Vold i børnehaven

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

12. marts 2018

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.
Soonmom skriver:

Fakta er altså at uhensigsmæssig adfærd OFTE (IKKE ALTID) kommer fra hjemmet, (det kan så stadig have mange årsager, for lidt struktur, for meget aktivitet, for lidt aktivitet, for lidt konsekvens, for meget konsekvens, barnet bliver ikke set nok mm.) derfor bør man selvfølgelig se på hjemmet, hvilket man også gør i form af møder osv med forældrene.

Hvor har du det fakta fra? 

Og hvad med børn der har diagnoser?

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. marts 2018

Anonym trådstarter

mor:) skriver:

Hvorfor bliver han ikke mandsopdækket? 

Manglende personale. 

Anmeld Citér

12. marts 2018

Anonym trådstarter

Soonmom skriver:

Jeg ville lave en underretning med bekymrende adfærd.
Har ikke hørt at man melder et børnehavebarn (hvis det er politiet du mener?)

Det er politiet der menes. 

Jeg ved som sagt heller ikke så meget om det, men tænker, at når det decideret er vold, at man kan melde det. 

VH TS

Anmeld Citér

12. marts 2018

Anonym skriver:

Manglende personale. 

Er deres normering dårligere end andre andre børnehaver? 

Anmeld Citér

12. marts 2018

Soonmom

mor:) skriver:

Hvor har du det fakta fra? 

Og hvad med børn der har diagnoser?

Erfaring, undersøgelser osv.
De fleste børn der reagere uhensigtsmæssigt, er et råb om hjælp og det er altså oftes noget i hjemmet/noget der har med hjemmet at gøre. Alt fra alvorlige ting til ting der kan løses med guide og vejledning
Der er også lavet undersøgelser at børn der har arbejdsmæssige problemer og diagnoser som fx ADHD ofte kommer fra resursesvage familier

Anmeld Citér

12. marts 2018

Anonym trådstarter

Jeg er helt enig med Camillos. 

Men hvis øverste ledelse allerede ved besked og heller ikke gør det store. Så tror jeg faktisk jeg ville underette kommunen. For barnet er tydeligvis til skade for andre og det må komme fra hjemmefronten. 

Forstår godt bekymringen om at sende jeres børn derned velvidende om at det kan komme til skade grundet et andet barn. Nu er jeg så heldig stillet at jeg er hjemmegående. Så jeg havde nok bare beholdt mit barn hjemme og søgt om flytning til andet sted. Så kan det diskuteres det her med at flytte børn fra deres vante rammer. Men de skal også være trygge. Og det barn der er slået i hovedet med en skovl eller juletræsfod tvivler jeg på er særlig tryg i den børnehave mere. 

Vi var ikke mulighed for at holde vores barn hjemme, men vi har bedt om flytning til anden børnehave. 

Det skal lige siges, at det ikke kun er på baggrund af dette, men også manglende informationer fra børnehaven, hård omgangstone m.m. 

Vh ts

Anmeld Citér

12. marts 2018

Anonym skriver:

Det er politiet der menes. 

Jeg ved som sagt heller ikke så meget om det, men tænker, at når det decideret er vold, at man kan melde det. 

VH TS

Man kan da ikke melde et barn i børnehavealderen til politiet - hvad skal de gøre? 

Der kan højst underrettes til kommunen. Men vil tro der allerede er noget samarbejde på den front. 

Anmeld Citér

12. marts 2018

Anonym trådstarter

Er deres normering dårligere end andre andre børnehaver? 

Børnehaver har jo forskellige normeringer. 

Der har været en del udskiftning men tror de er det der er nomeret til nu. 

Men det er deres svar, at de ikke er nok personale.

vh ts

Anmeld Citér

12. marts 2018

Soonmom skriver:

Erfaring, undersøgelser osv.
De fleste børn der reagere uhensigtsmæssigt, er et råb om hjælp og det er altså oftes noget i hjemmet/noget der har med hjemmet at gøre. Alt fra alvorlige ting til ting der kan løses med guide og vejledning
Der er også lavet undersøgelser at børn der har arbejdsmæssige problemer og diagnoser som fx ADHD ofte kommer fra resursesvage familier

Erfaring fra dit arbejde med børnehavebørn? 

Det siger sig selv at børn med den slags adfærd ikke har det godt og skal hjælpes. Men det siger ikke sig selv at det er forældrene der ikke har magtet forældreopgaven. 

Men en dreng der måske er autist og derfor ikke trives i en børnehave - der er måske for mange stimuli. Er det så også forældrene? 

Anmeld Citér

12. marts 2018

Anonym trådstarter

Vil lige sige, at jeg ikke kender forældrende særlig godt. 

Det er et ungt par med to børn. Deres yngste er der ingen problemer med. 

Som sagt kender jeg dem ikke, men ser dem som et almindeligt forældrepar.

Der er ikke noget øjensynligt at tillægge dem i forhold til opdragelse. De er lidt reserveret, men dette kan skyldes generthed, eller andet. 

Vh ts

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.