Invitere venindes voldelige kæreste?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1. februar 2018

Kurt_H

Jupiter skriver:

Som barn af en mor som havde sådan en kæreste i over 10 år - LAD VÆRE med at lade som ingenting og føje ham!!

Det er unfair at han skal have lov at skabe "såkaldt respekt" ved at slå sin kæreste. Det er jo ikke rimeligt at andre skal lægge låg på deres moral og etik og holdninger og følelser, bare fordi det så ellers betyder at han vil slå igen.

Det værste man kan gøre er at tie det ihjel, og bære over med, og lade som om osv osv. Det bekræfter ham blot i at han kan fortsætte, og føle sig berettiget til det han laver.

Jeg ville være bundærlig, og sige til hende at han ikke er inviteret fordi i ikke bryder jer om hans voldelige adfærd. Hvad hun vælger at gøre med den information er hendes sag. Men hun skal ikke hjælpes til at blive i det forhold, hun skal hjælpes til at blive stærk nok til at komme ud af det!

Det er SÅ flot og godt sagt ! 100% enig.

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

1. februar 2018

Kurt_H

Mor og meget mere skriver:

Det på én gang skræmmende og positive er, at hun er fuldstændigt klar over, at han overreagerer og opfører sig helt tosset hver eneste gang. Hun lader sig ikke som sådan manipulere af ham - hun er ikke i tvivl om, at hun har ret, og han tager fejl. Jeg tror mere og mere, at det er blevet hendes “projekt” at hjælpe ham - hun rådgiver rent faktisk familier med problemer som en del af sit job, og det er som om, hun har en halvprofessionel tilgang til hans “udfordringer”. 

Yderst ambivalent forhold vil jeg mene.

--------------------------------------------

Kedelig situation at I står med. Hvis jeg fyldte rundt, så ville jeg invitere dem jeg  kender og  holder af.

Hvis I inviterer ham, så ville jeg lade  ham om at føle sig udenfor, fordi der er jo ligesom en grund for at I kigger lidt skævt på ham. Ellers vent med at invitere ham til en ikke-rund fødselsdag, så din mand kan nyde sin 50 års dag 

Jeg ville ikke invitere, set udfra det du skriver om ham, fordi det sidste jeg ønsker er en dag, hvor jeg plus alle venner og familie husker tilbage på som en dårlig 50 års fødselsdag.

Det er jo 100% værtens valg, hvem som kommer med og ikke din venindes jaloux kæreste.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.