Jeg er førstegangsmor til en dejlig dreng på 15 måneder. Måtte igennem en del fertilitetsbehandlinger for at få ham.
Mens jeg var gravid med ham, gættede/håbede mine svigerforældre på at han var en pige (de fik selv 3 drenge). Min yngste svoger og hans kæreste håbede på en pige under graviditeten og fik en. Min ældste svoger og hans daværende kone fik først en dreng og da de snakkede om at få #2, sagde hans kone at hvis det ikke blev en pige så ville de prøve igen. De fik så en pige. Ekskonens mor er også besat af piger. Hun fik selv 2 piger og ingen drenge. Under min graviditet da jeg var omkring 20 uger hen, insisterede hun på at jeg håbede på en pige selvom jeg fortalte hende at jeg var ligeglad og ville bare have et sundt og rask barn. Ekskonen til min ældste svoger sagde så foran sine børn at hvis hendes søn havde været en pige, så havde de ikke fået flere børn 

Nu er én af mine veninder gravid og siger hun drømmer lidt om en pige.
Som mor til en dreng må jeg indrømme at det gøre lidt ondt at høre ingen jeg kender håber eller håbede på en dreng. Jeg har intet imod piger men synes drenge er lige så dejlige. Hvis min mand og jeg får barn #2 har jeg ikke det helt stor ønske om en pige. Jeg har det mere sådan at en pige kunne være sjovt (jeg er dog lidt en "drengepige" så det ville være en udfordring hvis jeg får en meget piget pige
) men det kunne også være lige så sjovt at få en dreng igen.
Er det bare min omgangskreds eller er det en general tendens 
Holdningen i vores familie er:
Piger er fantastiske, helt generelt handler det om at spejle sit eget køn, men derudover er de også med flere facetter end drenge (drenge er lidt mere enkle, i nogle tilfælde vil man kalde det primitive), al shopping er bedre til piger, de er som regel hurtigere end drenge.
En pige, der er "rigtig" pige er såååå sød.
En pige, der er drengepige er cool.
En dreng, der er "rigtig" dreng er ikke noget særligt, men tit bare for larmende og ødelæggende.
En dreng, der foretrækker små sysler bliver sikkert bøsse.
Mændene er som regel ligeglade, det er kvinderne, der sukker efter piger.
Har dog en fæl mistanke om, at det er nemmere at have drenge, når de rammer teenager-årene.