Kan man det?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

8. januar 2018

Anonym

Det er blevet bestemt blevet bedre! Bruger ikke åndssvage penge på graviditetsteste længere og sender ikke længere mails til min læge næsten dagligt. Det er bare lige det der med at få en form for bekræftigelse i at der ikke er noget, når angsten melder sin ankomst. Det hjælper virkelig meget, og i herinde er rigtig gode til at svare. Ja, der kommer da en skrap tone af og til, men det er jo klart; det er jo heller ikke sjovt for jer, at blive ved med at høre på mine bekymringer, og det er ikke sjovt for mig at blive ved med at have de her bekymringer. Godt de bliver mindre med tiden :-)

Det lader til, at du har svær, svær angst. Jeg har selv sygdomsangst. Men lever okay med det. Mit indlæg er skrevet ud af kærlighed til dig. For det er enormt hårdt, det der foregår i dit indre! 

Jeg har en god veninde, som lider meget af det. Hun var overbevist om det samme som dig. Hun var IKKE gravid, Men hun var helt sikker! Beskrev det samme som dig. Jeg tog endda med til 2 scanninger og 2 blodprøver, fordi hun ikke troede på graviditetstestene. Hun troede heller ikke på scanningerne eller blodprøverne. For hvad nu hvis, de var forkerte? Havde scannet forkert? Hun ringede til mig dagligt i en periode på 1 år og græd over det.

Min pointe er: Du skal lade dig selv tro på, at den virkelighed du møder er rigtig. Du er IKKE gravid. Alle videnskablige undersøgelser af dig siger, at du IKKE er gravid! Du er altså IKKE gravid. Du har angst, som har manifesteret sig som en tanke om graviditet. Det dækker over noget andet. 

Det bedste du kan gøre for dig selv er at komme tilbage til nuet, når de tanker begynder.

1. Du skal trække vejret ind, holde det og tæl til 10 mens du ånder ud. Gør det 10 gange eller flere.

2. Sig højt (JA HØJT) jeg er IKKE gravid. Jeg stoler på de videnskablige beviser.

3. Det skal du blive ved med. Også skal du sige "Nåh, nu skal jeg videre med mit liv.. Jeg laver noget andet nu" Også skal du distrahere dig selv indtil du ikke kan mere, også gentager du øvelsen igen. 

På et tidspunkt vil øvelsen blive sådan, du lærer at takle din angst.

Du må IKKE stille spørgsmål til om du er gravid, når du HAR fået resultatet. Du er ikke gravid - nu skal du lære at stole på det. Og have tillid til din omverden. For det er den, som den gal med. Din tillid til dig selv og din omverden. 

Jeg er meget glad for at høre, at du får hjælp. :-) 

Ps. jeg har præcis samme symptomer som dig OG er IKKE gravid! Jeg er nemlig lige blevet scannet i forbindelse med min cyklus :-)

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

9. januar 2018

Stivdie

Anonym skriver:

For det første har jeg ikke rigtig lyst til det, da jeg følte mig utrolig dum, da jeg fik lægen til at tage en blodprøve. Han havde jo sagt til mig mange gange, jeg ikke var gravid, og gik til sidst med vil st bevise det ved at tage en blodprøve, så har virkelig ikke lyst til det.. 

For det andet er jeg studerende uden et srbejde ved siden af, så har på ingen måder pengene til det.. 

Det beroliger mig rigtig meget, at skrive herinde og på den måde få en bekræftelse i, det er 100% umuligt, men kan også godt forstå det er træls for alle jer andre - især for dem, der forgæves forsøger at opnå en graviditet.. Men som sagt er jeg blevet opfordret til at skrive på sider som disse, da det jo er det, der giver mg mest tryghed, når jeg virkelig får mig selv hyler helt ud af den.. 

