Invitere venindes voldelige kæreste?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

27. januar 2018

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere
Thea14 skriver:

Jeg vil jo så mene at hvis din veninde vælger at være kærester med ham, så skal I i princippet blande jer udenom. I behøver ikke snakke til ham, men hvis alle andres kærester inviteres med, så syntes jeg I også er nødt til at invitere venindens kæreste med.

Min familie kan ikke lide min mand. De har fået bildt sig selv ind at han er manipulerende og kontrollerende. Hvis de valgte kun at invitere mig og ikke ham, så var jeg altså på sigt blevet væk. Bare det at jeg ved de tænker som de gør, gør at jeg ikke føler jeg kan snakke med min mor om småproblemerne, og det er altså ikke sjovt.

Min veninde har bedt om min hjælp, da hun lige var blevet banket af ham, så jeg vil og kan ikke blande mig udenom. Det kommer ikke til at ske. Det er kun spørgsmålet om invitation eller ej, jeg er i tvivl om. 

Jeg kan ikke se, din egen historie har lighedspunkter med denne. Vi har jo ikke bildt os noget ind, men fået min venindes betroelser - og set hendes blå øje. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

27. januar 2018

Mor og meget mere

Jupiter skriver:

Som barn af en mor som havde sådan en kæreste i over 10 år - LAD VÆRE med at lade som ingenting og føje ham!!

Det er unfair at han skal have lov at skabe "såkaldt respekt" ved at slå sin kæreste. Det er jo ikke rimeligt at andre skal lægge låg på deres moral og etik og holdninger og følelser, bare fordi det så ellers betyder at han vil slå igen.

Det værste man kan gøre er at tie det ihjel, og bære over med, og lade som om osv osv. Det bekræfter ham blot i at han kan fortsætte, og føle sig berettiget til det han laver.

Jeg ville være bundærlig, og sige til hende at han ikke er inviteret fordi i ikke bryder jer om hans voldelige adfærd. Hvad hun vælger at gøre med den information er hendes sag. Men hun skal ikke hjælpes til at blive i det forhold, hun skal hjælpes til at blive stærk nok til at komme ud af det!

Gode pointer, som underbygger vores egne tanker. Vi vil ikke signalere, at han er okay, og at alt er normalt. 

Anmeld Citér

27. januar 2018

Mor og meget mere

Soonmom skriver:

Jeg ville inviterer ham, du ved jo ikke 100 % hvad der er foregået og hvis din veninde har valgt stadig at være sammen med ham, ville jeg gå ud fra at episoden, måske var blevet blæst op til noget det ikke var

På hvilken baggrund kan du skrive det? Min veninde har betroet mig alt, og jeg så hendes blå øje og øvrige skrammer. Jeg har hele tiden frygtet, det ville gå sådan, pga. hans heftige jalousiudbrud. 

Anmeld Citér

27. januar 2018

nielsen80

Den er virkelig svær.

Jeg tror, jeg ville invitere ud fra den betragtning, at din veninde måske ikke kommer, hvis han ikke kommer med??? Og tænker, det sidste der må ske er, at hun bliver isoleret. Men jeg ville virkelig også have mine betænkeligheder!

Anmeld Citér

27. januar 2018

Thea14

Mor og meget mere skriver:

Min veninde har bedt om min hjælp, da hun lige var blevet banket af ham, så jeg vil og kan ikke blande mig udenom. Det kommer ikke til at ske. Det er kun spørgsmålet om invitation eller ej, jeg er i tvivl om. 

Jeg kan ikke se, din egen historie har lighedspunkter med denne. Vi har jo ikke bildt os noget ind, men fået min venindes betroelser - og set hendes blå øje. 

Det er meget muligt at hun har bedt om din hjælp, men hun har også selv valgt fortsat at være kærester med ham.

Og du bad om vores mening, så skal du da ikke blive fornærmet fordi du ikke bryder dig om den. Så skal du jo bare gøre hvad du allerede har besluttet dig for.

Anmeld Citér

27. januar 2018

Mor og meget mere

Thea14 skriver:

Det er meget muligt at hun har bedt om din hjælp, men hun har også selv valgt fortsat at være kærester med ham.

Og du bad om vores mening, så skal du da ikke blive fornærmet fordi du ikke bryder dig om den. Så skal du jo bare gøre hvad du allerede har besluttet dig for.

