Hårde toner

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

28. november 2017

Thea14

Jeg oplever det nu mest som mudderkastning der startes af trådstsarteren, fordi vedkommende ikke får ret og derfor føler sig ramt. 

Og så kan folk af og til komme med indirekte nedladende bemærkninger, som nogen måske ville føle sig ramt af.

Er man ekstra sårbar (fx med angst eller har været mobbet meget i sit liv), vil man tage tingene mere personligt og mere til sig, end det måske var tiltænkt. - Vi har alle forskellige grænser.

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. november 2017

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere

Jeg synes generelt, tonen er pæn og indholdet sagligt herinde. Der er også forskel på, hvad vi opfatter som stødende. Nogle tager sig det nært, når der skrives grimme ord, andre opfatter det som stødende, når der i et sobert sprog erklæres uenighed eller stilles meget direkte spørgsmål. 

Jeg har jævnligt anmeldt indlæg, der efter min opfattelse var indiskutabelt grove og meget personlige. Desværre synes jeg ofte, det kun resulterer i en generel opfordring fra moderator i tråden til at skrive pænt, og der kunne jeg godt ønske mig, man fra moderators side tog mere kontant affære over for den eller dem, der helt klokkeklart har forbrudt sig mod reglerne. En generel opfordring er lidt som at minde hele klassen om den pæne tone, når det reelt kun er en eller to, der udgør problemet. 

Anmeld Citér

28. november 2017

Mor og meget mere

Moderator skriver:

Hvis i oplever noget i debatterne som i ikke synes er retfærdigt, så kontakt en admin eller anmeld opslaget. Så tager vi os af det. 

Det skal jo helst være er rart sted at debattere  

Jeg har jævnligt anmeldt indlæg, der efter min opfattelse var indiskutabelt grove og meget personlige. Desværre synes jeg ofte, det kun resulterer i en generel opfordring fra moderator i tråden til at skrive pænt, og der kunne jeg godt ønske mig, man fra moderators side tog mere kontant affære over for den eller dem, der helt klokkeklart har forbrudt sig mod reglerne. En generel opfordring er lidt som at minde hele klassen om den pæne tone, når det reelt kun er en eller to - ofte gengangere - der udgør problemet.

Anmeld Citér

28. november 2017

Abracadabra

Mor og meget mere skriver:

Jeg har jævnligt anmeldt indlæg, der efter min opfattelse var indiskutabelt grove og meget personlige. Desværre synes jeg ofte, det kun resulterer i en generel opfordring fra moderator i tråden til at skrive pænt, og der kunne jeg godt ønske mig, man fra moderators side tog mere kontant affære over for den eller dem, der helt klokkeklart har forbrudt sig mod reglerne. En generel opfordring er lidt som at minde hele klassen om den pæne tone, når det reelt kun er en eller to - ofte gengangere - der udgør problemet.

Kunne man så ikke sige om denne nuværende debat, at den er som at skælde hele skolen ud pga 2 banditter i 8.b? Eller måske hele byen?

Jeg er en gang (på en anden debatside) blevet skældt ud og sat i karantæne, fordi jeg kaldte en handling idiotisk. Det var en kvinde, som havde lyst til at knalde sin kærestes ven - mens kæresten sad i fængsel for grov vold. Det virkede som en idiotisk beslutning at knalde hans ven i den situation - men dér mente moderatoren, at jeg havde været alt for grov. Jeg syntes og synes, at det var nødvendig ærlighed.

Anmeld Citér

28. november 2017

Mor og meget mere

Abracadabra skriver:

Kunne man så ikke sige om denne nuværende debat, at den er som at skælde hele skolen ud pga 2 banditter i 8.b? Eller måske hele byen?

Jeg er en gang (på en anden debatside) blevet skældt ud og sat i karantæne, fordi jeg kaldte en handling idiotisk. Det var en kvinde, som havde lyst til at knalde sin kærestes ven - mens kæresten sad i fængsel for grov vold. Det virkede som en idiotisk beslutning at knalde hans ven i den situation - men dér mente moderatoren, at jeg havde været alt for grov. Jeg syntes og synes, at det var nødvendig ærlighed.