Det undrer mg bsre, jeg bliver ved med at dølge mig oppustet eller som om der er noget der bobler/bevæger sig inde i maven.. Har jo haft blødning hver måned, men ved ikke om jeg vil sige det har været menstruation eller blot pletblødning på 5-7 dage, for det har ikke været særlig kraftigt og så har det været blandet med en del udflåd...

Hej du, 

Som førstegangsgravid er det først normalt at begynde at mærke vil, når man er omkring 20 uger henne, så de bobler du mærker nu er ikke liv, men dine tarme, der arbejder, du lægger mærke til, fordi du har så meget fokus på det område af din krop. Efter jeg havde født min første undrede jeg mig meget over, jeg blev ved at mærke "liv", men det var altså blot tarmbevægelser...

Jeg tænker lidt, hvis du føler dig mere træt og oppustet  end normalt og tarmene arbejder meget, så er der to ting, du skal overveje. Har du ændret dine spisevaner eller dit søvnmønster? Hvis du sover mindre eller er begyndt at spise anderledes (fx mere brød eller kål), så kan det give helt samme symptomer.

Anmeld Citér

9. januar 2018

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

Det lader til, at du har svær, svær angst. Jeg har selv sygdomsangst. Men lever okay med det. Mit indlæg er skrevet ud af kærlighed til dig. For det er enormt hårdt, det der foregår i dit indre! 

Jeg har en god veninde, som lider meget af det. Hun var overbevist om det samme som dig. Hun var IKKE gravid, Men hun var helt sikker! Beskrev det samme som dig. Jeg tog endda med til 2 scanninger og 2 blodprøver, fordi hun ikke troede på graviditetstestene. Hun troede heller ikke på scanningerne eller blodprøverne. For hvad nu hvis, de var forkerte? Havde scannet forkert? Hun ringede til mig dagligt i en periode på 1 år og græd over det.

Min pointe er: Du skal lade dig selv tro på, at den virkelighed du møder er rigtig. Du er IKKE gravid. Alle videnskablige undersøgelser af dig siger, at du IKKE er gravid! Du er altså IKKE gravid. Du har angst, som har manifesteret sig som en tanke om graviditet. Det dækker over noget andet. 

Det bedste du kan gøre for dig selv er at komme tilbage til nuet, når de tanker begynder.

1. Du skal trække vejret ind, holde det og tæl til 10 mens du ånder ud. Gør det 10 gange eller flere.

2. Sig højt (JA HØJT) jeg er IKKE gravid. Jeg stoler på de videnskablige beviser.

3. Det skal du blive ved med. Også skal du sige "Nåh, nu skal jeg videre med mit liv.. Jeg laver noget andet nu" Også skal du distrahere dig selv indtil du ikke kan mere, også gentager du øvelsen igen. 

På et tidspunkt vil øvelsen blive sådan, du lærer at takle din angst.

Du må IKKE stille spørgsmål til om du er gravid, når du HAR fået resultatet. Du er ikke gravid - nu skal du lære at stole på det. Og have tillid til din omverden. For det er den, som den gal med. Din tillid til dig selv og din omverden. 

Jeg er meget glad for at høre, at du får hjælp. :-) 

Ps. jeg har præcis samme symptomer som dig OG er IKKE gravid! Jeg er nemlig lige blevet scannet i forbindelse med min cyklus :-)

TAK TAK TAK for dig og den kommentar! Er lykkelig over jeg ikke er den eneste! Hvordan har din veninde det i dag?

Anmeld Citér

9. januar 2018

Anonym

Anonym skriver:

TAK TAK TAK for dig og den kommentar! Er lykkelig over jeg ikke er den eneste! Hvordan har din veninde det i dag?

Rart du kan bruge det :-) 

Hun gik i intensiv terapi i ca 9 måneder og fik massiv hjælp. Som hun sagde sit job op og lavede ikke andet. Hun er så rask man kan blive. Man vil jo desværre altid skulle leve med angst.

