Anonym skriver:
Så sender du jo er signal om at du selv har ringe værdi og så bliver man nemt behandlet derefter og langsomt mister du din egen selvrespekt og dit selvværd fordi du ikke mener du er mere værd. Jeg har da også oplevet at se et billede på Facebook af min mand der for sjov kysser en pige hvor det ik betød noget. Men ka love dig for han fik min mening om det og at han har lært at det gør man bare ikke. Så i stedet for han gør det igen fordi han mener det er harmløst så ved han nu at det mener jeg ik det er. Havde jeg ik set det billede tilfældigvis var den chance passeret. Det er noget man ka aftale det er og så betyder det intet. Det andet er respektløst fordi man antager man selv kan lave reglerne for ens engagement i forholdet. Så at du ik vil vide det er med til at bidrage til du ser ned på dig selv og det har man ansvar for ikke at bidrage til at lade andre mennesker gøre mod andre.
Det er jeg bestemt ikke enig i. Som jeg skriver, er det kun, hvis det sker en gang OG min mand fortryder det enormt bagefter, så det ikke sker igen. Alle kan begå EN fejltagelse, men gentager man gerningen, er det så et mønster, og det ville jeg ikke finde mig i, og så ville jeg gerne informeres. Hvis jeg fik kendskab til fejltrinnet, ville der så sandelig også blive reageret voldsomt, for som jeg skriver, er det jo netop ikke harmløst, men heller ikke i en kategori, hvor jeg ville forlade min mand og så ville det være bedre ikke at vide noget, så længe der er tale om en enkelt gang og det ikke sker igen.
I dette teoretiske tilfælde ville jeg jo netop ikke sende noget signal, da jeg ikke vidste noget om gerningen og så kunne det heller ikke hverken skade min selvrespekt eller selvværd. Det kunne det måske derimod gøre, hvis jeg fik det at vide, da jeg så ville stille spørgsmåltegn ved alt og undre mig over hvorfor det skete.
Måske er det fordi jeg har et enormt selvværd og føler, at jeg har en kæmpe værdi og er helt sikker på, at min mand ikke kunne finde på at kysse en anden, da han ikke kan finde nogen bedre, at jeg har det på den måde. Jeg kender så også min mand så godt, at jeg ved, at han ikke engang ville kysse en anden for sjov. Vi har været sammen i mere end 10 år og kender 100% spillereglerne i vores forhold, så jeg behøver ikke lære ham, hvad der er acceptabelt.
Anmeld
Citér