Sex, hvor ofte?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

11.651 visninger
60 svar
44 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
20. juli 2017

Anonym trådstarter

Godmorgen 

Jeg er lidt nysgerrig på hvor ofte du og din partner har sex. 

Jeg var sammen med en af mine gode og tætte veninder igår, hvor hun fortæller at de forsøger at lave en baby. Men problemet er at de ikke har sex så ofte, altså det kan godt være 1 gang hver 14. dag...  De har kendt hianden i 6 år. 

For mig var det helt vildt lidt. Vi har kendt hianden i 10 år, venter 3. barn og har sex stort set hver dag, det er sjældent der går en dag i mellem. 

Så mit nysgerrige spørgsmål, hvor ofte dyrker I sex? 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

20. juli 2017

Anonym

Før vi fik børn hver dag. Da vi havde fået den første ca. 2-3 gange om ugen. Nu har vi en kolik baby. Der er lige faldet ro på. Han er 4 måneder. Men det har resulteret i, at vi kun har haft sex 1 gang siden han blev født. Jeg håber da at vores sex liv snart kommer tilbage, men vi er begge bare så dødhamrende trætte, så vi har slet ikke overskud til det og har heller ikke lysten. Men bi snakker om det og prøver så vidt muligt at ligge i ske om aftenen for at bevare vores intimitet. Vi har været sammen i 6 år. Har et barn der blev 3 igår og som sagt en baby på 4 måneder

Anmeld Citér

20. juli 2017

CC79

Min mand og jeg har været sammen i 16 år. Vi har generelt altid haft intimt samvær en gang om ugen eller hver 14 dag alt afhængigt af hvor hektisk dagligdagen er. Under mine graviditeter har vi enten slet ik haft samvær og ellers højest tre gange i løbet af en graviditet. Lige i øjeblikket sker det sjældent men vi har også en baby på 4 mdr. Efter han kom til verdnen har vi været sammen to gange. Men ja jeg har jo tit undret mig over det modsatte. At folk har sex hver dag syns jeg er helt vildt og ved min mand synes det samme. Det ville vi også synes selvom vi ikke havde 4 børn og har aldrig haft sex mere end 2 gange på en uge og 1 gang syns vi er rigeligt. Og da vi ville opnå graviditet gjorde vi det ik anderledes. De tre af gangene var vi kun sammen 1 gang på en måned og opnåede graviditet alligevel. Det handler jo kun om den rette timing ka man sige. Men ja menneskers sexdrive er yderst forskelligt og ja kendte også på et tidspunkt en mand der ville det hver dag mange gange om dagen. Det blev jeg næsten skør af så det forhold holdte kun halvanden måned. Så ja det er bare så forskelligt hvor meget det siger en uanset om det er godt eller ej.

Anmeld Citér

20. juli 2017

Anonym

Anonym skriver:

Godmorgen 

Jeg var sammen med en af mine gode og tætte veninder igår, hvor hun fortæller at de forsøger at lave en baby. Men problemet er at de ikke har sex så ofte, altså det kan godt være 1 gang hver 14. dag...  De har kendt hianden i 6 år. 

For mig var det helt vildt lidt. Vi har kendt hianden i 10 år, venter 3. barn og har sex stort set hver dag, det er sjældent der går en dag i mellem. 

Omkring 3 gange om ugen lige nu, vi har været sammen i 2 år. Er gravid lige nu, og det har gjort det lidt mindre, fordi jeg er så pisse træt.

Anmeld Citér

20. juli 2017

Anonym

I gennemsnit vil jeg skyde på ca. hver tredje dag. Mandag-torsdag er tit ikke så "aktive", da lysten til at sove er større end lysten til sex der ;-)  Vi har været kærester i 2,5 år og har ikke børn endnu.

Anmeld Citér

20. juli 2017

CarinaSB

Anonym skriver:

Godmorgen 

Det er meget forskelligt :) nogen gange flere gange om ugen. Andre gange kan der gå en uge imellem. Det er alt efter hvor trætte vi er. har der været meget drøn på en uge kan det være vi slet ikke dyrker sex ellers kan det være 1 gang om ugen :) Men vi gør hvad vi kan for at vi kan være intime sammen selvom at det ikke ender i sex :)

Anmeld Citér

20. juli 2017

Anonym

Det er virkelig meget forskelligt. Det er dog mange år siden at sex var en daglig ting. Det hørte lidt med til nyforelskelsesfasen.

Vi har været sammen i lidt over 10 år nu, og det kan svinge fra alt til et par gange ugentligt og til at der går uger imellem. Og på trods af det er jeg alligevel blevet gravid ret hurtigt begge gange.

Dog har det været meget sparsomt i denne graviditet, da jeg har for kort livmoderhals og alt for mange plukkeveer, og er bange for at fremprovokere endnu flere ved at have sex. Det vil dog ændre sig når jeg omkring termin hvor der ikke sker noget ved at få fremprovokeret noget.

Jeg kunne ikke forestille mig at have sex dagligt. Jeg ville nok gå død i det og finde det mere som en pligt end en fornøjelse.

Anmeld Citér

20. juli 2017

mrs.juli

Her svinger det også meget. Min mand har generelt lidt mere lyst end jeg, og det prøver jeg at efterkomme uden sure miner, fordi det er forfærdeligt at gå rundt og have lyst og ikke få dækket det behov. I langt de fleste tilfælde får jeg alligevel lyst når vi er gået i gang. 

For det meste passer vores lyst sammen og i nogle perioder hvor der er mere stress kan det blive en gang om ugen, andre perioder med ferie og ingenting på programmet kan det være 4-5 gange om ugen. vi har været sammen i 8 år.

Det har taget mig en del år at acceptere at perioder med lidt sex er heeeeelt ok. I starten af forholdet var jeg enormt optaget af, at det skulle være hver anden dag, ellers var der noget galt, men jeg har fundet ud af at vores forhold ikke ændre sig eller går i stykker af lidt "tørre" perioder, og hvis vi begge mangler lysten er der ikke nogen grund til at forcere det. 

Anmeld Citér

20. juli 2017

SDD

Profilbillede for SDD
Mor til to piger, fra ‘14 og ‘20
Anonym skriver:

Godmorgen 

Vi har også været sammen i 10 år. Jeg er aftenvagt så 5 dage i træk er jeg væk til efter de er gået i seng. Så der går der hurtigt 5 dage uden sex 

men hvis man kigger gennemsnitligt på det vil jeg tro det er 2-4 gange om ugen - uden at prøve på graviditet. 

Hvis vi skulle forsøge på at opnå graviditet ville jeg nok gå op til hveranden dag ca. Højest hver 3. 

Anmeld Citér

20. juli 2017

Anonym

Vi gør det ca hver 14. dag. Vi er travle mennesker og med to børn på 4 år og 3 måneder tager trætheden ofte over om aftenen. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.