Hvis jeg anmelder et opslag og angiver “groft sprog” som årsag, og der i indlægget står noget a la “Skrid da ad helvede til med dine latterlige holdninger”, så har jeg egentlig tillid til, at moderator ikke behøver en yderligere uddybning. Nogle gange har jeg muligvis bare skrevet “Læs selv” - burde det ikke være nok? Eller læser I ikke de indlæg, der anmeldes?
Selvfølgelig gør vi det.
Og jeg har jævnligt skrevet pb til folk om at opføre sig ordentligt.
Og givet advarsler
Har også slettet et par enkelte brugere.
Og ophævet anonymitet.
Men lige som alt andet . Så handler det om tolkning
Og indimellem så er der også nogen der anmelder i flæng over noget som måske bare skulle høre under pyt katagorien.
Vi giver en advarsel hvis brugeren er direkte i strid med reglerne.
Ikke fordi en enkelt eller to ikke er tilfreds med tonen
Vi har forskellige grænser . Men hvis vi skulle kaste en advarsel i nakken på alle der træder lidt ved siden af .
Ville det jo miste sin virkning.
Man kunne også lige trække vejret inden man trykker anmeld. Huske at det skrevne er mere vanskeligt at tolke . Og så huske at ikke alle formår at kommunikere på skrift og det derfor er let at misforstå.
Vi vurdere hver enkelt anmeldelse og er vi ikke enige i at det er så slemt .Ja så gør vi ikke noget.
For igen så er vi forskellige og nogen har en lav tolerence tærskel end andre.
Men derfor skal det stadig give mening at gribe ind og det gør vi altså ikke hvis der ikke er en god grund.
Anmeld
Citér