Kan man det?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

7. januar 2018

Love Angel

Profilbillede for Love Angel
Mor til 4

Altså intet er det en mand eller En kvinde der bare sidder og laver gas. 

Hvis ikke det er tilfældet, så må du undskylde ts. 

1. Intet ønsker du så endeligt graviditet , at du bare ikke vil slippe tanken om graviditet. 

2. Hvis det virkelig er angst/frygter graviditet. Og at du stadig frygter efter alle de negative test og blodprøver. Så har du virkelig et KÆMPE problem. Og børe søge alt form for lægehjælp/phcykolog mm. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. januar 2018

ChesireKitty

Anonym skriver:

Tak for svar. Og ang psykologhjælp; så er jeg allerede i kontakt med lægen omkring det, men min læge opfordrede mig netop til at spørge på sider som dette, hvis det var det, der fik mig til at falde til ro. Men kan ligesom fornemme det ikke er i orden, men endnu engang tak for svar

Jeg er glad for at høre (læse) at du får hjælp nu. Det er godt.

At spørge om "hjælp" på fora som dette til at dæmpe din angst er okay, men så må du bare være ærlig i dit startoplæg.

Skriv noget i stil med at det er dig, for vi ved det jo alle alligevel, at du har brug for (igen) at blive beroliget og at din læge har foreslået at du søger/spørger på fora som dette for at berolige dig selv. Der skal nok være folk der svarer, ligesom der er nu. Hvis folk ikke "gad" dig, kunne de bare ignorere din tråd og gå videre. Folk skriver til dig fordi de er bekymrede for dig. De er hårde og "skælder ud" fordi de prøver at få dig til at forstå at du IKKE er gravid, så du ikke skal gå og være så angst.

Som mor kan jeg fortælle dig at midst 70% af de gange man skælder ud (på sit barn) er det af bekymring/frygt og ikke fordi man reelt er sur. Og det er jo primært mødre og kommende mødre der er herinde.

Anmeld Citér

7. januar 2018

Anonym trådstarter

LoveEnough skriver:

Jeg er glad for at høre (læse) at du får hjælp nu. Det er godt.

At spørge om "hjælp" på fora som dette til at dæmpe din angst er okay, men så må du bare være ærlig i dit startoplæg.

Skriv noget i stil med at det er dig, for vi ved det jo alle alligevel, at du har brug for (igen) at blive beroliget og at din læge har foreslået at du søger/spørger på fora som dette for at berolige dig selv. Der skal nok være folk der svarer, ligesom der er nu. Hvis folk ikke "gad" dig, kunne de bare ignorere din tråd og gå videre. Folk skriver til dig fordi de er bekymrede for dig. De er hårde og "skælder ud" fordi de prøver at få dig til at forstå at du IKKE er gravid, så du ikke skal gå og være så angst.

Som mor kan jeg fortælle dig at midst 70% af de gange man skælder ud (på sit barn) er det af bekymring/frygt og ikke fordi man reelt er sur. Og det er jo primært mødre og kommende mødre der er herinde.

Åh, det svar fik tårerne frem.. Du har fuldstændig ret i, jeg nok skulle have erkendt i alle mine indlæg, at det var mig, men jeg var/er flov... Flov over at være angst for noget, der er så umuligt, flov over at være ude af stand til st tænke rationelt på trods af, man godt ved, hvordan landet ligger. Og jeg er flov over endnu engang at krybe til korset og skrive endnu et indlæg... Det er decideret pinligt og jeg forstår ikke, hvorfor det er sådan her jeg reagerer på det... 

Anmeld Citér

7. januar 2018

ChesireKitty

Anonym skriver:

Åh, det svar fik tårerne frem.. Du har fuldstændig ret i, jeg nok skulle have erkendt i alle mine indlæg, at det var mig, men jeg var/er flov... Flov over at være angst for noget, der er så umuligt, flov over at være ude af stand til st tænke rationelt på trods af, man godt ved, hvordan landet ligger. Og jeg er flov over endnu engang at krybe til korset og skrive endnu et indlæg... Det er decideret pinligt og jeg forstår ikke, hvorfor det er sådan her jeg reagerer på det... 

Du skal ikke være flov over din usikkerhed. Angst er en forfærdelig ting og jeg har selv dage, hvor mine egne neuroser får mig til at tvivle på alt hvad jeg gør.

For eksempel er jeg meget usikker på min krop. Nogle dage bliver jeg i tvivl over om det tøj jeg har på får mig til at se tyk ud eller om min trøje er for nedringet og får mig til at se billig ud. Når jeg kommer ind i en af de spiraler, kan jeg skifte tøj 100 gange og stadig være i tvivl. Jeg har (heldigvis) en mand der kender mig og kan se hvornår jeg har brug for bekræftelse - også med andre ting end min krop.

