Ingen sanktioner ved mangelfuld påklædning?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

8. juli 2017

lineog4

Anonym skriver:

Er der virkelig inhen sanktioner, når mor konsekvent sender mangelfuldt tøj med på samvær? Vi har bonus på 8 hver anden weekend. Betaler børnebidrag selvfølgelig. Vi har været i SF, hvor det flere gange er blevet gjort klar for hende af de børnesagkyndige, at hun SKAL sende passende tøj med på samvær. Det vil sige tøj der passer og fodtøj og overtøj til forskelligt slags vejr. Vi kunne selvfølgelig købe noget til ham selv, men det synes vi rent principielt ikke er i orden, når hun modtager børnebidrag, tilskud for at have ham boende og børne og unge ydelse. Det er jo hendes pligt. Det er da dyrt at have børn, men hver gang der komme BFY kører de i Ikea og køber møbler, nyt tøj til sig selv, makeup, tur til Tyskland efter snolder, imens bonus stadig render rundt i gammelt slidt tøj. For heller ikke hos hans mor har han ordentligt tøj, det handler ikke kun om at det dårlige tøj sendes herop, han har kun dårligt tøj

Jeg vil ikke blande mig i deres økonomi, og for så vidt er jeg ret ligeglad med hvad de bruger deres penge på, HVIS der først er sørget for at bonus har tøj og overtøj der passer til hans størrelse og til årstiden. Så kan de bruge resten på vattondeller, hvis det er det de vil. Det er ikke vores bord. Men han SKAL jo forsørges. 

Til samvær denne gang ankom han i:

Bukser str. 116. Han bruger 140. Min datter er 2.5 år yngre og bruger 116, er meget lavere end ham. De sad halvvejs ned ad hans røv, de gik dårligt halvt ked til anklerne og han kunne knap bøje benene. 

Underbukser alt for små og stramme str. 4 til 5 år (han er 8).

T shirt i princippet rigtig størrelse, men tørretumblet så meget at den er krympet mega kort. 

Med på samvær har han følgende tøj:

INGEN underbukser 

2 par for små strømper 

1 undertrøje alt for lille (en krympet 122, han bruger 140).

1 par shorts i rigtig størrelse og fin stand (hurra!) 

2 meget tykke varme langærmede trøjer (vintertrøjer) 

Ingen jakke

Intet regntøj 

Ingen gummistøvler 

Ingen Sandaler 

............... 

Jeg er ved at blive sindssyg. Kan der komme en sanktion? Jeg tænker andet end at SF siger "du skal sende ordentligt tøj med", hun siger "okay" igen og fortsætter som altid. 

Det straffer jo ham i sidste ende, at hans tøj er i den forfatning er bare så gal og træt af det. 

Det der med hvad pengene rent faktisk bruges på ved vi, fordi mor selv i hån har fortalt det og sagt, at hvis de vil bruge pengene på dét, så er det det de gør. 

Jeg ved intet om statsamtet og hvad I kan gør den vej. Men var det mig havde jeg fundet tøj både han kunne bruge hjemme hos mig og hjemme hos sig selv - skrevet ud til venner og bekendte om de havde noget han kunne arve, gået i alle genbrugser osv. For en stor dreng i størrelse 140 må virkelig både have der ubehageligt i for småt tøj, men også være bevidst om det i dagligdagen og netop med det in mente ville jeg skide højt og flot på principper og hjælpe ham. Jeg ville ikke sende alt med men være sikker på jeg havde nok der hjemme, ja jeg ville forsøge at skrabe tøj sammen til en hel garderobe. Og så ville jeg dokumentere og tage der i statsamtet igen.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. juli 2017

Sprit25

Har I konfronteret bio -mor? Hvis ja hvad sagde hun? 

Jeg havde nok stillet hårdt mod hårdt. Sagt at indtil hun begyndte at bruge pengene på tøj til drengen ville jeg beholde mine penge også købe selv. 

Også naturligvis sende det med hjem til biomor. 

Men tag den i statsamtet og bid hul i principper og indtil send ham tøj med hjem. 

Anmeld

8. juli 2017

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.

Jeg tænker at det ikke er statsforvaltning men en underretning til kommunen der skal laves. Jeg ville måske fortælle mor at det er synd for drengen at han ikkr har tøj han kan passe og hvis der ikke kommer styr på det til næste samvær ser I jer nødsaget til at skrive en underretning. 