Jo, helt enig. Det bliver bare skud med spredehagl, når der ikke konkretiseres, hvad der støder. 

Anmeld Citér

28. november 2017

esioul

Mor og meget mere skriver:

Jo, helt enig. Det bliver bare skud med spredehagl, når der ikke konkretiseres, hvad der støder. 

Men det kræver jo, at folk uddyber når de anmelder opslag :-)

Anmeld Citér

28. november 2017

Tystys14

Synes det et rart sted at debattere, og jo nogle få gange kan tonen måske blive lidt hård eller stødende. Men når jeg tænker efter, er det også ofte pga. Jeg selv personligt er meget ømtålelig, og nemt tager ting meget personligt. 

Tror faktisk det sjældent at folk mener det dårligt eller vil ramme en. Men jo kender godt følelsen af lige at skulle trække vejert en ekstra gang,  inden man læser et svar.   (Hvis man husker at læse det "positivt" og ikke sidder med forsvaret oppe, oplever jeg ofte at anden gang jeg læser et svar igennem at det ikke er så slem som jeg "gjorde det til" ). Ofte kan det skrevne ord virke hårdere end tiltænkt. 

Håber det gav mening. 

Anmeld Citér

28. november 2017

Mor og meget mere

esioul skriver:

Men det kræver jo, at folk uddyber når de anmelder opslag :-)

Hvis jeg anmelder et opslag og angiver “groft sprog” som årsag, og der i indlægget står noget a la “Skrid da ad helvede til med dine latterlige holdninger”, så har jeg egentlig tillid til, at moderator ikke behøver en yderligere uddybning. Nogle gange har jeg muligvis bare skrevet “Læs selv” - burde det ikke være nok? Eller læser I ikke de indlæg, der anmeldes? 

Anmeld Citér

28. november 2017

Carina:-)

Hvis jeg anmelder et opslag og angiver “groft sprog” som årsag, og der i indlægget står noget a la “Skrid da ad helvede til med dine latterlige holdninger”, så har jeg egentlig tillid til, at moderator ikke behøver en yderligere uddybning. Nogle gange har jeg muligvis bare skrevet “Læs selv” - burde det ikke være nok? Eller læser I ikke de indlæg, der anmeldes? 

Selvfølgelig gør vi det.

Og jeg har jævnligt skrevet pb til folk om at opføre sig ordentligt. 

Og givet advarsler 

Har også slettet et par enkelte brugere.

Og ophævet anonymitet. 

Men lige som alt andet . Så handler det om tolkning 

Og indimellem så er der også nogen der anmelder i flæng over noget som måske bare skulle høre under pyt katagorien. 

Vi giver en advarsel hvis brugeren er direkte i strid med reglerne.

Ikke fordi en enkelt eller to ikke er tilfreds med tonen 

Vi har forskellige grænser . Men hvis vi skulle kaste en advarsel i nakken på alle der træder lidt ved siden af .

Ville det jo miste sin virkning.

Man kunne også lige trække vejret inden man trykker anmeld. Huske at det skrevne er mere vanskeligt at tolke . Og så huske at ikke alle formår at kommunikere på skrift og det derfor er let at misforstå.

Vi vurdere hver enkelt anmeldelse og er vi ikke enige i at det er så slemt .Ja så gør vi ikke noget.

For igen så er vi forskellige og nogen har en lav tolerence tærskel end andre.

Men derfor skal det stadig give mening at gribe ind og det gør vi altså ikke hvis der ikke er en god grund.

Anmeld Citér

29. november 2017

Anonym

Anonym skriver:

Hej.��

Jeg skriver dette indlæg da jeg har fået og tænkt på noget 

jeg har efterhånden oprettet et par debatter herinde på baby.dk, jeg synes tit og ofte det bliver skudt med skarp, og at det ofte er de samme profiler jeg ihvertfald kan kende gentagende gange, er jeg den eneste som kan blive helt nervøs om hvilke kommentarer man kan få på sit indlæg?��

Har i andre også tænkt over dette?

Kan kun give dig ret . Syntes også at tonen til tider kan være hård , og som regel fra samme profiler. Skriver sjældent herinde af samme årsag .

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.