Mariehøne123 skriver:
Undskyld men når man opretter en tråd får man svar ud fra de oplysninger man giver. Det er ikke mit ansvar at spørge videre ud man må antage at du giver de oplysninger der er relevante og nogle gange får man ikke de svar man ønsker. Måske mine svar var lidt hårde det indrømmer jeg gerne og undskyld for det. Men sådan som du svarer at i af princip ikke vil købe tøj til ham og der også skal være råd til oplevelser til dine børn ja så læser jeg det som om i forfordeler ham bare fordi i betaler de 1300kr. Igen prøv at læs dine svar de er meget korte for hovedet. Vi er vist begge skyldige i misforståelser. Men formålet med mine svar er faktisk også at provokere sig lidt for rygklapperi hjælper ikke den dreng som det handler om
Det er helt fint du synes jeg er en idiot det lever jeg med, men en sidste bemærkning og så smutter jeg ud af tråden. Du behøver ikke at svare - tværtimod jeg tror ikke et hurtigt svar gavner nogen.
Men overvej om dine meget aggressive svar tilbage til mig skyldes andet end at jeg i dine øjne er en klaphat. Ramte jeg måske et ømt punkt. Er i kommet til at fokusere så meget på at moren er en idiot og ikke følger reglerne at i har glemt at fokusere på drengens bedste og tager voksen kampe istedet for at hjælpe hvor der hjælpes kan. Igen i kan ikke ændre verden men i kan ændre hvordan i agerer i den.
Med ønsket om alt det bedste for jer allesammen særligt den stakkels dreng som er fanget i midten af det hele. Jeg håber virkelig på bedring for ham om det er hos jer eller moren.
Jeg har skam læst mine svar, og det jeg skrev om at købe tøj og betale for sport til mine børn, var en respons på argumentet om at 1300 ikke rækker langt - det var et eksempel på, at børnebidraget rækker, hvis man prioriterer dem og ikke nødvendigvis skal købe det dyreste. På samme tid fortæller jeg også, at vi har tøj til bonus heroppe. Og jeg vil ikke køre i ring, jeg har netop forklaret dig, hvorfor vi betaler for sport osv. Til mine børn og ikke bonus: fordi det betales af det børnebidrag min x betaler til sine børn. Min x har ikke forsørgerpligt over min kærestes barn.
Og det er da utrolig letkøbt at komme med argumentet "uha, du føler dit ramt, så må jeg have ret". Nej, du har ikke ret, og det fremgår også af tråden. Jeg bliver vred, fordi du, trods jeg nu flere gange har forklaret hvor meget vi faktisk gør for at sikre hans trivsel, bliver ved at påstå, at vi glemmer at fokusere på bonus og hans behov. Hvis ikke vi gjorde det, kunne vi være ligeglade. Vi kunne køre chikane mod mor, fordi vi 'glemmer' bonus. Det gør vi ikke. Til gengæld kæmper vi en uendelig kamp for at sikre hans trivsel og gøre alt hvad vi kan for at han skal have et godt liv, det gjorde vi ikke, hvis vi overså ham og var ligeglade med hans behov og hans person. Vi kunne læne os tilbage og tænke "fuck det, vi ser ham ikke til daglig, ikke vores problem". Men det gør vi ikke. Til gengæld gør vi alt, vi kan for ham. At vi ikke køber fuld garderobe der kan være hos mor, er ikke ensbetydende med, at han overses. Du skulle prøve at tilbringe en weekend med os. Du skulle prøve at være en del af vores dagligdag, hvor vi også bruger tid, kærlighed, overskud og ressourcer på ham, selvom han ikke er her, for at sikre hans bedste. Fordi vi elsker ham.
Så at jeg bliver vred har intet at gøre med et "ømt punkt" - ikke ømt i den forstand, at du har ret. Ømt i den forstand, at du bliver ved at gå til angreb på vores omsorgsevner over for et barn, som vi gør alt for.