Jeg har brug for hjælp og støtte men jeg har ingen. Det er fandme hårdt!! Jeg føler mig fanget og ude af stand til at vide hvad jeg skal gøre....
Det lyder fandeme også hårdt.. 
Nu kender jeg selvfølgelig ikke din situation, men jeg tror du skal acceptere (og gøre dig selv den tjeneste) at du ikke skal være sammen med den 'mand' mere.
Nu bliver det nok lidt praktisk anlagt det hele, men jeg tænker det er ret vigtigt at have styr på inden man farer ud på gaden og smækker med døren.
1: Lav et budget. Et realistisk budget, som viser dig hvad du har til rådighed når de faste udgifter er betalt. Leg lidt med nogle tal for husleje osv og se hvad du har råd til.
Inde på borger.dk kan du (efter d. 27. marts) se om du har ret til boligsikring.
2: Når du føler at du har fået et overblik, så hiv fat i din bankrådgiver og bed ham/hende hjælpe dig med at se hvad der er muligt for dig at låne til at komme væk i en ny lejlighed.
3: Når ovenstående er på plads og du forhåbentligt har fået grønt lys for at kunne låne et vist beløb til indskud på en lejlighed, så kig efter et sted hvor du kan flytte hen.
Jeg kan godt forstå det hele ser sort og håbløst ud, men for os der ser det hele udefra og ikke har nogle følelser involveret i din situation, så er det nemt at se at det er et meget usundt forhold du lever i og at dit lave selvværd og selvtillid ikke bliver bedre af at han holder dig nede på den måde. Og det er det eneste rigtige at du kommer væk og videre.
Held og lykke 
(og ps - lad nu være med at involvere ham i ovenstående eller spørge ham om råd i forbindelse med det)
Anmeld
Citér