Hårde toner

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

5. december 2017

Kurt_H

Tystys14 skriver:

Synes det et rart sted at debattere, og jo nogle få gange kan tonen måske blive lidt hård eller stødende. Men når jeg tænker efter, er det også ofte pga. Jeg selv personligt er meget ømtålelig, og nemt tager ting meget personligt. 

Tror faktisk det sjældent at folk mener det dårligt eller vil ramme en. Men jo kender godt følelsen af lige at skulle trække vejert en ekstra gang,  inden man læser et svar.   (Hvis man husker at læse det "positivt" og ikke sidder med forsvaret oppe, oplever jeg ofte at anden gang jeg læser et svar igennem at det ikke er så slem som jeg "gjorde det til" ). Ofte kan det skrevne ord virke hårdere end tiltænkt. 

Håber det gav mening. 

Din kommentar er, efter min mening, noget af det mest korrekte der er sagt i denne tråd om emnet.

Sandheden er ofte ilde hørt, så det kan ramme hårdt nogle gange.

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

5. december 2017

Kurt_H

Hck skriver:

Et eller andet sted synes jeg måske ikke at du er ret meget bedre selv, du vælger bare at gøre det som anonym. Dine kommentar om at folk "skaber" sig og at bestemte personer blander sig i alt, kan da også virke stødende og hårde for nogle. Jeg indrømmer blankt, at jeg virker nok også hård og kontant i mange af mine svar, men jeg står ved det.

Jeg har vist i 1-2 tilfælde fået besked på at min mening/holdning var hård... men dét er ikke det samme som at snakke hårdt til hinanden.

Når folk tiltaler mig, så læser jeg deres besked et par gange. Ofte lader jeg dem have deres syn på mit skrevne ord og andre gange beder jeg dem uddybe deres henvendelse...

Anmeld Citér

5. december 2017

Tystys14

Kurt_H skriver:

Din kommentar er, efter min mening, noget af det mest korrekte der er sagt i denne tråd om emnet.

Sandheden er ofte ilde hørt, så det kan ramme hårdt nogle gange.

tak for de pæne ord  blev da helt glad nu. Ja sandheden er ofte ilde hørt. 

Anmeld Citér

5. december 2017

Tommelise

Spunken84 skriver:

Det er helt i orden at du ikke er enig i det - sådan er vi så forskellige. Men jeg opfatter Carinas svar sådan som jeg skrev. Uanset hvad hun så har sagt eller skrevet i andre debatter - det er ikke det jeg forholder mig til lige nu.

At man ikke kan tage det seriøst at folk “gemmer” sig bag den anonyme funktion synes jeg faktisk også er underligt. Jeg kan da komme i tanke om flere grunde som kan retfærdiggøre at man ikke har lyst til at stå frem - og når man læser diverse kommentarer om at man må være fintfølende etc etc etc hvis man antyder at tonen kan være hård, ja så synes jeg faktisk præcist svaret ligger deri! 

Det undrer mig at folk ikke møder det med: “nå for søren, det er da noget møg - bare det ikke er mig hun mener. Det må vi da se om vi ikke kan gøre noget ved”- agtigt. I stedet går nogle i forsvar eller møder det med et “det er dig der er noget galt med”-lignende svar. Så jeg forstår egentlig godt man bruger anonymfunktionen - for man ved hvad der kommer. 

Det eneste, der kunne få mig til at vælge anonymfunktionen var, hvis jeg ønskede at beskytte identiteten på personer fra mit liv, som jeg nævner.

Og i en tråd som denne, kan jeg absolut ikke se nogen grund til at være anonym. Hvis man mener, at tonen er hård, så må man da kunne stå ved det ved sit profilnavn. 

Anmeld Citér

5. december 2017

Tommelise

Spunken84 skriver:

Det er helt i orden at du ikke er enig i det - sådan er vi så forskellige. Men jeg opfatter Carinas svar sådan som jeg skrev. Uanset hvad hun så har sagt eller skrevet i andre debatter - det er ikke det jeg forholder mig til lige nu.

At man ikke kan tage det seriøst at folk “gemmer” sig bag den anonyme funktion synes jeg faktisk også er underligt. Jeg kan da komme i tanke om flere grunde som kan retfærdiggøre at man ikke har lyst til at stå frem - og når man læser diverse kommentarer om at man må være fintfølende etc etc etc hvis man antyder at tonen kan være hård, ja så synes jeg faktisk præcist svaret ligger deri! 

Det undrer mig at folk ikke møder det med: “nå for søren, det er da noget møg - bare det ikke er mig hun mener. Det må vi da se om vi ikke kan gøre noget ved”- agtigt. I stedet går nogle i forsvar eller møder det med et “det er dig der er noget galt med”-lignende svar. Så jeg forstår egentlig godt man bruger anonymfunktionen - for man ved hvad der kommer. 

Prøv lige at læse Carinas ovennævnte kommentar.

Ja, når man antyder, at "bestemte" profilnavne er hårde, og at nogen "blander sig i alt" - så synes jeg godt nok, det nærmer sig mudderkastning.

Anmeld Citér

5. december 2017

Tommelise

Spunken84 skriver:

Prøv lige at læse Carinas ovennævnte kommentar.

Ja, når man antyder, at "bestemte" profilnavne er hårde, og at nogen "blander sig i alt" - så synes jeg godt nok, det nærmer sig mudderkastning.

Anmeld Citér

5. december 2017

Tommelise

Kurt_H skriver:

Jeg har vist i 1-2 tilfælde fået besked på at min mening/holdning var hård... men dét er ikke det samme som at snakke hårdt til hinanden.

Når folk tiltaler mig, så læser jeg deres besked et par gange. Ofte lader jeg dem have deres syn på mit skrevne ord og andre gange beder jeg dem uddybe deres henvendelse...

Vi har da også haft en lille tvist om noget, som vi ikke var enige om, Kurt.

Men respekt for, at du står ved dine meninger og altid bruger dit profilnavn.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.