Ville i fortælle?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4. juli 2017

Anonym

Mor11 skriver:

Narh.. det tror jeg nu ikke. Hvis det var et mønster havde hun ikke fortrudt  

og jeg tror helt seriøst på at sådanne småting, skal man holde for sig selv. Det gør KUN skade at fortælle det til sin partner. Hvis det var blevet et mønster at kysse lidt på andre, skulle hun fortælle det, og hvis hun var gået længere end et kys skulle hun fortælle det. 

Men hvis hun dybt og inderligt fortryder dette lille ENE kys! Så sker det ikke igen! Og så vil det være spild af tid at manden skal blive knust over dette lille fejltrin og måske have tillidsproblemer til evig tid uden nogen reel grund, fordi kvinden har fået straf nok i sin dårlige samvittighed. 

Men det jo også nemt at slippe fot tiltale ved bare at sige man får dårlig samvittighed. Hvis ens selvkontrol er så dårlig er man jo ik særligt tillidsvækkende.

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

4. juli 2017

Anonym

Jeg synes det er en tam undskyldning,  fordi man antager at modtageren af budskabet har det ligesom en selv. Det kan rent faktisk godt være at vedkommende faktisk helst ikke ville vide noget, eller have det at vide fra partneren selv hvis det endelig skal være.

Hvis man endelig skal blande sig så må man gå til den utro part og fortælle at man synes de bør sige noget. Så må man lade det være op til deres moral. 

Synes bestemt du har ret i man først fører folks egen samvittighed på rette kurs hvis det ka lade sig gøre. Derudover er det nok de færreste der syns det et privelegie at være uvidende om deres partners utroskab medmindre de har opgivet at få en partner der behandler dem ordentligt. Og man får da smadret folks selvværd på den måde og det skal man da ikke støtte nogen i at gøre uanset om den anden part har lyst eller ikke lyst til at vide de blir løjet for.

Anmeld Citér

4. juli 2017

Xolia

Anonym skriver:

Ja klart der er forskel men det jo alligevel at gå over grænsen og det er der jo ik forskel på. Hvis man mister selvkontrollen så nemt så ka det ene jo nemt føre til det andet og det kan jo sige noget om ens karakter. Det må i al fald være partnerens sag selv at bedømme om det er ubetydeligt eller ej for denne part.

Personligt ville jeg ikke vide det da jeg aldrig ville have tillid til min partner igen. Men som mange andre siger ville flere kys over aftenen eller sex ikke være det samme og så ville jeg gerne vide det.

Jeg stod for snart 10 år siden i den situation at jeg til en julefrokost mødte en mand som "dragende mig". Vi snakkede sammen hele natten og jeg endte videre i byen. Det mest vilde der skete var fingerflet. 

Jeg fortalte min mand det da jeg kom hjem st jeg havde mødt et menneske jeg blev nødt til at lære at kende. Præcist hvordan jeg havnede i at have sex med min mands vidende og accept husker jeg ikke. Det hele endte dog med at jeg tvivlede på mit forhold og i min indre søgen fandt jeg ud af at han havde haft sex med en mandlig ven (som var bøsse, og min mand havde et ønske om at prøve det, men jeg havde afslået). Det gjorde mit valg meget nemt, da jeg så denne handling som utroskab.

Jeg er i dag stadig sammen med manden fra julefrokosten og vi har 2 børn ud over de 2 jeg har med min fx.

Anmeld Citér

4. juli 2017

Anonym

Jeg vil ikke kalde det hverken uskyldigt eller harmløst, men hvis du var min veninde, skulle du IKKE fortælle mig det, hvis min mand havde gjort som kvinden, TS skriver om. Et enkelt kys og fortrydelse med det samme er ikke noget jeg vil vide. Det ville bare såre mig og give mig tillidsudfordringer, men jeg ville ikke bryde min familie op og forlade min mand for et enkelt fortrudt kys, så jeg er ikke interesseret i at få det at vide, såfremt min mand laver et enkelt fejltrin i denne størrelse og med det samme fortryder det. Han kunne få lov til at være plaget af sin dårlige samvittighed, men jeg vil ikke plages af et enkelt mindre fejltrin fra hans side.

Var der tale om sex eller gentagne fejltrin, ville det være noget helt andet. 