Anmeld

8. juli 2017

Julletullemor

Mariehøne123 skriver:

Trådstarter skriver selv følgende:

"Vi kunne selvfølgelig købe noget til ham selv, men det synes vi rent principielt ikke er i orden, når hun modtager børnebidrag, tilskud"

Jeg prøver personligt at holde magtkampe og principper ude af mine børns verden det hjælper dem ikke. Og det var derfor mit svar er som det er. Jeg aner ikke hvad de betaler og moren burde købe tøj men når hun ikke gør det ville jeg gøre det, for den reelle taber er drengen og når hun skriver det er princippet der gør at de ikke køber det er det jeg stejler. 

Jeg er enig i at moren bør købe tøj men nu er det jo ikke hende der har skrevet indlægget men en bonusmor som ikke har magt til at tvinge. Nogle gange kan man ikke få den løsning der er retfærdig men så må man gøre hvad man selv kan ændre. Helt ærligt tror jeg ikke indberetninger mv vil gavne et i forvejen belastet samarbejde men kun skade drengen yderligere  

Men jeg forstår trådstarter er stødt af mine indlæg så jeg trækker mig ud af tråden. 

Har du så også læst, at TS skriver, at de selvfølgelig har købt tøj til bonus, som ligger fast hos dem? De vil bare ikke sende det med retur til bio, og dét princip kan jeg sådan set godt forstå at de holder fast i, for de ville næppe få det tilbage igen. 

Anmeld

8. juli 2017

Mariehøne123

Profilbillede for Mariehøne123
Julletullemor skriver:

Har du så også læst, at TS skriver, at de selvfølgelig har købt tøj til bonus, som ligger fast hos dem? De vil bare ikke sende det med retur til bio, og dét princip kan jeg sådan set godt forstå at de holder fast i, for de ville næppe få det tilbage igen. 

Ja selvfølgelig har jeg læst indlægget

men ikke på vilkår at jeg ville lade mit barn eller bonusbarn mangle tøj nogle steder. Jeg ville sende med tilbage uagtet om jeg så det igen. Jeg ville fokusere på at hjælpe drengen ikke at tage principielle voksenkampe der intet gavner ham. Det er ikke nok altid at have ret hvis modparten ikke er enig. 

Anmeld

8. juli 2017

Anonym trådstarter

Mariehøne123 skriver:

Ja selvfølgelig har jeg læst indlægget

men ikke på vilkår at jeg ville lade mit barn eller bonusbarn mangle tøj nogle steder. Jeg ville sende med tilbage uagtet om jeg så det igen. Jeg ville fokusere på at hjælpe drengen ikke at tage principielle voksenkampe der intet gavner ham. Det er ikke nok altid at have ret hvis modparten ikke er enig. 

Jeg synes, at du har en utrolig romantisk tilgang, som dog desværre ikke matcher virkeligheden. Som jeg skrev, så handler det ikke kun om princip, men også om midler. Det vil svare til at hælde penge ned i afløbet, fordi mor enten vil udnytte det eller ikke tage i mod det. Her i foråret havde han kun kondisko der var 2 numre for små, og selvom vi spurgte om han måske kunne få nogle nye nægtede hun, for hun synes de var fine. Vi købte så et par til ham, som vi sendte med hjem og sagde at de gerne måtte bruge til ham, hvis de ville, men da han kom to uger senere, havde hans mor nægtet ham at tage dem på hjemme hos hende, og havde smidt dem med tilbage. Heldigvis kom de trods alt tilbage, for inden da havde hun truet med at det jo kunne være de "forsvandt", når de kom derned. 

Hvis hun så rent faktisk tog i mod tøjet, kan du være sikker på hun ville malke situationen og holde op med at forsørge ham fuldstændig - fordi hun vidste det ville presse os til at købe alt til ham. Ting ville "forsvinde", hun ville beklage sig over at hov, nu manglede der pludselig bukser, så vi blev presset til at købe mere, selvom de ikke manglede, men det handlede om hun ikke vil vaske tøj. Det er en ressourcesvag familie som har været i kommunens søgelys længe, der har været mange møder, udtalelser osv, uden der dog er sket noget. 

