Ingen sanktioner ved mangelfuld påklædning?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

7. juli 2017

Dorthe1986

Mariehøne123 skriver:

Nej jeg kender ikke jeres liv jeg kan kun tage udgangspunkt i det du skriver hvor du meget tydeligt skriver at i at princip ikke vil købe tøj til ham for det bør mor men i prioriterer sport og ordentligt tøj mv til dine egne børn. 

Selvfølgelig er verden ikke så sort hvid som den fremstår i en debat men du giver selv oplysninger. Prøv at læse dine egne indlæg de udtrykker ikke meget kærlighed til drengen kun besvær. 

Jeg er ked af du tager det ilde op at jeg tør udfordre dit verdensbillede men rygklapperi hjælper jer altså ikke. Jeg gav kun modspil for den stakkels drengs skyld - bliv bare sur på mig men lov mig han ikke skal blive taber i en kamp mellem 3 voksne der ikke kan finde ud af det. 

Og husk du kan ikke ændre moren selvom hun er en klaphat

Hun skrev vidst også det handlede om midler og ikke af princip.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. juli 2017

Mariehøne123

Profilbillede for Mariehøne123
Dorthe1986 skriver:

Hun skrev vidst også det handlede om midler og ikke af princip.

Uden at kende deres økonomi er det sgu en prioritering når man har råd til tøj sport og oplevelser til egne børn. I min verden er alle børn dine mine vores osv lige og så fordeler jeg goder så alle får lige meget. 

Jeg forstår sagtens frustrationerne over en mor der ikke leverer det hun skal men det er drengen der taber ikke moren. 

Anmeld

7. juli 2017

Dorthe1986

Mariehøne123 skriver:

Uden at kende deres økonomi er det sgu en prioritering når man har råd til tøj sport og oplevelser til egne børn. I min verden er alle børn dine mine vores osv lige og så fordeler jeg goder så alle får lige meget. 

Jeg forstår sagtens frustrationerne over en mor der ikke leverer det hun skal men det er drengen der taber ikke moren. 

Det er jeg fuldstændig enig i, at den eneste taber er drengen. 

Jeg er bare overbevist om at de gør hvad de kan for drengen.

Anmeld

7. juli 2017

Mariehøne123

Dorthe1986 skriver:

Det er jeg fuldstændig enig i, at den eneste taber er drengen. 

Jeg er bare overbevist om at de gør hvad de kan for drengen.

Det kan vi ikke vide, men jeg er sikker på de gør deres bedste som de fleste andre. 

Men nogle gange stirrer vi os blinde og glemmer de reelle problemer i kampen mod noget andet.

Anmeld

7. juli 2017

Moderator

Profilbillede for Moderator

Husk den gode tone.

Det er et sårbart emne. 

Anmeld

7. juli 2017

Mariehøne123

Moderator skriver:

Husk den gode tone.

Det er et sårbart emne. 

Jeg går ud fra du hentyder til mig. Synes sådan set jeg skriver i en god tone selvom jeg ikke er enig. 

Men jeg beklager hvis jeg har såret trådstarter som tidligere nævnt har jeg fuld forståelse for de frustrationer bonusbørn og ikke mindst deres forældre medfører. 

Anmeld

7. juli 2017

Aristocats

Men hvem har sagt at de ikke betaler sport til bonus for eksempel? Jeg synes du læser noget der faktisk slet ikke står der og det er ikke en god idé. Men når det er biomor der har bopæl og får alle de bidrag bør det jo i virkeligheden også være hende der betaler sport, det er jo netop DÉT som er kernen i problematikken. Jeg kan godt se det problematiske i at sende 1300 kroner afsted som burde blive brugt på sønnen, men som i stedet bliver brugt på en masse unødvendigt fis til moren selv - hvis de nu beholdte de 1300 kr. selv så kunne det jo være at de kunne give bonus det som de ønsker, men sådan er situationen ikke og derfor bliver det skruen uden ende hvis man ikke kan overbevise biomor om at hendes søn SKAL prioriteres først og det faktisk er hans penge på en måde. Det handler vel ikke om at de forskelsbehandler bonus, men om at han desværre BLIVER udsat for en slags ufrivillig forskelsbehandling, da biomor ikke formår at forstå at de 1300 kroner i stedet skulle bruges på sport og ordentligt tøj og ikke slik fra Tyskland og makeup og tøj. De mister 1300 kroner som jeg er sikker på de hellere end gerne ville bruge på bonus hvis de selv var herre over de penge men det er de ikke og dér ligger problemet. Det er jo ikke sikkert at de kan finde endnu 1300 kr frem i deres eget budget for at sikre at han nu også får, de penge har han jo i princippet allerede fået.... det handler jo om at få biomor til at forstå at pengene skal bruges rigtigt. 

