. 

Anmeld Citér

22. marts 2018

lineog4

Newsence skriver:

Nej 

jeg mener ikke det er ok at trække kortet. Jeg kender ikke TS kæreste men hvem siger det er et kort. Måske TS kæreste har ting der går han ikke kan overskue det. 

Jeg foreslog blot st en konflikt som TS frygtede måske kunne undgås ved bedre kommunikation.

Ingen kan fortælle TS hvordan hun bliver stærkere så hun kan sige fra. Men jeg kan sige hvordan man evt kan kommunikere bedre så børnene ikke står midt i konflikter i hjemmet. 

Vi kan være helt enige om kommunikation kan redde mange tråde ud. Vi kan også være enige om, at nogle mennesker desværre bumler med udfordringer der gør, at selv en skole/hjem samtale kan være uoverskuelig. 

og jeg tror også, at vi kan være enige, at hvis de udfordringer du har resulterer i, at din partner ikke tør at tage til en skole/hjem samtale alene fordi hun er bange for din reaktion. Ja så er dine udfordringer så store, så du formodentlig ikke burde være i et forhold, da du gør det mennesker du elsker ondt. Havde historien været at far havde meldt fra pga. manglende overskud og mor var taget af sted og kommet pisse sur hjem, så havde jeg været enig med dig. Men historien far melder afbud fordi han ikke har overskud og han forlanger mor også melder afbud, og hun tør ikke andet af frygt for hans vrede efterfølgende. 

Anmeld Citér

23. marts 2018

Babilooo

Kære ts

hvad er status....

Anmeld Citér

23. marts 2018

Anonym trådstarter

Smølfine123 skriver:

Kære ts

hvad er status....

Han skrev i en SMS her til morgen at: Husk nu hvad du har lovet mig”. “Hvis jeg ikke kan mærke dig, ikke kan holde ud at se på dig eller høre på dig så finder jeg et andet sted at bo og jeg tager børnene med mig”.  

Jeg skrev bare ok.... men ved I hvad?? Jeg er bange.... for tænk hvis han gør det!!?? Jeg har en hel masse ting at rette op på....

Anmeld Citér

23. marts 2018

Anonym trådstarter

Jeg føler mig presset og afpresset... Jeg har det virkelig ikke godt med at han truer med at tage børnene med sig... jeg føler mig bange...

Anmeld Citér

23. marts 2018

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.
Anonym skriver:

Jeg føler mig presset og afpresset... Jeg har det virkelig ikke godt med at han truer med at tage børnene med sig... jeg føler mig bange...

Kontakt nogen fra  http://www.lokk.dk

tlf.: 70203082. De vil kunne vejlede dig ift. hvad det DR for et forhold du er i og ift. hans trusler om at tage børnene. Tag kontakt til dem idag. Du er mere værd end han lader dig tro. Ring til dem. Du forpligter dig ikke til noget - det et blot en snak. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.