Så uanset tanken er noget så nydelig, så ville vi blive ved at kunne hælde penge ned i et bundløst hul, som aldrig blev fyldt op, men som i stedet ville blive udnyttet,og vores økonomi ville dermed blive drænet i en sådan grad, at vi ikke kunne forsørge vores herboende børn, som jeg selvfølgelig har forsørgerpligt på. Og så skal du lige huske på, at mine børns far ikke betaler børnebidrag for at forsørge min nye kæreste barn. Men fordi han har en forventning om, og jeg har et ansvar for, at forsørge vores børn. Hvis jeg derfor begynder at hælde tusindvis af de penge, som gennem ham skal forsørge vores fællesbarn ned i det bundløse hul tværs over landet, så vil det dels ramme vores herboende børn, dels smadre samarbejdet, for jeg kan garantere dig for, at mine børns far ikke vil acceptere at hans børn lider overlast grundet bonus' mor, og at han ikke vil acceptere at hans penge forsørger et andet barn på en måde der rammer forsørgelsen af hans egne. Forståeligt nok. 

Derfor gør vi hvad vi kan for bonus heroppe. Vi har tøj til ham, vi forsøger at finde overtøj brugt de forskellige årstider, fordi vi ikke kan være sikre på, at han kommer med noget, der passer. Vi giver ham oplevelser, omsorg, nærhed, har alenetid med ham og prioriterer. 

Så din meget frække og bundløse antagelse om, at vi negligerer vores bonusbarn/barn, er fuldstændig hevet ud af den blå luft, og din idé om at vi skulle forsørge ham med tøj, sport og overtøj nede hos hans mor er på ingen måde realistisk, da det med garanti vil udnyttes og dræne vores konti på en måde der betyder, at vi til sidst slet ikke kan forsørge nogen børn. 

Jeg er sikker på, at du har et eller andet rapt modsvar til det jeg skriver her, og det må du egentlig selv om. Jeg ved med sikkerhed, at det ikke kan lade sig gøre. I mellemtiden gør vi alt hvad vi kan for at sikre bonus fortsatte trivsel, hvilket betyder fortsat kontakt til skole, kommune og SF, og jeg kan med god samvittighed sige til mig selv, at vi gør alt hvad vi kan for ham. At du mener noget andet, er jeg ligeglad med. Jeg ved, hvordan vores liv ser ud. 

God weekend. 

Anmeld

8. juli 2017

Anonym trådstarter

Sprit25 skriver:

Har I konfronteret bio -mor? Hvis ja hvad sagde hun? 

Jeg havde nok stillet hårdt mod hårdt. Sagt at indtil hun begyndte at bruge pengene på tøj til drengen ville jeg beholde mine penge også købe selv. 

Også naturligvis sende det med hjem til biomor. 

Men tag den i statsamtet og bid hul i principper og indtil send ham tøj med hjem. 

Hun siger 'nåh ja, skal nok sende noget der passer med op', men det sker så aldrig.. 

Anmeld

8. juli 2017

Anonym trådstarter

mor:) skriver:

Jeg tænker at det ikke er statsforvaltning men en underretning til kommunen der skal laves. Jeg ville måske fortælle mor at det er synd for drengen at han ikkr har tøj han kan passe og hvis der ikke kommer styr på det til næste samvær ser I jer nødsaget til at skrive en underretning. 

Vi har allerede lavet underretning, der bl.a. Inkluderede det med tøjet. Til mødet med kommunen blev det gjort hende klart, at han skal være passende klædt (og så diverse i forhold til de øvrige punkter) men trods underretning fra både os og andre i hendes omgangskreds, lukkede de sagen uden yderligere, fordi han er glad i skolen. Not kidding. Der var endda masser af dokumentation med. 

Anmeld

8. juli 2017

Mariehøne123

Profilbillede for Mariehøne123
Anonym skriver:

Jeg synes, at du har en utrolig romantisk tilgang, som dog desværre ikke matcher virkeligheden. Som jeg skrev, så handler det ikke kun om princip, men også om midler. Det vil svare til at hælde penge ned i afløbet, fordi mor enten vil udnytte det eller ikke tage i mod det. Her i foråret havde han kun kondisko der var 2 numre for små, og selvom vi spurgte om han måske kunne få nogle nye nægtede hun, for hun synes de var fine. Vi købte så et par til ham, som vi sendte med hjem og sagde at de gerne måtte bruge til ham, hvis de ville, men da han kom to uger senere, havde hans mor nægtet ham at tage dem på hjemme hos hende, og havde smidt dem med tilbage. Heldigvis kom de trods alt tilbage, for inden da havde hun truet med at det jo kunne være de "forsvandt", når de kom derned. 

