Ingen sanktioner ved mangelfuld påklædning?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4.542 visninger
49 svar
127 synes godt om
7. juli 2017

Anonym trådstarter

Er der virkelig inhen sanktioner, når mor konsekvent sender mangelfuldt tøj med på samvær? Vi har bonus på 8 hver anden weekend. Betaler børnebidrag selvfølgelig. Vi har været i SF, hvor det flere gange er blevet gjort klar for hende af de børnesagkyndige, at hun SKAL sende passende tøj med på samvær. Det vil sige tøj der passer og fodtøj og overtøj til forskelligt slags vejr. Vi kunne selvfølgelig købe noget til ham selv, men det synes vi rent principielt ikke er i orden, når hun modtager børnebidrag, tilskud for at have ham boende og børne og unge ydelse. Det er jo hendes pligt. Det er da dyrt at have børn, men hver gang der komme BFY kører de i Ikea og køber møbler, nyt tøj til sig selv, makeup, tur til Tyskland efter snolder, imens bonus stadig render rundt i gammelt slidt tøj. For heller ikke hos hans mor har han ordentligt tøj, det handler ikke kun om at det dårlige tøj sendes herop, han har kun dårligt tøj

Jeg vil ikke blande mig i deres økonomi, og for så vidt er jeg ret ligeglad med hvad de bruger deres penge på, HVIS der først er sørget for at bonus har tøj og overtøj der passer til hans størrelse og til årstiden. Så kan de bruge resten på vattondeller, hvis det er det de vil. Det er ikke vores bord. Men han SKAL jo forsørges. 

Til samvær denne gang ankom han i:

Bukser str. 116. Han bruger 140. Min datter er 2.5 år yngre og bruger 116, er meget lavere end ham. De sad halvvejs ned ad hans røv, de gik dårligt halvt ked til anklerne og han kunne knap bøje benene. 

Underbukser alt for små og stramme str. 4 til 5 år (han er 8).

T shirt i princippet rigtig størrelse, men tørretumblet så meget at den er krympet mega kort. 

Med på samvær har han følgende tøj:

INGEN underbukser 

2 par for små strømper 

1 undertrøje alt for lille (en krympet 122, han bruger 140).

1 par shorts i rigtig størrelse og fin stand (hurra!) 

2 meget tykke varme langærmede trøjer (vintertrøjer) 

Ingen jakke

Intet regntøj 

Ingen gummistøvler 

Ingen Sandaler 

............... 

Jeg er ved at blive sindssyg. Kan der komme en sanktion? Jeg tænker andet end at SF siger "du skal sende ordentligt tøj med", hun siger "okay" igen og fortsætter som altid. 

Det straffer jo ham i sidste ende, at hans tøj er i den forfatning er bare så gal og træt af det. 

Det der med hvad pengene rent faktisk bruges på ved vi, fordi mor selv i hån har fortalt det og sagt, at hvis de vil bruge pengene på dét, så er det det de gør. 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. juli 2017

Dut-ugle

Profilbillede for Dut-ugle
Anonym skriver:

Er der virkelig inhen sanktioner, når mor konsekvent sender mangelfuldt tøj med på samvær? Vi har bonus på 8 hver anden weekend. Betaler børnebidrag selvfølgelig. Vi har været i SF, hvor det flere gange er blevet gjort klar for hende af de børnesagkyndige, at hun SKAL sende passende tøj med på samvær. Det vil sige tøj der passer og fodtøj og overtøj til forskelligt slags vejr. Vi kunne selvfølgelig købe noget til ham selv, men det synes vi rent principielt ikke er i orden, når hun modtager børnebidrag, tilskud for at have ham boende og børne og unge ydelse. Det er jo hendes pligt. Det er da dyrt at have børn, men hver gang der komme BFY kører de i Ikea og køber møbler, nyt tøj til sig selv, makeup, tur til Tyskland efter snolder, imens bonus stadig render rundt i gammelt slidt tøj. For heller ikke hos hans mor har han ordentligt tøj, det handler ikke kun om at det dårlige tøj sendes herop, han har kun dårligt tøj

Jeg vil ikke blande mig i deres økonomi, og for så vidt er jeg ret ligeglad med hvad de bruger deres penge på, HVIS der først er sørget for at bonus har tøj og overtøj der passer til hans størrelse og til årstiden. Så kan de bruge resten på vattondeller, hvis det er det de vil. Det er ikke vores bord. Men han SKAL jo forsørges. 

Bukser str. 116. Han bruger 140. Min datter er 2.5 år yngre og bruger 116, er meget lavere end ham. De sad halvvejs ned ad hans røv, de gik dårligt halvt ked til anklerne og han kunne knap bøje benene. 

T shirt i princippet rigtig størrelse, men tørretumblet så meget at den er krympet mega kort. 

INGEN underbukser 

2 par for små strømper 

Ingen jakke

Intet regntøj 

Ingen gummistøvler 

Ingen Sandaler 

............... 