Anmeld

7. juli 2017

Zelinasmor

Nu bliver jeg sikkert mega upopulær! Men... Jeg havde underrettet kommunen hvis jeg vidste at det var det samme derhjemme. At proppe sit barn i tøj der er 4-5 numre for småt så det faktisk kan gøre ondt at have på, som f.eks underbukserne. Ikke at sende undertøj med på samvær. Skal han gå i samme par til han får svamp og hvad ved jeg? Det er faktisk også omsorgssvigt. Jeg havde under ingen omstændigheder nøjedes med at fortælle det til statsforvaltningen. De kan IKKE tvinge hende, men de kan foreslå jer at kontakte kommunen. 

Jeg er så personligt også af den holdning, at man hellere skal underrette en gang for meget end for lidt. Er der ikke hold i det - jamen så kan folk jo være ganske rolige. Jeg ville bare ikke kunne sove med den viden du besidder 

Derudover havde jeg nok valgt at købe noget undertøj og nogle sæt tøj evt i Bilka/Føtex eller lignende jeg kunne have liggende så jeg var sikker på at han fik rent tøj på der passede. Det koster ikke meget og der fines fint tøj de steder. Selvom det er mors pligt, så havde jeg gjort det fordi det også var min søn.

Anmeld

7. juli 2017

Mariehøne123

Men hvem har sagt at de ikke betaler sport til bonus for eksempel? Jeg synes du læser noget der faktisk slet ikke står der og det er ikke en god idé. Men når det er biomor der har bopæl og får alle de bidrag bør det jo i virkeligheden også være hende der betaler sport, det er jo netop DÉT som er kernen i problematikken. Jeg kan godt se det problematiske i at sende 1300 kroner afsted som burde blive brugt på sønnen, men som i stedet bliver brugt på en masse unødvendigt fis til moren selv - hvis de nu beholdte de 1300 kr. selv så kunne det jo være at de kunne give bonus det som de ønsker, men sådan er situationen ikke og derfor bliver det skruen uden ende hvis man ikke kan overbevise biomor om at hendes søn SKAL prioriteres først og det faktisk er hans penge på en måde. Det handler vel ikke om at de forskelsbehandler bonus, men om at han desværre BLIVER udsat for en slags ufrivillig forskelsbehandling, da biomor ikke formår at forstå at de 1300 kroner i stedet skulle bruges på sport og ordentligt tøj og ikke slik fra Tyskland og makeup og tøj. De mister 1300 kroner som jeg er sikker på de hellere end gerne ville bruge på bonus hvis de selv var herre over de penge men det er de ikke og dér ligger problemet. Det er jo ikke sikkert at de kan finde endnu 1300 kr frem i deres eget budget for at sikre at han nu også får, de penge har han jo i princippet allerede fået.... det handler jo om at få biomor til at forstå at pengene skal bruges rigtigt. 

Trådstarter skriver selv følgende:

"Vi kunne selvfølgelig købe noget til ham selv, men det synes vi rent principielt ikke er i orden, når hun modtager børnebidrag, tilskud"

Jeg prøver personligt at holde magtkampe og principper ude af mine børns verden det hjælper dem ikke. Og det var derfor mit svar er som det er. Jeg aner ikke hvad de betaler og moren burde købe tøj men når hun ikke gør det ville jeg gøre det, for den reelle taber er drengen og når hun skriver det er princippet der gør at de ikke køber det er det jeg stejler. 

Jeg er enig i at moren bør købe tøj men nu er det jo ikke hende der har skrevet indlægget men en bonusmor som ikke har magt til at tvinge. Nogle gange kan man ikke få den løsning der er retfærdig men så må man gøre hvad man selv kan ændre. Helt ærligt tror jeg ikke indberetninger mv vil gavne et i forvejen belastet samarbejde men kun skade drengen yderligere  

Men jeg forstår trådstarter er stødt af mine indlæg så jeg trækker mig ud af tråden. 

Anmeld

7. juli 2017

Mamalou

Jeg ville også købe tøj til ham, som han kan have hos jer. Jeg ville nok også sende med til mor. Jeg ved godt det er uholdbart, men for Søren hvor er det synd. Stakkels dreng. Inden I begynder at dokumentere og gøre ved, så kontakt statsforvaltningen og hør hvordan I skal bære jer ad. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.