Mariehøne123 skriver:
Du skriver flere gang at du er ligeglad hvordan de prioriterer og hvordan de bruger pengene men i dine indlæg virker du bitter og dømmende.
De 1300kr kommer du altså ikke langt for med børn hvis du tror det. Jeg forstår sagtens det kan være svært at være bonusmor men jeg ville sætte drengen først og købe tøj til ham både til hjemme og hos jer - barnet må sgu komme før nogle bitre voksne der ikke kan blive enige. Tag sagen i statsamtet men prioriter nu den stakkels dreng og hjælp ham. I kan ikke ændre moren men pas på jeres stædighed og voksen kampe ikke går ud over ham. Det lyder det som om det gør nu og at i også har en del af ansvaret
og husk der er altid flere sider af samme sag og bare fordi hun siger hvad de bruger pengene på er det ikke sikkert det er sandheden.
Læser du hvad jeg skriver? Jeg er ligeglad med hvad de bruger pengene på, hvis de sørger for ham FØRST. Og jeg ved det, vi har været hos dem, han har ikke tøj der passer, imens de viser nye møbler frem, kælder med slik fra gulv til loft de lige har været i Tyskland efter. De har haft hentet ham for tidligt fra samvær uden aftale fordi de skulle købe sommertøj til ham, men sandheden kom frem de i stedet var kørt til Tyskland og fyldt traileren med snoller og sodavand. Er det sp mærkeligt at man bliver bitter? Dertil kommer de generelle samarbejdsvanskeligheder med massiv samværschikane fra hendes side, underretning fra andre forældre mod hende, møder i SF, brudte aftaler, en kommune der ikke handler, så jo, vi er bestemt bitre og trætte, det er ingen hemmelighed. Og med hende tager hun hele armen, hvis vi rækker en lillefinger.
Som jeg har skrevet så har vi også tøj herhjemme. Men jeg er udmærket bekendt med hvor langt pengene rækker: jeg har to børn fra tidligere jeg har bopæl på, og trods vi begge studerer og har en meget dyr husleje, betaler institution, sport osv. Så kan vi altid sørge for at børnene har tøj på kroppen som passer til deres størrelse og til årstiden. Så jeg er på ingen vis ubekendt med hvordan pengene rækker. Og hvis man har svært ved at få tingene til at løbe rundt, er man nødt til at prioritere. Jeg drømmer inderligt om en ny sofa, men det er ikke til at betale lige nu med børnene og os der studerer, så derfor sørger vi først for børnene har det, de skal bruge. Og ud af vores økonomi betaler vi jo så det børnebidrag, og selvom der er en smule fradrag gør det jo stadig et indhuk i vores økonomi, hvorfor jeg naturligvis forventer, at bonus som minimum har tøj på der passer, tøj der går til årstiden og nok tøj. Vi et ikke snobber. Vi handler i H&m, handler brugt, handler i kvickly, og der kan man sagtens få tøj til billige penge der er pænt og passer.
Det handler jo ikke kun om hvad han får herop - men at det også er sådan han klædes derhjemme. Og det er ikke okay! Ikke når der var mulighed for han kunne gå i tøj der passer for måske bare 1/6 af det de bruger på fornøjelser.
Hilsen den absolut bitre, ja