Sex, hvor ofte?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

23. juli 2017

Anonym

Det svinger meget. Alt efter hver dag til 2-3 gange om ugen. 

Jeg har en stor sexlyst, og vil helst hver dag, men det kan være Svært, når man har børn, og man bare vil sove om aftenen, når der er ro

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. juli 2017

Anonym

Spørgsmålet er om dem, der er har svaret her, netop har svaret fordi deres sexliv virker ret normalt og til den positive side. 

Uanset hvad, indrømmer jeg gerne (anonymt ) at vi ikke har sex ugentligt og der går for det meste nogle måneder imellem. Jeg kender flere, der slet har sex længere og mange, hvor det sker meget sjældent. 

Anmeld Citér

23. juli 2017

Anonym

Anonym skriver:

Godmorgen 

Jeg er lidt nysgerrig på hvor ofte du og din partner har sex. 

Jeg var sammen med en af mine gode og tætte veninder igår, hvor hun fortæller at de forsøger at lave en baby. Men problemet er at de ikke har sex så ofte, altså det kan godt være 1 gang hver 14. dag...  De har kendt hianden i 6 år. 

For mig var det helt vildt lidt. Vi har kendt hianden i 10 år, venter 3. barn og har sex stort set hver dag, det er sjældent der går en dag i mellem. 

Så mit nysgerrige spørgsmål, hvor ofte dyrker I sex? 

Er pt højgravid med nr 2 , så det bliver kun til en gang i ugen, men ellers som minimum 2-3 gange i ugen. Det behøver dog ikke være den store kærlighedsaffære hver gang, men kan godt være noget hurtigt på sofaen eller i badet inden arbejde eller sengetid..

Anmeld Citér

23. juli 2017

Anonym

FruStolpe skriver:

Jeg er da ligeglad med hvorfor  det spiller jo bare en kæmpe rolle. 

Det kunne jo sagtens være en faktor i hvorfor der er så store forskelle i hvor ofte man har sex. 

Jeg kunne selvfølgelig svare med ja og nej. Men nu arbejder "vi" bare på en anden måde end flertallet.  Det spiller da nok en rolle. 

Anmeld Citér

23. juli 2017

Anonym

Det variere, men jeg vil sige i gennemsnit hver 14. dag 
Det er ikke meget, og ville da ønske at jeg havde mere lyst.. Men sådan er livet nu en gang og har ikke lyst til at gøre noget jeg ikke har lyst til  

Tilgengæld er vi super gode til at kramme, kysse og nusse meget, så det dækker ligesom også lidt, selvom det selvfølgelig ikke er det samme 

Anmeld Citér

25. juli 2017

SK85

Har det altid lidt stramt med de her tråde, da jeg tænker at det primært at dem med de aktive sexliv som har lyst til at svare her, og dermed kan alle dem der læser med nemt komme til at føle at deres sexliv ikke lever op til normen.

Her i hytten har vi sex de fleste måneder. Men det er SÅ svingende. I tiden efter vi blev forældre gik der flere måneder imellem, nu (hvor barnet er knap 2 år) har vi nogle gange flere gange om måneden. Det kommer an på så meget - vores humør, arbejdstider, overskud og følelse af tæthed.

Jeg har to veninder som har født for henholdsvis 9 måneder og 2 år siden, og ingen af dem har optaget deres sexliv med deres partner endnu. Så det vælger jeg at sammenligne mig med, da jeg så føler at vi har et virkeligt aktivt sexliv

