Mor og meget mere skriver:
Jeg er bestemt ikke fornærmet - jeg understreger bare, at vi ikke kommer til at blande os udenom, og at det blot er spørgsmålet om festen, jeg er i tvivl om.
Så ligger du for meget i sætningen "bland dig udenom". Du kan blande dig resten af tiden, forsøge at få din veninde til at 'se lyset' og forlade ham - men du skal blande dig udenom når det kommer til den fest.
Inviterer I alle andre med påhæng, så er I, i min optik, også nødt til at invitere hendes kæreste, uanset hvor lidt i bryder jer om ham. Netop fordi hun, af ukendte årsager, vælger at være sammen med ham.
Og med hensyn til sammenligningen med min historie, så mener min familie også at de har beviser for hans manipulation og endda voldelig adfærd overfor vores børn. Så jeg syntes måske alligevel der er lidt sammenhæng der. Min familie reagerer i præcis samme gode mening som du gør, ud fra de beviser og det de mener at have set. Om det er rigtigt eller ej er ikke den væsentlige lige her, det er reaktionen og handlingerne folk foretager sig udfra hvad oplysninger du har.
Havde du aldrig set beviserne for at din venindes kæreste slog hende, så havde du haft en anden adfærd overfor ham og ikke været lige så skeptisk ved at invitere ham. Og det er måske sådan du er nødt til at tænke. For alle parters skyld. Jeg mener ikke at man 'bakker op' om et forhold eller voldelig adfær ved at invitere sin veninde og dennes voldelige kæreste, tværtimod er det da at bakke op om veninden og hendes valg.
Anmeld
Citér