Har du ikke en god veninde eller noget du kan gå til, som kan fortælle dig at "ej, du ser altså overhovedet ikke gravid ud" eller noget? Eller din mor/moster/tante som selv har børn, som kan svare dig på de spørgsmål, som du stiller herinde? 

Anmeld Citér

7. januar 2018

ErDetSnartNU

Det må være rigtig hårdt for dig, at have så svært ved at lægge angsten fra dig. Tydeligvis er der mange herinde, som ikke kan sætte sig ind i, hvad angst kan gøre ved en person. 

Hvis jeg var dig, ville jeg skrabe penge sammen til en privat scanning - de koster omkring 400 kr, og så kan du se med egne øjne, at der ikke er noget derinde. Det må kunne give dig noget ro. 

Anmeld Citér

8. januar 2018

Anonym trådstarter

Det undrer mig bare, at jeg bliver ved med at være så bange... Det er jo 10”% sikkert, der ikke er noget. Men føler mig bare hele tiden oppustet eller som om det bobler/kilder/bevæger sig derinde.. Og så er jeg rigtig træt ofte. Har haft en blødning hver måned, men ikke noget jeg med 100% sikkerhed kan sige er en mens.. Det har ligeså godt kunnet være en pletblødning - selvom den hsr varet 5-7 dage, ikke? Og så har der været en hel del udflåd samtidig

har ikke rigtig lyst til det der med en privatscanning, da jeg følte mig utrolig dum, da jeg fik lægen til at tage en blodprøve, da han jo også flere gange havde sagt, jeg ikke var gravid... 

Anmeld Citér

8. januar 2018

Anonym trådstarter

ErDetSnartNU skriver:

Det må være rigtig hårdt for dig, at have så svært ved at lægge angsten fra dig. Tydeligvis er der mange herinde, som ikke kan sætte sig ind i, hvad angst kan gøre ved en person. 

Hvis jeg var dig, ville jeg skrabe penge sammen til en privat scanning - de koster omkring 400 kr, og så kan du se med egne øjne, at der ikke er noget derinde. Det må kunne give dig noget ro. 

Hov, fik ikke svaret under din kommentar 

Anmeld Citér

8. januar 2018

Anonym trådstarter

Love Angel skriver:

Altså intet er det en mand eller En kvinde der bare sidder og laver gas. 

Hvis ikke det er tilfældet, så må du undskylde ts. 

1. Intet ønsker du så endeligt graviditet , at du bare ikke vil slippe tanken om graviditet. 

2. Hvis det virkelig er angst/frygter graviditet. Og at du stadig frygter efter alle de negative test og blodprøver. Så har du virkelig et KÆMPE problem. Og børe søge alt form for lægehjælp/phcykolog mm. 

Er i kontakt med lægen ang psykolog, men min læge har opfordret mig til st skrive på disse sider, ds det er det der beroliger mig

Anmeld Citér

8. januar 2018

Love Angel

Profilbillede for Love Angel
Mor til 4
Anonym skriver:

Er i kontakt med lægen ang psykolog, men min læge har opfordret mig til st skrive på disse sider, ds det er det der beroliger mig

Godt at læse at du er ved at få hjælp.

og okay. Synd for dig at du lider af den angst. Har du overhovedet ikke mulighed for at tag til privatklinik og betale dig til en scaning? 

Så kan du se at der jo intet derinde.

Anmeld Citér

8. januar 2018

Anonym trådstarter

Love Angel skriver:

Godt at læse at du er ved at få hjælp.

og okay. Synd for dig at du lider af den angst. Har du overhovedet ikke mulighed for at tag til privatklinik og betale dig til en scaning? 

Så kan du se at der jo intet derinde.

For det første har jeg ikke rigtig lyst til det, da jeg følte mig utrolig dum, da jeg fik lægen til at tage en blodprøve. Han havde jo sagt til mig mange gange, jeg ikke var gravid, og gik til sidst med vil st bevise det ved at tage en blodprøve, så har virkelig ikke lyst til det.. 

For det andet er jeg studerende uden et srbejde ved siden af, så har på ingen måder pengene til det.. 

Det beroliger mig rigtig meget, at skrive herinde og på den måde få en bekræftelse i, det er 100% umuligt, men kan også godt forstå det er træls for alle jer andre - især for dem, der forgæves forsøger at opnå en graviditet.. Men som sagt er jeg blevet opfordret til at skrive på sider som disse, da det jo er det, der giver mg mest tryghed, når jeg virkelig får mig selv hyler helt ud af den.. 

Det undrer mg bsre, jeg bliver ved med at dølge mig oppustet eller som om der er noget der bobler/bevæger sig inde i maven.. Har jo haft blødning hver måned, men ved ikke om jeg vil sige det har været menstruation eller blot pletblødning på 5-7 dage, for det har ikke været særlig kraftigt og så har det været blandet med en del udflåd...

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.