Anmeld Citér

25. juli 2017

Anonym

Jeg har desværre en mild form for depression, som gør at jeg slet ikke har lyst til sex. Mit yngste barn på 3 år er først lige begyndt at sove igennem, så jeg er bare så træt, så træt, så træt.... Min kæreste og jeg går ikke i seng på samme tidspunkt, så jeg sover, når han går i seng. Vi får aldrig lov til at ligge i sengen sammen i weekenden, da ungerne skal have morgenmad og tøj på, så der er der heller ikke mulighed for det. Det er efterhånden ved at være flere år siden vi har haft sex sidst. Jeg vil egentlig gerne i gang igen, men så har jeg igen bare ikke lyst. Jeg synes også, der er så mange andre ting, der spiller ind - om manden udviser hensyn og hjælper til, om man får nok søvn generelt, om man føler sig begæret efter at have været gravid over to omgange og født to børn. Jeg har taget en del kilo på - har også noget med depressionen at gøre, så jeg føler mig heller ikke særlig tiltrækkende... Vi er dog begyndt at date igen hvor vi får passet ungerne. Det er skønt, og jeg håber, vi er på rette vej. Og jeg er kommet i gang med motion og at spise sundt, så jeg prøvet at bestige et kæmpe bjerg med små skridt.  Jeg synes det lyder helt vildt med sex flere gange om ugen, der tror jeg aldrig jeg når hen... 

Anmeld Citér

25. juli 2017

Anonym trådstarter

SK85 skriver:

Har det altid lidt stramt med de her tråde, da jeg tænker at det primært at dem med de aktive sexliv som har lyst til at svare her, og dermed kan alle dem der læser med nemt komme til at føle at deres sexliv ikke lever op til normen.

Her i hytten har vi sex de fleste måneder. Men det er SÅ svingende. I tiden efter vi blev forældre gik der flere måneder imellem, nu (hvor barnet er knap 2 år) har vi nogle gange flere gange om måneden. Det kommer an på så meget - vores humør, arbejdstider, overskud og følelse af tæthed.

Jeg har to veninder som har født for henholdsvis 9 måneder og 2 år siden, og ingen af dem har optaget deres sexliv med deres partner endnu. Så det vælger jeg at sammenligne mig med, da jeg så føler at vi har et virkeligt aktivt sexliv

Jeg tror faktisk jeg har det omvendt. Altså, når nogle kvinder skriver at de sjældent har lyst til sex og samtidig ytrer at deres mænd har det på fuldstændig samme måde. 

Jeg tænker ikke at nogle skal leve op til en bestemt norm, netop fordi vi alle er forskellige individer med hver vores identitet. Men i min verden ligger det bare så fjernt "kun" at have sex 1-2 gange om måneden fx. Dette fungerer sikkert for nogle, men det ville aldrig fungere for os. Men jeg tænker ikke at andre har et dårligt liv eller andre negative tanker omkring andres levemåder. Det må de jo selv. Men derfor kan jeg godt undres. 

Jeg beklager hvis det rammer nogle og at følelsen af ikke at leve op til normen kommer frem, for sådan var tråden ikke tiltænkt. 

For mit vedkommende er der bare en stor lyst. Det giver mig energi og en form for velvære. 

Anmeld Citér

25. juli 2017

SK85

Anonym skriver:

Jeg tror faktisk jeg har det omvendt. Altså, når nogle kvinder skriver at de sjældent har lyst til sex og samtidig ytrer at deres mænd har det på fuldstændig samme måde. 

Jeg tænker ikke at nogle skal leve op til en bestemt norm, netop fordi vi alle er forskellige individer med hver vores identitet. Men i min verden ligger det bare så fjernt "kun" at have sex 1-2 gange om måneden fx. Dette fungerer sikkert for nogle, men det ville aldrig fungere for os. Men jeg tænker ikke at andre har et dårligt liv eller andre negative tanker omkring andres levemåder. Det må de jo selv. Men derfor kan jeg godt undres. 

Jeg beklager hvis det rammer nogle og at følelsen af ikke at leve op til normen kommer frem, for sådan var tråden ikke tiltænkt. 

For mit vedkommende er der bare en stor lyst. Det giver mig energi og en form for velvære. 

Det er heller ikke dit (starts)indlæg jeg har et problem med, det er det faktum at hver gang der laves hvor-ofte-har-I-sex-tråde, så er det primært dem med de aktive sexliv som svarer (set i forhold til hvad undersøgelser f.eks. viser om hvor ofte folk - og især forældre - generelt har sex).