Men man skal have værktøjer til at lære at leve med det og lave sine angststrategier om, så man automatisk gør det rigtige, når angsten kommer snigende. 

Du skal nok få det bedre, når du får konkret hjælp til det  

Anmeld Citér

9. januar 2018

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

Rart du kan bruge det :-) 

Hun gik i intensiv terapi i ca 9 måneder og fik massiv hjælp. Som hun sagde sit job op og lavede ikke andet. Hun er så rask man kan blive. Man vil jo desværre altid skulle leve med angst.

Men man skal have værktøjer til at lære at leve med det og lave sine angststrategier om, så man automatisk gør det rigtige, når angsten kommer snigende. 

Du skal nok få det bedre, når du får konkret hjælp til det  

Ej, hold da op.. 9 måneders intensiv terapi  Tror ikke mit er helt lige så voldsomt... Eller det håber jeg ikke ihvertfald. Er også bare så bange for, at det er noget, der vil fortsætte den dag, jeg får en kæreste og rent faktisk gerne vil have børn - tænk, hvis jeg bliver lige sådan til den tid... :-(

Anmeld Citér

9. januar 2018

Anonym trådstarter

Stivdie skriver:

Hej du, 

Som førstegangsgravid er det først normalt at begynde at mærke vil, når man er omkring 20 uger henne, så de bobler du mærker nu er ikke liv, men dine tarme, der arbejder, du lægger mærke til, fordi du har så meget fokus på det område af din krop. Efter jeg havde født min første undrede jeg mig meget over, jeg blev ved at mærke "liv", men det var altså blot tarmbevægelser...

Jeg tænker lidt, hvis du føler dig mere træt og oppustet  end normalt og tarmene arbejder meget, så er der to ting, du skal overveje. Har du ændret dine spisevaner eller dit søvnmønster? Hvis du sover mindre eller er begyndt at spise anderledes (fx mere brød eller kål), så kan det give helt samme symptomer.

Hej, og mange tak for dit svar! Hsr ikke bevidst ændret nogen vaner, men sover dårligt om natten, og vågner ofte. Det hænger nok sammen med rygestop (som nu har stået på i 3 måneder). Men ellers ikke..

Anmeld Citér

9. januar 2018

Anonym trådstarter

Kan mærke der kommer et anfald mere nu... Ved ikke hvad jeg skal gøre, jeg er ikke gravid, vel..? I er 100% sikre... 

Anmeld Citér

9. januar 2018

ChesireKitty

Kan mærke der kommer et anfald mere nu... Ved ikke hvad jeg skal gøre, jeg er ikke gravid, vel..? I er 100% sikre... 

Ja, vi er 100% sikre på at du ikke er gravid.

Du har ikke haft fuldbyrdet sex.
Du tester negativ på alle test.
Dit hcg er så lavt at du umuligt kan være gravid.

Du er absolut, 100% sikkert IKKE gravid!

Anmeld Citér

9. januar 2018

Love Angel

Profilbillede for Love Angel
Mor til 4
Anonym skriver:

Tag en dyb indånding. Eller gør det flere gange. 

Og husk og sig til dig selv at det er umuligt at du er gravid. Det er 200% sikkert at du ikke er gravid. 

Mig negativ teste og blodprøver viser dig din virkelig verden. At du ikke er gravid hust det.

Anmeld Citér

9. januar 2018

Stivdie

Anonym skriver:

Hej, og mange tak for dit svar! Hsr ikke bevidst ændret nogen vaner, men sover dårligt om natten, og vågner ofte. Det hænger nok sammen med rygestop (som nu har stået på i 3 måneder). Men ellers ikke..

Hej du, 

Så er der en god grund til din oppustethed, tarmbevægelser og evt. vægtstigning! Et rygestop påvirker nemlig forbrændingen i negativ retning. 

https://www.dr.dk/levnu/krop/du-tager-paa-naar-du-stopper-med-ryge

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.