HÄrde toner

Spring til sidste ulĂŠste indlĂŠg
FÞlg denne trÄd

6.417 visninger
46 svar
120 synes godt om

Du kan svare anonymt i trÄden
28. november 2017

Anonym trÄdstarter

Hej.��

Jeg skriver dette indlĂŠg da jeg har fĂ„et og tĂŠnkt pĂ„ noget 

jeg har efterhÄnden oprettet et par debatter herinde pÄ baby.dk, jeg synes tit og ofte det bliver skudt med skarp, og at det ofte er de samme profiler jeg ihvertfald kan kende gentagende gange, er jeg den eneste som kan blive helt nervÞs om hvilke kommentarer man kan fÄ pÄ sit indlÊg?��

Har i andre ogsÄ tÊnkt over dette?

Anmeld Citér

KÞb et abonnement pÄ Vores BÞrn

Magasinet til dig med bÞrn pÄ 0-12 Är

Priser fra 149 kr.

28. november 2017

Anonym

Anonym skriver:

Hej.��

Jeg skriver dette indlĂŠg da jeg har fĂ„et og tĂŠnkt pĂ„ noget 

jeg har efterhÄnden oprettet et par debatter herinde pÄ baby.dk, jeg synes tit og ofte det bliver skudt med skarp, og at det ofte er de samme profiler jeg ihvertfald kan kende gentagende gange, er jeg den eneste som kan blive helt nervÞs om hvilke kommentarer man kan fÄ pÄ sit indlÊg?��

Har i andre ogsÄ tÊnkt over dette?

Nej du er ikke den eneste der har tĂŠnkt den tanke. Der er nogle profiler herinde der dominerer mere end andre og kan ogsĂ„ selv blive nervĂžs for om man fĂ„r en sviner ved nogle opslag. 

Anmeld Citér

28. november 2017

Abracadabra

Tit bliver udsagn jo ogsÄ skÄret lidt skarpere til pÄ skrift end i en almindelig samtale. Hvilket fÄr meningen til at fremstÄ tydeligere, men ogsÄ giver en noget skrappere fremtoning.

Derudover bruger alt for mange anonymfunktionen, hvilket jo ogsĂ„ giver mulighed for at gemme sig... 

Anmeld Citér

28. november 2017

Moderator

Profilbillede for Moderator

Hvis i oplever noget i debatterne som i ikke synes er retfĂŠrdigt, sĂ„ kontakt en admin eller anmeld opslaget. SĂ„ tager vi os af det. 

Det skal jo helst vĂŠre er rart sted at debattere  

Anmeld Citér

28. november 2017

lineog4

Synes egentlig det er svĂŠrt at tage stilling til uden eksempler, for hvad der er hĂ„rd tone er det mĂ„ske ikke for en anden og omvendt. 

Nogle gange har jeg ogsÄ oplevet det kaldes hÄrd tone, nÄr brugere er uenige, men hvor tonen egentlig har vÊret fin dvs. Man gik efter bolden og ikke efter personen. SÄ nej umiddelbart giver jeg dig ikke helt ret, men jeg vil give dig et i vi har forskellige grÊnser og det ville vÊre super om man skrev: nu gik du over min grÊnse.

Jeg har selv i dag skrevet et svar pĂ„ en trĂ„d som jeg tĂŠnker kan opfattes som hĂ„rdt, fordi jeg var uenig med trĂ„dstarter og gerne ville fortĂŠlle, at jeg synes man skal stĂ„ ved sine valg og handlinger. 

Men et rÄd er, nÄr man oplever tonen er for hÄrd sÄ anmeld, vi sidder en del og lÊser de anmeldelser og da der ikke kommer mange sÄ fÄr vi heller ikke indblik i at I er mange der synes tonen er for hÄrd.

Anmeld Citér

28. november 2017

Anonym trÄdstarter

Anonym skriver:

Nej du er ikke den eneste der har tĂŠnkt den tanke. Der er nogle profiler herinde der dominerer mere end andre og kan ogsĂ„ selv blive nervĂžs for om man fĂ„r en sviner ved nogle opslag. 

Anmeld Citér

28. november 2017

snuskesmor

Jeg synes faktisk folk er ualmindelig gode til at holde en fin tone. Der var f eks en debat her for nyligt hvor nogle meget tÄlmodige medlemmer af Jehovas vidner blev ved med at svare hÞfligt pÄ de samme fordÞmmende spÞrgsmÄl igen og igen, til trods for at der blev skrevet bÄde direkte og indirekte at man mente de var dÄrlige forÊldre, tidt fra anonyme debattÞrer. Virkelig imponerende at de kunde holde en sÄ pÊn tone.

Anmeld Citér

28. november 2017

Anonym trÄdstarter

snuskesmor skriver:

Jeg synes faktisk folk er ualmindelig gode til at holde en fin tone. Der var f eks en debat her for nyligt hvor nogle meget tÄlmodige medlemmer af Jehovas vidner blev ved med at svare hÞfligt pÄ de samme fordÞmmende spÞrgsmÄl igen og igen, til trods for at der blev skrevet bÄde direkte og indirekte at man mente de var dÄrlige forÊldre, tidt fra anonyme debattÞrer. Virkelig imponerende at de kunde holde en sÄ pÊn tone.

Den debat fulgte/fÞlger jeg ogsÄ selv med i, men der sÄ jeg nemlig en der skrev hun ogsÄ synes det blev mudderkast, og hvor jeg egentlig synes det var en god tone der blev hold

Jeg siger heller ikke det er alle debatter som ender med en dÄrlig tone, langt fra, men siger blot at jeg synes ofte det tit er de samme profiler som gentagende gange "skaber" sig.

VĂŠlger ikke at nĂŠvne nogen navne

Anmeld Citér

28. november 2017

Carina:-)

Synes nu ikke det er slemt.

Der er nogen ( inkl mig selv) der er kontante i vores svar- men som Line skriver ,sĂ„ vĂŠlter vi ikke i anmeldelser. 

SĂ„ helt slemt er det nok ikke.

Og sÄ handler det nok ogsÄ om man fÄr medhold eller ej-

For fĂ„r man ikke medhold ,sĂ„ er man nok mere tilbĂžjelig til at blive stĂždt og synes "modstanderen" er trĂŠls. 

Og sÄ er der ogsÄ en tilbÞjelighed til at gemme sig som anonym - nÄr man ikke vil stÄ ved sin mening,og sÄ er det jo let at trÊde over grÊnsen.

Men sÄ mÄ du jo anmelde de profiler du mener skaber sig.

Anmeld Citér

28. november 2017

nielsen80

Jeg synes heller ikke det er slemt, men jeg kan selvfÞlgelig vÊre en af dem, du mener, der skaber sig, sÄ det kan jeg jo sagtens sige.

Der er nogle dygtige debattÞre herinde, som (medgivet) er direkte i deres kommunikation. Personligt beundre jeg det, og elsker at blive udfordret lidt pÄ mine egne vÊrdier og holdninger. Der er enkelte gange, hvor jeg synes det bliver upassende, og det er i de trÄde, hvor der tydeligvis sidder en meget sÄrbar trÄdstarter, som skriver for stÞtte og erfaring. Har set det et par gange i debatter om abort f.eks.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

GĂ„ til forsiden

Gratis eksperthjĂŠlp

Det er gratis at sĂžge hjĂŠlp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.