Okay, jeg kan mærke på mig selv at jeg har behov for at uddybe lidt mere, for ellers kommer jeg til at føle mig "angrebet".
Samtalen gik på at vi sad og snakkede om vores børn. Mine er lidt ældre end hendes. Hun nævner at hendes den yngste lige er begyndt at gå. Jeg siger selvfølgelig tillykke og hvor er det fedt og det er bare så skøn i tid i deres liv, men også hårdt. Jeg siger at jeg er glad for at mine er lidt ældre, så de forstår mere og kan mere. Jeg fortæller at min mellemste ENDELIG har lært at han skal sige tak for mad, være høflig og opføre sig pænt når vi er i byen og alt det der og at det kunne min ældste allerede da hun var omkring 3 år og at hun bare har været et rent Englebarn siden.
Her begyndte min veninde så at skælde mig ud. Hun nærmest råbte af mig at det må jeg sgu da ikke sige om mit levende barn, for Englebarn betyder et dødt barn og det er ufølsomt og egoistisk af mig at kalde mit barn for et Englebarn, når hun engang har mistet et barn.
Jeg sagde pænt undskyld og at det ikke var min mening at såre hende, men at ordet altså bare betyder noget andet for mig - nemlig et velopdragent barn, ligesom ordet originalt betød.
Hun fortsætter med at sige at det er ikke det det betyder længere og jeg bare skal holde min kæft, hvis jeg ikke vil give hende ret.
Jeg undskylder igen og siger at jeg intet har imod at ordet OGSÅ bliver brugt om døde babyer, men at det stadig ikke var det jeg mente og at det ikke var min mening at såre hende. Jeg siger at jeg nok skal lade være med at bruge ordet overfor hende igen.
Hun flejner fuldstændig, rejser sig op og stikker en finger i hovedet af mig. Hun siger at jeg IKKE skal bruge det ord overhovedet! Og stamper surt væk.
Anmeld
Citér