Dermed kan en tråd om folks sexliv stadig godt danne ramme om nogle gode debatter, men så længe det bare handler om at man skal svare på hvor ofte man har sex, så giver sådan en tråd alligevel ikke et retvisende billede.

Og forskellen på dig og mange af de kvinder som har knap så aktive (eller intet) sexliv er nok at du kun undrer dig, hvor de måske misunder dig eller føler sig forkerte.

For ligegyldigt hvordan du vender og drejer den, så er idealet jo at have et aktivt sexliv. Man ser jo aldrig ugebladsartikler omhandlende "Sådan skruer du ned for blusset i dobbeltsengen" eller "10 måder at dæmpe din sexlyst". Det skal man bare huske på, når man selv er typen der har sex flere gange ugentligt (og det lyder for øvrigt fedt med et så aktivt sexliv, det vil jeg da gerne indrømme at jeg gerne ville have.. eller ville ønske at jeg orkede at have Men det er så alligevel fint, for min mand ville alligevel ikke orke det så ofte, så vi er heldigvis et godt match som det er nu).

Anmeld Citér

26. juli 2017

Anonym trådstarter

SK85 skriver:

Det er heller ikke dit (starts)indlæg jeg har et problem med, det er det faktum at hver gang der laves hvor-ofte-har-I-sex-tråde, så er det primært dem med de aktive sexliv som svarer (set i forhold til hvad undersøgelser f.eks. viser om hvor ofte folk - og især forældre - generelt har sex).

Dermed kan en tråd om folks sexliv stadig godt danne ramme om nogle gode debatter, men så længe det bare handler om at man skal svare på hvor ofte man har sex, så giver sådan en tråd alligevel ikke et retvisende billede.

Og forskellen på dig og mange af de kvinder som har knap så aktive (eller intet) sexliv er nok at du kun undrer dig, hvor de måske misunder dig eller føler sig forkerte.

For ligegyldigt hvordan du vender og drejer den, så er idealet jo at have et aktivt sexliv. Man ser jo aldrig ugebladsartikler omhandlende "Sådan skruer du ned for blusset i dobbeltsengen" eller "10 måder at dæmpe din sexlyst". Det skal man bare huske på, når man selv er typen der har sex flere gange ugentligt (og det lyder for øvrigt fedt med et så aktivt sexliv, det vil jeg da gerne indrømme at jeg gerne ville have.. eller ville ønske at jeg orkede at have Men det er så alligevel fint, for min mand ville alligevel ikke orke det så ofte, så vi er heldigvis et godt match som det er nu).

Tak. Konstruktivt svar du kommer med. 

Jeg havde ikke tænkt sådan, nok fordi det virker helt naturligt og normalt for mig, med regelmæssig sex. Og du har ret. Der ses ikke overskrifter med hvordan man lægger en dæmper på sexlysten, men kun omvendt. 

Jeg tror på, at mange har fundet et tilfredsstillende forhold til sex med deres partner, så begges behov imødekommes. Men jeg ved, fra bekendte(mænd) i vores omgangskreds ville ønske deres partner havde mere lyst til sex. 

Noget der også Kan have indflydelse, kan også være mænds rolle i dagligdagen. Her tænker jeg på fx det huslige. Min mand klarer græsslåning, tøjvask og delvis madlavning.

Jeg sørger altid for madpakker, aflevering og hentning af børn og delvis madlavning.

Rengøring er vi fælles om. Udover det, ser vi faktisk ikke tv. Vi har et, til fælles brug for os alle 4, men det er nok tændt 1-2 gange om måneden. Vi går altid i seng på samme tid og står op samtidig, uanset om den ene har fri eller ej. 

Jeg siger ikke at det er det, der er altafgørende for et godt og aktivt sexliv, men jeg tror stadig at fordelingen af huslige opgaver spiller en vigtig rolle. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.