Jer der giver (penge feks) til folk herinde....

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

19. november 2017

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere
Soonmom skriver:

Folk der donere penge til folk der tigger (også indirekte) er håbløs naive, efter min mening.

Det er så let at lave en tråd, med åh vi sidder så hårdt i det, og åh hvor er det hårdt for os.

og sorry to say, men 98 procent af dem der ikke har nogen penge er selvforskyldt , self er det synd for børnene, MEN det her er Danmark, man får penge hvis man ikke gider/kan arbejde, så der findes ingen fattige.

mindre indtægt, mindre udgifter. Større indtægt, større udgifter - det hænger altså sammen.

Jeg er lodret uenig med dig. I mine øjne er det håbløst naivt at tro, der ikke er fattigdom i Danmark - særligt efter kontanthjælpsreformen. Danmark ligger nu på en beskæmmende førsteplads i fattigdom i Norden. Det skammer jeg mig over. 

Jeg ville ikke donere penge til anonyme, men igennem Næstehjælperne har jeg foræret mad og genstande til mennesker, hvis levestandard er så elendig, at jeg ikke havde troet det muligt i Danmark. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. november 2017

Mor og meget mere

Anonym skriver:

Man skal ikke. Jeg ved udemærket hvordan det føles at være helt ude og skide. 

Men hjælper aldrig folk der direkte eller indirekte tigger om hjælp. 

Vi lever i et lang hvor der ikk findes fattigdom. Man har alle muligheder for at få ekstra penge mellem hænderne ærligt og redeligt. 

Har selv været der og solgte alt hvad jeg kunne. Og min søn fik brugt gave til jul. 

https://www.fyens.dk/indland/Danmark-faar-foersteplads-i-fattigdom-i-Norden/artikel/3089484

https://www.b.dk/kommentarer/fattigdom-er-et-problem-i-danmark

http://www.udsatte.dk/indsatsomrader/fattigdom/

Anmeld Citér

19. november 2017

Anonymor

Soonmom skriver:

Folk der donere penge til folk der tigger (også indirekte) er håbløs naive, efter min mening.

Det er så let at lave en tråd, med åh vi sidder så hårdt i det, og åh hvor er det hårdt for os.

og sorry to say, men 98 procent af dem der ikke har nogen penge er selvforskyldt , self er det synd for børnene, MEN det her er Danmark, man får penge hvis man ikke gider/kan arbejde, så der findes ingen fattige.

mindre indtægt, mindre udgifter. Større indtægt, større udgifter - det hænger altså sammen.

Altså nu kan der jo opstå uforudsete hændelser. Nu tænker jeg fx på da udbetaling Danmark havde voldsomme problemer med nyt system i sommer, hvilket betød flere hundrede kvinder ikke modtog barselsdagpenge i flere måneder. Det er jo ret kritisk og handler ikke om, at man ikke kan finde ud af at lægge et budget.. 

Anmeld Citér

19. november 2017

Soonmom

Anonymor skriver:

Altså nu kan der jo opstå uforudsete hændelser. Nu tænker jeg fx på da udbetaling Danmark havde voldsomme problemer med nyt system i sommer, hvilket betød flere hundrede kvinder ikke modtog barselsdagpenge i flere måneder. Det er jo ret kritisk og handler ikke om, at man ikke kan finde ud af at lægge et budget.. 

Nu skrev jeg også 98 procent

Anmeld Citér

19. november 2017

Soonmom

Mor og meget mere skriver:

Jeg er lodret uenig med dig. I mine øjne er det håbløst naivt at tro, der ikke er fattigdom i Danmark - særligt efter kontanthjælpsreformen. Danmark ligger nu på en beskæmmende førsteplads i fattigdom i Norden. Det skammer jeg mig over. 

Jeg ville ikke donere penge til anonyme, men igennem Næstehjælperne har jeg foræret mad og genstande til mennesker, hvis levestandard er så elendig, at jeg ikke havde troet det muligt i Danmark. 

Selvom man ikke får så meget kontanthjælp som man engang gjorde, er det stadig mange penge for ikke at lave noget + alle de ekstra ydelser man får. Ect boligstøtte, friplads, osv.

Anmeld Citér

19. november 2017

Anonym

Mor og meget mere skriver:

https://www.fyens.dk/indland/Danmark-faar-foersteplads-i-fattigdom-i-Norden/artikel/3089484

https://www.b.dk/kommentarer/fattigdom-er-et-problem-i-danmark

http://www.udsatte.dk/indsatsomrader/fattigdom/

Og 9/10 af dem der bitcher og tuder over at de lever stramt. Sidder med et 50” tv, børnene har eget tv på værelset, dyre telefoner, er rygere osv. 

Der er mange ting man selv kan gøre. Fattigdom i dk er “selvvalgt”.

Anmeld Citér

19. november 2017

Thea14

Jeg vil hellere end gerne hjælpe folk der har brug for det - men jeg skal så også være sikker på at de faktisk har brug for det og ikke blot har fundet en nem måde at tjene lidt ekstra på.

Jeg kunne aldrig drømme om at donere til en der tiggede (direkte eller indirekte), hverken i et debatforum, Facebook eller på gaden. Men personer jeg ved har brug for hjælp giver jeg gerne hjælpen.

Og så er der jo forskel på hvornår folk mener de er fattige. Nogen mener jo ikke at de kan leve for et madbudget på 6000kr om måneden, mens det for andre ville være nok til at brødføde en familie med 8 børn.

Anmeld Citér

19. november 2017

Anonym

Soonmom skriver:

Vil lige påpeje en ting, og det er at der findes fattige i danmark, om det så er selvforskyld eller ej kan være ligegyldigt, men de findes. Danmark er et land der hjælper "så godt som muligt", men på grund af alle reglerne der konstant bliver lavet, findes der flere og flere fattige.

Anmeld Citér

19. november 2017

Mor og meget mere

Anonym skriver:

Og 9/10 af dem der bitcher og tuder over at de lever stramt. Sidder med et 50” tv, børnene har eget tv på værelset, dyre telefoner, er rygere osv. 

Der er mange ting man selv kan gøre. Fattigdom i dk er “selvvalgt”.

Det er jo rent gætværk at sætte det til ni ud af ti. Hvad baserer du dét tal på? Bekendte, folk du har set i tv, læst om? 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.