Jeg er bestemt ikke fornærmet - jeg understreger bare, at vi ikke kommer til at blande os udenom, og at det blot er spørgsmålet om festen, jeg er i tvivl om. 

Anmeld Citér

28. januar 2018

Stivdie

Jeg ville nok spørge min veninde direkte, hvad hun helst vil. Sig at vi kun har interesse i at se hende, og derfor ikke har lyst til at invitere hendes voldelige kæreste. Men hvad hun tænker.

Hvis du ikke har lyst til at spørge direkte, så ville jeg holde mig til, at det er jeres fest, så I inviterer dem I har lyst til at se. Livet er for kort til folk, man ikke gider. 

Anmeld Citér

28. januar 2018

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.

Jeg har været i sådan et forhold. Hvis I ikke inviterer ham og hvis han  er så jaloux som min var, så vil han manipulere og udnytte frygten hun har, til at hun selv "vælger" ikke at deltage i festen. Han vil måske også blive sur over han ikke er inviteret og spørge hende om hun har "sladret" om ham. Begge dele vil måske udløse vold. 

På den anden side, så synes jeg ikke at han skal med til jeres fest fordi I frygter at han vil slå din veninde. Det skal ikke være frygt der dikterer noget.

Hvis du er sikker på veninden kommer så ville jeg ikke invitere kæresten. 

Jeg synes at du i ny og næ skal spørge hende direkte om han stadig er voldelig. Der er ikke noget værre end at tie det ihjel. 

Anmeld Citér

28. januar 2018

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.

Jeg vil jo så mene at hvis din veninde vælger at være kærester med ham, så skal I i princippet blande jer udenom. I behøver ikke snakke til ham, men hvis alle andres kærester inviteres med, så syntes jeg I også er nødt til at invitere venindens kæreste med.

Min familie kan ikke lide min mand. De har fået bildt sig selv ind at han er manipulerende og kontrollerende. Hvis de valgte kun at invitere mig og ikke ham, så var jeg altså på sigt blevet væk. Bare det at jeg ved de tænker som de gør, gør at jeg ikke føler jeg kan snakke med min mor om småproblemerne, og det er altså ikke sjovt.

Man skal absolut ikke blande sig udenom når der er tale om vold. De fleste kvinder i voldelige parforhold ender med en stor skamfølelse og tier det ihjel, hvilket gør det endnu sværere for dem at forlade denne mand. 

Og ja hun har selv valgt denne kæreste, men der er flere aspekter i det her valg, en af dem er manipulation, manipulation til at tro man ikke fortjener andet, man ikke finder en anden osv.

jeg kan godt se indblanding i din situation er urimeligt, men din mand er ikke de her ting de tror. Manden beskrevet i tråden ER voldelig. Derfor kan jeg slet ikke se ligheden. 

Anmeld Citér

28. januar 2018

Thea14

Mor og meget mere skriver:

Jeg er bestemt ikke fornærmet - jeg understreger bare, at vi ikke kommer til at blande os udenom, og at det blot er spørgsmålet om festen, jeg er i tvivl om. 

Så ligger du for meget i sætningen "bland dig udenom". Du kan blande dig resten af tiden, forsøge at få din veninde til at 'se lyset' og forlade ham - men du skal blande dig udenom når det kommer til den fest. 

Inviterer I alle andre med påhæng, så er I, i min optik, også nødt til at invitere hendes kæreste, uanset hvor lidt i bryder jer om ham. Netop fordi hun, af ukendte årsager, vælger at være sammen med ham. 

Og med hensyn til sammenligningen med min historie, så mener min familie også at de har beviser for hans manipulation og endda voldelig adfærd overfor vores børn. Så jeg syntes måske alligevel der er lidt sammenhæng der. Min familie reagerer i præcis samme gode mening som du gør, ud fra de beviser og det de mener at have set. Om det er rigtigt eller ej er ikke den væsentlige lige her, det er reaktionen og handlingerne folk foretager sig udfra hvad oplysninger du har.

Havde du aldrig set beviserne for at din venindes kæreste slog hende, så havde du haft en anden adfærd overfor ham og ikke været lige så skeptisk ved at invitere ham. Og det er måske sådan du er nødt til at tænke. For alle parters skyld. Jeg mener ikke at man 'bakker op' om et forhold eller voldelig adfær ved at invitere sin veninde og dennes voldelige kæreste, tværtimod er det da at bakke op om veninden og hendes valg.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.