Jeg troede jeg var helt ligeglad med køn, indtil vi var til kønsscanning. Da den første var en dreng håbede jeg på den anden ville være en pige. Jeg ville helst have en af hver, fordi jeg tænkte at tvillinger med hvert sit køn har lettere ved at skabe sin egen identitet. Jeg venter to drenge, og nu håber jeg bare de får lidt det samme forhold som mine to yngre brødre der er pseudo tvillinger. De er altid sammen, selv som voksne.
I forhold til opvækst kan jeg egentlig bedst relatere til drenge. Min største frygt er at få en "pige pige" der lever op til alle stereotyper, for jeg har aldrig selv været sådan og synes dukkelege er sindssygt kedelige ligesom kliker og drama ligger så langt fra mig. Min primære grund til også gerne at ville have en pige er fordi min oplevelse som voksen, er at piger lader deres forældre være tættere på deres liv end drenge. Altså båndet er tættere. Det passer selvfølgelig ikke altid heller.
Vi har altid sagt, vi gerne ville have tre børn, og når vi går i gang med nr 3 engang, så tror jeg, jeg vil håbe på en pige. Og samtidig være en lille smule bange for bedst at kunne lide drengebørn, fordi de ofte er sjovere. Og jeg er selvfølgelig helt klar over at man ikke kan generalisere så groft som jeg har gjort her, men det er den nemme version af mine overvejelser omkring køn
Anmeld
Citér