Hvis hun så rent faktisk tog i mod tøjet, kan du være sikker på hun ville malke situationen og holde op med at forsørge ham fuldstændig - fordi hun vidste det ville presse os til at købe alt til ham. Ting ville "forsvinde", hun ville beklage sig over at hov, nu manglede der pludselig bukser, så vi blev presset til at købe mere, selvom de ikke manglede, men det handlede om hun ikke vil vaske tøj. Det er en ressourcesvag familie som har været i kommunens søgelys længe, der har været mange møder, udtalelser osv, uden der dog er sket noget. 

Så uanset tanken er noget så nydelig, så ville vi blive ved at kunne hælde penge ned i et bundløst hul, som aldrig blev fyldt op, men som i stedet ville blive udnyttet,og vores økonomi ville dermed blive drænet i en sådan grad, at vi ikke kunne forsørge vores herboende børn, som jeg selvfølgelig har forsørgerpligt på. Og så skal du lige huske på, at mine børns far ikke betaler børnebidrag for at forsørge min nye kæreste barn. Men fordi han har en forventning om, og jeg har et ansvar for, at forsørge vores børn. Hvis jeg derfor begynder at hælde tusindvis af de penge, som gennem ham skal forsørge vores fællesbarn ned i det bundløse hul tværs over landet, så vil det dels ramme vores herboende børn, dels smadre samarbejdet, for jeg kan garantere dig for, at mine børns far ikke vil acceptere at hans børn lider overlast grundet bonus' mor, og at han ikke vil acceptere at hans penge forsørger et andet barn på en måde der rammer forsørgelsen af hans egne. Forståeligt nok. 

Derfor gør vi hvad vi kan for bonus heroppe. Vi har tøj til ham, vi forsøger at finde overtøj brugt de forskellige årstider, fordi vi ikke kan være sikre på, at han kommer med noget, der passer. Vi giver ham oplevelser, omsorg, nærhed, har alenetid med ham og prioriterer. 

Så din meget frække og bundløse antagelse om, at vi negligerer vores bonusbarn/barn, er fuldstændig hevet ud af den blå luft, og din idé om at vi skulle forsørge ham med tøj, sport og overtøj nede hos hans mor er på ingen måde realistisk, da det med garanti vil udnyttes og dræne vores konti på en måde der betyder, at vi til sidst slet ikke kan forsørge nogen børn. 

Jeg er sikker på, at du har et eller andet rapt modsvar til det jeg skriver her, og det må du egentlig selv om. Jeg ved med sikkerhed, at det ikke kan lade sig gøre. I mellemtiden gør vi alt hvad vi kan for at sikre bonus fortsatte trivsel, hvilket betyder fortsat kontakt til skole, kommune og SF, og jeg kan med god samvittighed sige til mig selv, at vi gør alt hvad vi kan for ham. At du mener noget andet, er jeg ligeglad med. Jeg ved, hvordan vores liv ser ud. 

God weekend. 

Jegbeklager virkeligt hvis du ser mine svar som frække og romantiserende. Men i dine første indlæg beskrev du kun et samarbejde der ikke kørte og tøjproblemer. Hvis du læser dine egne indlæg tror jeg også godt selv du kan se at du lyder utrolig bitter de handlede enormt meget om hvad moren brugte sine penge på. Det kan jeg sagtens forstå mine indlæg var faktisk et forsøg på at vende fokus på drengen istedet for en voksenkonflikt som ikke gavner ham. 

Det virker som om der er meget mere i det her end bare tøj og i gør helt sikkert jeres bedste virker det som om. 

Jeg vil trække mig ud af tråden da min mening aldrig har været at genere dig kun prøve at komme med nye input og hjælpe den stakkels dreng. Jeg håber for hans skyld i får løst jeres konflikter og allesammen inklusiv moren finder en løsning der virker for barnets skyld koste hvad det vil. 

Anmeld

8. juli 2017

Mor_til_3_unger

Profilbillede for Mor_til_3_unger

Forsørgelse dækker ikke kun over tøj og sko,så lige meget,hvor meget tøj i sender i hendes retning,vil hun aldrig stoppe med at forsørge ham,da hun betaler husleje- vand - varme - el - tv - internet osv osv.

Dette er altså også at forsørge sit barn.

Vi er enig i at han ikke skal have for småt tøj og sko på.

Men som en anden nævner,virker det meget som om,du har ret så travlt  med,hvad mor bruger sine penge til,og det kommer kort og godt,ikke jer ved.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.