Jeg er ved at blive sindssyg. Kan der komme en sanktion? Jeg tænker andet end at SF siger "du skal sende ordentligt tøj med", hun siger "okay" igen og fortsætter som altid. 

Det straffer jo ham i sidste ende, at hans tøj er i den forfatning er bare så gal og træt af det. 

Det der med hvad pengene rent faktisk bruges på ved vi, fordi mor selv i hån har fortalt det og sagt, at hvis de vil bruge pengene på dét, så er det det de gør. 

Stakkels stakkels barn 

Personligt havde jeg dokumenteret alt og taget billeder af alt hver gang han kom på samvær, over en periode på 2-3 måneder. Også havde jeg taget den i SF og enten håbet på at skulle betale mindre for så selv at sørge for, at han har ordentlig påklædning hos jer. eller også havde jeg kæmpet for at få bopælen, for et barn skal ikke lide under, at en forælder ikke ønsket ham det bedste

Anmeld

7. juli 2017

migxher

Jeg tror i må overgive jer og købe tøj mm han kan have hos jer surt at hun prioriterer hendes penge som hun gør men det kan statsforvaltningen nok ikke gøre så meget ved. 

Anmeld

7. juli 2017

Rockertand

Anonym skriver:

INGEN underbukser 

2 par for små strømper 

Ingen jakke

Intet regntøj 

Ingen gummistøvler 

Ingen Sandaler 

............... 

Jeg havde også dokumenteret og taget turen i Statsforvaltningen. Jeg tænker lige så meget på de drillerier, han kan blive udsat for ved at gå sådan klædt.

Anmeld

7. juli 2017

Mom

Profilbillede for Mom

Jeg ved ikke om der kan komme sanktioner fra SF. Men prøv at kontakte dem.

Dernæst så syntes jeg, at I bør købe noget tøj til drengen som han kan have når han er hos jer, alt andet er i min verden uværdigt overfor drengen, han kan jo ikke gøre for ar hans mor foretager skæve prioriteringer.

Anmeld

7. juli 2017

Thea14

Jeg havde valgt at købe noget ordentligt tøj til brug når han var hos mig. Simpelthen fordi jeg ikke vil være bekendt at give ham tøj på han ikke kan passe. Jeg ville have det rigtig dårligt med ar sende ham tilbage til sin mor i det slidte tøj, men jeg ville se mig nødsaget til det, for ikke at hun først skulle stoppe med at bruge penge på ham, fordi andre nu gjorde det.

Samtidig ville jeg dokumentere hvad tøj han går i hos hans mor og hvad der sendes med, og så ville jeg tage kampen i statsforvaltningen en gang til, og kræve bopælsret eller som minimum at det børnebidrag der skal betales, istedet bliver betalt i tøj, sko og overtøj fremfor kontanter.

Jeg kan dog tænke hvor mon der ellers bliver forsømt, når der ikke engang prioriteres tøj til drengen. Det behøver jo ikke være nyt tøj, bare tøj der virker..

Anmeld

7. juli 2017

Carina:-)

Jeg havde taget billeder og fortalt mor at nu ville jeg kontakte en børnesagkyndig, så bliver der oprettet en sag.

Så må hun gøre op med sig selv om hun ønsker det 

Ussel mor og stakkels barn.

Anmeld

7. juli 2017

Aristocats

Øv øv øv, hvor er det under alt kritik!! Men jeg havde købt noget ordentligt tøj til ham selvom det er surt når hun selvfølgelig burde stå for det med bidragene - men det er jo ikke hans skyld og derfor ikke noget han skal lide under. Så jeg havde uden tvivl købt noget til ham imens jeg ville tage fat i en børnesagkyndig. 

Anmeld

7. juli 2017

B&J

Jeg vil tage kampen op for hold da op hvor er det synd for hAm min søn bruger selv 140-146 han er kun 7 men en lang dreng hvis han skulle i en 117 vil han ikke kunne få dem op over måsen det er bestemt ikke okAy 

men jeg havde købt billigt tøj til han kun har på hjemme ved jer så der er han i den rigtige størrelse tag billeder af hans tøj og hvordan han ser ud i den til SF så er der beviser så hendes okay kan hun pakke sammen 

Anmeld

7. juli 2017

Mortilah

Vi har tøj til 4-5 børn på samvær. Jeg vil ikke finde mig i at de ser slidte, beskidte, hullede ud og har vabler på føddene etc. Vi fik i starten tøjet med i en kuffert. Det har vi frabedt os, tøjet som de kommer i er tildels virkeligslidt, for småt, upassende til vejret osv. Det gør ondt at se på. Jeg vil hellere indirekte vise børnene at de hos os har ordentligt tøj som passer og er pænt istedet for at kæmpe med biomor. Vi kombineret mærkevarer med hm og zara og selvfølgelig koster det. Men det er det hele værd!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.