Så sender du jo er signal om at du selv har ringe værdi og så bliver man nemt behandlet derefter og langsomt mister du din egen selvrespekt og dit selvværd fordi du ikke mener du er mere værd. Jeg har da også oplevet at se et billede på Facebook af min mand der for sjov kysser en pige hvor det ik betød noget. Men ka love dig for han fik min mening om det og at han har lært at det gør man bare ikke. Så i stedet for han gør det igen fordi han mener det er harmløst så ved han nu at det mener jeg ik det er. Havde jeg ik set det billede tilfældigvis var den chance passeret. Det er noget man ka aftale det er og så betyder det intet. Det andet er respektløst fordi man antager man selv kan lave reglerne for ens engagement i forholdet. Så at du ik vil vide det er med til at bidrage til du ser ned på dig selv og det har man ansvar for ikke at bidrage til at lade andre mennesker gøre mod andre.

Anmeld Citér

4. juli 2017

Anonym

AnoMom skriver:

Helt korrekt at manden selv må bedømme det. Men det er stadig ikk ts ansvar at fortælle det. Det er hendes eget. Og med den dårlige samvittighed hun fik med det samme så har hun med stor garanti også fortalt hendes mand det. 

Ja og det skal da helst komme fra personen selv. Er helt enig. Det er klart det bedste.

Anmeld Citér

4. juli 2017

Anonym

Personligt ville jeg ikke vide det da jeg aldrig ville have tillid til min partner igen. Men som mange andre siger ville flere kys over aftenen eller sex ikke være det samme og så ville jeg gerne vide det.

Jeg stod for snart 10 år siden i den situation at jeg til en julefrokost mødte en mand som "dragende mig". Vi snakkede sammen hele natten og jeg endte videre i byen. Det mest vilde der skete var fingerflet. 

Jeg fortalte min mand det da jeg kom hjem st jeg havde mødt et menneske jeg blev nødt til at lære at kende. Præcist hvordan jeg havnede i at have sex med min mands vidende og accept husker jeg ikke. Det hele endte dog med at jeg tvivlede på mit forhold og i min indre søgen fandt jeg ud af at han havde haft sex med en mandlig ven (som var bøsse, og min mand havde et ønske om at prøve det, men jeg havde afslået). Det gjorde mit valg meget nemt, da jeg så denne handling som utroskab.

Jeg er i dag stadig sammen med manden fra julefrokosten og vi har 2 børn ud over de 2 jeg har med min fx.

Som udgangspunkt skal man altid spille med åbne kort og det får alle mest ud af. Hvis man søger noget andet må man jo erkende det og ønsker man et åbent forhold må man bekende det. I et forhold skal der jo indgås kompromisser og jeg har da selv prøvet at ha sex med andre i mit nuværende forhold fordi min mand var interesseret i den slags. Men aftalerne omkring der har været på plads og man gør ik bare tingene når det passer en. Men gensidig respekt og et intakt selvværd opnås kun ved man opfører sig som aftalt overfor hinanden i forholdet.

Anmeld Citér

6. juli 2017

Janey

Profilbillede for Janey
Anonym skriver:

Så sender du jo er signal om at du selv har ringe værdi og så bliver man nemt behandlet derefter og langsomt mister du din egen selvrespekt og dit selvværd fordi du ikke mener du er mere værd. Jeg har da også oplevet at se et billede på Facebook af min mand der for sjov kysser en pige hvor det ik betød noget. Men ka love dig for han fik min mening om det og at han har lært at det gør man bare ikke. Så i stedet for han gør det igen fordi han mener det er harmløst så ved han nu at det mener jeg ik det er. Havde jeg ik set det billede tilfældigvis var den chance passeret. Det er noget man ka aftale det er og så betyder det intet. Det andet er respektløst fordi man antager man selv kan lave reglerne for ens engagement i forholdet. Så at du ik vil vide det er med til at bidrage til du ser ned på dig selv og det har man ansvar for ikke at bidrage til at lade andre mennesker gøre mod andre.

Det er jeg bestemt ikke enig i. Som jeg skriver, er det kun, hvis det sker en gang OG min mand fortryder det enormt bagefter, så det ikke sker igen. Alle kan begå EN fejltagelse, men gentager man gerningen, er det så et mønster, og det ville jeg ikke finde mig i, og så ville jeg gerne informeres. Hvis jeg fik kendskab til fejltrinnet, ville der så sandelig også blive reageret voldsomt, for som jeg skriver, er det jo netop ikke harmløst, men heller ikke i en kategori, hvor jeg ville forlade min mand og så ville det være bedre ikke at vide noget, så længe der er tale om en enkelt gang og det ikke sker igen.

