Jeg ringede til min veninde igår aftes og vi fik os lidt af en snak...
Jeg undskyldte igen og sagde at jeg ikke lige havde tænkt over at hendes datter ville have været omkring samme alder som min, så det måtte have gjort ekstra ondt. Jeg sagde at jeg ikke kan love at jeg ikke vil bruge ordet igen, men at jeg nok skal prøve at lade være med at sige det overfor hende. Hun undskyldte også at hun var blevet så sur, men at jeg bare lige havde ramt en nerve.
Jeg fortalte hende at jeg også selv har mistet og fortalte hende også årsagen til at hun dengang ikke fik noget af vide (der uddybes til sidst). Jeg fortalte hende at hvis jeg ikke havde mistet den dreng, havde han også været omkring samme alder som hendes den yngste og mine nerver derfor også lige blev lidt flossede da hun snakkede om hendes og jeg derfor nok også reagerede lidt kraftigere end jeg burde (efterfølgende). Vi fik os en god tudetur sammen og sad og snakkede om hvor skønne vores børn ville have været, hvis de havde fået lov til at leve. Det var rigtig dejligt og jeg er glad for at jeg gjorde det.
Så jeg vil gerne takke jer - og specielt lineog4 - til at hjælpe mig til at finde ud af hvor begge vores følelser lige sad i klemme henne.
Grunden til at jeg i sin tid ikke fortalte min veninde om mit tab, var at hun, som nævnt, blev gravid nogenlunde samtidig med mig. Vi havde prøvet i lang tid og havde mistet tidligt 3 gange (henholdvist uge 7, 8 og 10 - alle 3 gange efter hjerteblink) så derfor besluttede vi at vente indtil NF med at sige noget til nogen allerede efter første SA, hvor vi så heller ikke havde nået at fortælle det til andre end nærmeste familie. Da vi så fik meget dårlige nyheder da vi nåede til NF, havde jeg slet ikke lyst til at fortælle det til nogen. Vi fik lavet en stikprøveting (som jeg ikke kan huske navnet på) og da alt var gjort, var dommen at han var for syg til at leve. Vi tog valget om at så skulle han også få lov til at slippe for den lidelse. 2 dage efter at jeg havde "født", annoncerede min veninde så hendes graviditet - hun var dog kun omkring 5 uger henne. Hun var meget nervøs for at miste, så jeg sagde ikke noget. Og så har jeg ligesom bare ladet være med at sige noget efterfølgende også.
Anmeld
Citér