Rockertand skriver:
Holdningen i vores familie er:
Piger er fantastiske, helt generelt handler det om at spejle sit eget køn, men derudover er de også med flere facetter end drenge (drenge er lidt mere enkle, i nogle tilfælde vil man kalde det primitive), al shopping er bedre til piger, de er som regel hurtigere end drenge.
En pige, der er "rigtig" pige er såååå sød.
En pige, der er drengepige er cool.
En dreng, der er "rigtig" dreng er ikke noget særligt, men tit bare for larmende og ødelæggende.
En dreng, der foretrækker små sysler bliver sikkert bøsse.
Mændene er som regel ligeglade, det er kvinderne, der sukker efter piger.
Har dog en fæl mistanke om, at det er nemmere at have drenge, når de rammer teenager-årene.
Ved godt du har stillet det sort/Hvidt op og formodentlig med sarkasme.
Men ikke desto mindre rammer du hovedet på sømmet, i hvert fald hvad jeg har mødt fra “rene” pigemødre. De kan blive helt overrasket over drenge kan lege rollelege, at drenge kan have dybe tanker om andet end våben og fodbold, at drenge ikke pr automatik larmer og ødelægger alt de kan finde inden for, at drenge kan være nussere og gerne sidder på skødet, at drenge kan være dygtige i skolen osv.
Jeg kan nogle gange blive så træt af ideerne om den “ rigtige” dreng som er så stereotypt at min ene dreng konstant falder uden for og det næsten vurderes om det nu er fordi jeg ikke har ladet ham udvikle sig - heldigvis har han så en lillebror der er totalt fodbolddrenge og helt som man stereotypt skal være, så jeg har i hvert fald givet ham plads til at udvikle sig i andres øjne.
Og tør slet ikke skrive, at min datter ikke kan lide lyserødt, ikke går i kjoler også selvom jeg betaler for det - og elskede live rollespil da hun var 11 og hun ville være en ork....
Jeg er glad for jeg har prøvet begge køn, ikke fordi piger eller drenge er mere værd, men fordi jeg har fået lov at få skubbet mine stereotyper om køn og oplevet at drenge er lige så forskellige som deres hårfarve og det samme er piger.
Da jeg fik mit første barn forventede jeg en dreng, men fik en pige (kendte ikke kønnet). Anden gang ønskede jeg en pige, for ønskede at gentage en succes (jeg fik en pige men hun døde). De sidste to gange ønskede jeg en pige, for jeg manglede en pige - fik dog to drenge og ville ikke bytte dem for nogen pige overhovedet. Er så stolt af at være mor til to skønne drenge med hver deres personlighed - stolt af fodbolddrengen og magic card drengen og er sikker på de blive nogle skønne unge mænd, der både er blevet opdraget af mor og storesøster og derfor ved vordan man kan rumme de skøre kvinder.