Jeg har skrevet før om min veninde, der er i et dårligt parforhold, hvor kæresten i hvert fald én gang har slået hende. De er stadig sammen, og hun undgår nu at tale med mig om ham. Hun kender min holdning og min bekymring for hende.
Nu skal min mand holde 50-års-fødselsdag. De officielle invitationer er ikke sendt ud endnu, men jeg har skrevet og bedt folk om at sætte x i kalenderen. Min veninde har så skrevet - sødt og overskudsagtigt, sådan som hun er - at hun kommer, at hun gerne vil hjælpe med mad etc., og hun vil bare gerne også vide, om hendes kæreste også er inviteret. Hun skriver, at hun kommer med uanset hvad.
Hverken min mand eller jeg har lyst til nogensinde at se ham igen. Hvis han kommer med, vil han uden tvivl kunne mærke, at vi er meget reserverede over for ham. Hvis vi IKKE inviterer ham, vil han uden tvivl undre sig. Begge dele vil med sikkerhed føre til, at han bliver vred og flipper ud på min veninde. Han får de her heftige jalousiudbrud, og da han slog hende, handlede det bl.a. om, hvorvidt hun havde fortalt nogen om, “hvordan han var”.
Hvad ville I gøre?
Anmeld
Citér