Sex, hvor ofte?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

20. juli 2017

Anonym trådstarter

Fedt med inputs

og ja, der er plads til forskellighed og forskelligt sexdrive. 

Vi har af en eller anden grund aldrig kunne holde fingrene fra hianden, hvilket nok også gør, at vores lyst til sex, nærmest starter fra vi vågner. For os er det ingen pligt og det er heller blevet kedeligt. Nogle dage er det mere intenst og længerevarende end andre dage, hvilket tit afhænger af tiden. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

20. juli 2017

Anonym

Vi gør det i snit en gang om ugen. Det har vi altid gjort, også inden vi blev forældre. Folk er jo forskellige, og nogen har bare naturligt en større lyst end andre. Det handler jo også om at finde et godt match på det område.

Anmeld Citér

20. juli 2017

Jullesnulle

Jeg talte faktisk med en fertilitetslæge som sagde at et stort problem mht at få børn er at folk ikke har sex nok. Dvs når de kommer og siger " hvorfor er jeg ikke blevet gravid" og det så gennem samtalen fremgår af der kun har været samleje 1 gang  ca om måneden..

Det gør det i hvert lidt mindre sandsynligt... så det der med at have prøvet i et halvt eller helt år - man skal også kigge på hvor ofte man faktisk har sex. Hans anbefaling var hver anden dag.

Anmeld Citér

20. juli 2017

Anonym

Anonym skriver:

Godmorgen 

Jeg er lidt nysgerrig på hvor ofte du og din partner har sex. 

Jeg var sammen med en af mine gode og tætte veninder igår, hvor hun fortæller at de forsøger at lave en baby. Men problemet er at de ikke har sex så ofte, altså det kan godt være 1 gang hver 14. dag...  De har kendt hianden i 6 år. 

For mig var det helt vildt lidt. Vi har kendt hianden i 10 år, venter 3. barn og har sex stort set hver dag, det er sjældent der går en dag i mellem. 

Så mit nysgerrige spørgsmål, hvor ofte dyrker I sex? 

min mand og jeg har været sammen i 4 år og har et barn på 3.

Før vi blev forældre kunne vi let have sex flere gange om dagen. Efter vi fik barn, så blev det noget mindre, og det sidste års tid har min mand arbejdet langt fra hjemmet og kun været hjemme i weekenderne, så der er det noget mindre.

Hvis det gik efter min mands hoved, så havde vi det stadig flere gange om dagen, men jeg har ikke den store sexlyst længere, så nu er det kun et par gange i løbet af weekenden, hvis overhovedet.

Anmeld Citér

20. juli 2017

Anonym

Hver dag.. hvis fx jeg har ondt i maven, hovedet osv så har vi selvfølgelig ikke. Men grundlæggende hver dag. Gerne to gange. Vi har haft det sådan ligegyldigt hvor mange børn vi har og også helt optil fødsel, samt få uger efter fødsel. Min mand arbejder fra tidlig morgen til sen aften men lægger stor vægt på at vi har sex. Han mener at tan ikke kan falde i søvn uden. Det betyder meget for ham, så indimellem går jeg med på den, uden selv at have rigtig lyst.. (pga amning, træt efter en lang dag med unger kravlende på mig)... men jeg får en glad mand ud af det og den følelse af at være tæt på hinanden gør at vi stort set aldrig skændes. 

Anmeld Citér

20. juli 2017

Anonym

Før børn, hver dag og også flere gange om dagen

nu med to små børn nok gennemsnitlig hver anden dag, i perioder hver dag og i andre perioder kan der godt gå op til 4 dage imellem 

Anmeld Citér

20. juli 2017

hekran

Anonym skriver:

Hver dag.. hvis fx jeg har ondt i maven, hovedet osv så har vi selvfølgelig ikke. Men grundlæggende hver dag. Gerne to gange. Vi har haft det sådan ligegyldigt hvor mange børn vi har og også helt optil fødsel, samt få uger efter fødsel. Min mand arbejder fra tidlig morgen til sen aften men lægger stor vægt på at vi har sex. Han mener at tan ikke kan falde i søvn uden. Det betyder meget for ham, så indimellem går jeg med på den, uden selv at have rigtig lyst.. (pga amning, træt efter en lang dag med unger kravlende på mig)... men jeg får en glad mand ud af det og den følelse af at være tæt på hinanden gør at vi stort set aldrig skændes. 

Hvordan i alverden gør i det, rent praktisk? Vi har fire børn mellem 4-10 og jeg synes aldrig, vi har et øjeblik til os selv for slet ikke at tale om to øjeblikke!

Anmeld Citér

20. juli 2017

HvidSne

Vi har været sammen i 6 1/2 år. Inden graviditeten havde vi generelt sex 3-4 gange om ugen, men min. en gang om ugen. Andre gange hver dag. Så det varierede en del. Under graviditeten gik det i samme rytme indtil tredje trimester, hvor vi var nede på en gang hver uge til hver 10. dag. 

Nu har vi så en 18 dage gammel baby, så der er ikke så meget mønster i det endnu. Men vi har da været i gang igen

Anmeld Citér

20. juli 2017

Anonym

Hej 

Vi har sex næsten hver dag. Sjældent der går en dag imellem. Vi har været sammen knap 2 år og stopper med minipiller næste uge hvor projekt barn starter ����

Anmeld Citér

20. juli 2017

Anonym

Anonym skriver:

Sådan en slags "du får sex og jeg får fred/en glad mand som

ikke skændes"?  Det lyder da ikke særligt fedt hvis du i bund og grund bliver brugt som en slags "sovepille" - så handler sexet jo ikke om lydt til dig, men om behov for at få lettet trykket inden sovetid. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.