Jer der giver (penge feks) til folk herinde....

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.113 visninger
50 svar
152 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
19. november 2017

Anonym trådstarter

Først lad mig understrege at jeg ikke anklager TS i den nyelige oprettede tråd omkring økonomi, for ikke at have rent mel i posen!! 

Jeg vil virkelig gerne hjælpe folk i dårlige situationer, men nøj hvor er jeg bange for at der ind i mellem kan være nogle der tager røven på folk og reelt ikke har brug for pengene. Eller hvor manden spiller pengene op eller drikker øl for dem eller lign... jeg ved godt det måske er meget sortseer agtigt, men øv hvor ville jeg være ked af at overfører penge til et barns fødselsdagsgave og det så gik til noget fis.... 

Frygter i aldrig det, eller?

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. november 2017

Anonym

Anonym skriver:

Først lad mig understrege at jeg ikke anklager TS i den nyelige oprettede tråd omkring økonomi, for ikke at have rent mel i posen!! 

Jeg vil virkelig gerne hjælpe folk i dårlige situationer, men nøj hvor er jeg bange for at der ind i mellem kan være nogle der tager røven på folk og reelt ikke har brug for pengene. Eller hvor manden spiller pengene op eller drikker øl for dem eller lign... jeg ved godt det måske er meget sortseer agtigt, men øv hvor ville jeg være ked af at overfører penge til et barns fødselsdagsgave og det så gik til noget fis.... 

Frygter i aldrig det, eller?

Jeg tør desværre ikke donere penge til nogen efter en situation, hvor en kvinde løj sit barn dødt (som heldigvis er levende). Hun snød så mange kvinder, og fik en stor sum penge ud af det.

men når jeg ser tråde herinde, så bliver jeg varm om hjertet hver gang, jeg ser nogle som hjælper andre uden de egentlig ved hvem de er.

Anmeld Citér

19. november 2017

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

Jeg tør desværre ikke donere penge til nogen efter en situation, hvor en kvinde løj sit barn dødt (som heldigvis er levende). Hun snød så mange kvinder, og fik en stor sum penge ud af det.

men når jeg ser tråde herinde, så bliver jeg varm om hjertet hver gang, jeg ser nogle som hjælper andre uden de egentlig ved hvem de er.

Hvor modbydeligt!! 

Vil SÅ gerne hjælpe når jeg ser trådene, men ville bare så gerne være sikker på at de blev givet til folk der har brug for det og ikke nogle der snyder...

Anmeld Citér

19. november 2017

Soonmom

Folk der donere penge til folk der tigger (også indirekte) er håbløs naive, efter min mening.

Det er så let at lave en tråd, med åh vi sidder så hårdt i det, og åh hvor er det hårdt for os.

og sorry to say, men 98 procent af dem der ikke har nogen penge er selvforskyldt , self er det synd for børnene, MEN det her er Danmark, man får penge hvis man ikke gider/kan arbejde, så der findes ingen fattige.

mindre indtægt, mindre udgifter. Større indtægt, større udgifter - det hænger altså sammen.

Anmeld Citér

19. november 2017

Anonym

Der var en overgang en stime af tråde, der omhandlede dårlig økonomi og deraf manglen på mad, tøj og gaver til børn osv. Mange var enorm betænksomme og generøse, og overførte penge. Men tilbud om mad til fryseren og tøj til børnene blev taget pænt imod i trådene, men når de gode givere ville aflevere, var der pludselig ingen hjemme eller der blev givet alverdens forklaringer på, hvorfor maden ikke kunne modtages og lignende. 

Anmeld Citér

19. november 2017

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

Der var en overgang en stime af tråde, der omhandlede dårlig økonomi og deraf manglen på mad, tøj og gaver til børn osv. Mange var enorm betænksomme og generøse, og overførte penge. Men tilbud om mad til fryseren og tøj til børnene blev taget pænt imod i trådene, men når de gode givere ville aflevere, var der pludselig ingen hjemme eller der blev givet alverdens forklaringer på, hvorfor maden ikke kunne modtages og lignende. 

Uh det er også virkelig fesent 

Ville bare så gerne hjælpe med gaver til børnene, men det nemmeste for mig er bare at mobil pay’e folk og de så selv køber gave til deres barn. 

Måske man bare skal beslutte om man vil tage chancen... forhåbentlig bliver det i langt de fleste tilfælde, folk der HAR brug for det, der bliver hjulpet....

Anmeld Citér

19. november 2017

Anonym

Anonym skriver:

Hvor modbydeligt!! 

Vil SÅ gerne hjælpe når jeg ser trådene, men ville bare så gerne være sikker på at de blev givet til folk der har brug for det og ikke nogle der snyder...

Det er nemlig meget modbydeligt, og derfor er jeg meget skeptisk. Jeg vil hellere donere mad/tøj eller komme og aflevere tingene, som de mangler.. Så man ved man virkelig gør en forskel.

Anmeld Citér

19. november 2017

Anonym

Man skal hjælpe fordi man selv ved hvordan det føles og være på røven. Og hvad har man og miste ? Et par sedler her og der vil ikke gøre den store  forskel for mig. Tværtimod det vil få

mig til at føle at man gør noget istedet for at kigge på. 

Anmeld Citér

19. november 2017

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

Man skal hjælpe fordi man selv ved hvordan det føles og være på røven. Og hvad har man og miste ? Et par sedler her og der vil ikke gøre den store  forskel for mig. Tværtimod det vil få

Skriver jo heller ikke at man/jeg ikke bør hjælpe 

Anmeld Citér

19. november 2017

Anonym

Anonym skriver:

Man skal ikke. Jeg ved udemærket hvordan det føles at være helt ude og skide. 

Men hjælper aldrig folk der direkte eller indirekte tigger om hjælp. 

Vi lever i et lang hvor der ikk findes fattigdom. Man har alle muligheder for at få ekstra penge mellem hænderne ærligt og redeligt. 

Har selv været der og solgte alt hvad jeg kunne. Og min søn fik brugt gave til jul. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.