I dette teoretiske tilfælde ville jeg jo netop ikke sende noget signal, da jeg ikke vidste noget om gerningen og så kunne det heller ikke hverken skade min selvrespekt eller selvværd. Det kunne det måske derimod gøre, hvis jeg fik det at vide, da jeg så ville stille spørgsmåltegn ved alt og undre mig over hvorfor det skete.

Måske er det fordi jeg har et enormt selvværd og føler, at jeg har en kæmpe værdi og er helt sikker på, at min mand ikke kunne finde på at kysse en anden, da han ikke kan finde nogen bedre, at jeg har det på den måde. Jeg kender så også min mand så godt, at jeg ved, at han ikke engang ville kysse en anden for sjov. Vi har været sammen i mere end 10 år og kender 100% spillereglerne i vores forhold, så jeg behøver ikke lære ham, hvad der er acceptabelt.

Anmeld Citér

6. juli 2017

dorthemus

Anonym skriver:

Nårh ja, men det tror jeg ikke hun gør, derfor tænkte jeg om det så blev mit ansvar 

Hvad vil du opnå med det? For hvis du tror hendes mand vil takke dig så blir du skuffet og du mister nok også din veninde. 

Vi har alle gjort ting vi ikke er stolte over og bagefter har det skidt med. Skal det ødelægge alt? Din veninde er ked af det og skal leve med sin dumhed. Det er straf nok.

Anmeld Citér

6. juli 2017

Anonym

Anonym skriver:

Ja klart der er forskel men det jo alligevel at gå over grænsen og det er der jo ik forskel på. Hvis man mister selvkontrollen så nemt så ka det ene jo nemt føre til det andet og det kan jo sige noget om ens karakter. Det må i al fald være partnerens sag selv at bedømme om det er ubetydeligt eller ej for denne part.

Nu er jeg sådan én, der for nogle år siden kom til at kysse en anden fyr i fuldskab. Og præcis ligesom kvinden TS skriver om, afbrød jeg også kysset og havde enormt dårlig samvittighed. Jeg har aldrig gjort noget lignende siden og det har siddet dybt i mig, at jeg kunne finde på at gøre det.  Så man kan ikke sige "hvis man mister selvkontrollen så nemt - så.... " mennesker er forskellige og vi ved ikke noget om kvinden.

Anmeld Citér

7. juli 2017

Anonym

Det er jeg bestemt ikke enig i. Som jeg skriver, er det kun, hvis det sker en gang OG min mand fortryder det enormt bagefter, så det ikke sker igen. Alle kan begå EN fejltagelse, men gentager man gerningen, er det så et mønster, og det ville jeg ikke finde mig i, og så ville jeg gerne informeres. Hvis jeg fik kendskab til fejltrinnet, ville der så sandelig også blive reageret voldsomt, for som jeg skriver, er det jo netop ikke harmløst, men heller ikke i en kategori, hvor jeg ville forlade min mand og så ville det være bedre ikke at vide noget, så længe der er tale om en enkelt gang og det ikke sker igen.

I dette teoretiske tilfælde ville jeg jo netop ikke sende noget signal, da jeg ikke vidste noget om gerningen og så kunne det heller ikke hverken skade min selvrespekt eller selvværd. Det kunne det måske derimod gøre, hvis jeg fik det at vide, da jeg så ville stille spørgsmåltegn ved alt og undre mig over hvorfor det skete.

Måske er det fordi jeg har et enormt selvværd og føler, at jeg har en kæmpe værdi og er helt sikker på, at min mand ikke kunne finde på at kysse en anden, da han ikke kan finde nogen bedre, at jeg har det på den måde. Jeg kender så også min mand så godt, at jeg ved, at han ikke engang ville kysse en anden for sjov. Vi har været sammen i mere end 10 år og kender 100% spillereglerne i vores forhold, så jeg behøver ikke lære ham, hvad der er acceptabelt.

Men så det jo også fordi du føler dig tryg du siger sådan. Som udgangspunkt bør man spille med åbne kort i et forhold og hvis der er noget man ik vil vide er det som regel fordi man ik ka håndtere konsekvenserne. Men sket er sket og det må man forholde sig til. Du ved jo heller ik hvor mange gange en person har gjort noget hvis det aldrig kommer frem. Virkeligheden er jo hvad den er uanset hvad den får en til at føle og igen hvis man ka leve med det ka man vel også leve med viden om det.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.