Ville i fortælle?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4. juli 2017

Anonym

Der mangler er afstemningsfelt der hedder "nej for det vedkommer ikke dig". 

Det er ikke dit ansvar at fortælle hendes mand det. Det er hendes eget 

Hvorfor ik? Hvis min mand lavede numre og jeg ik fik det af vide af en der vidste det ville jeg da blive skuffet. Jeg har selv oplevet en utro mand der levede dobbeltliv gennem 2 år. Vi boede ik sammen. Alle hans søskende vidste det og fortalte det ik. Synes det var råddent af dem. Jeg ku ha undgået at spilde 2 år af mit liv på ham hvis nogen havde sagt noget. Det har store konsekvenser at blive løjet for ligesom socialt bedrageri og sort arbejde har for vores samfund. Selvfølgelig har man ansvar når man ved noget der ikke er i orden.

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

4. juli 2017

Anonym

MorTil3+ skriver:

Er du ikk hendes veninde?? Eller er du hendes mands veninde?? For hvis du er hendes veninde hvorfor så ødelægge hendes liv, det forstår jeg ikke helt. 

Venninde eller ej så støtter man ik løgn og bedrag. Hensynet må altid være den der blir løjet for..

Anmeld Citér

4. juli 2017

Anonym

IenFart skriver:

Jeg synes det er lidt sjovt. Der har flere gange været en variant af spørgsmålet herinde, hvor nogen har set eller har fået information om at manden til en veninde har lavet noget. Der har der nærmest ikke været grænser for hvor meget folk synes man skal blande sig.

Personligt synes jeg man skal holde snuden for sig selv uanset hvem det er man har set gøre noget. Det tilkommer ikke én at blande sig i andres forhold på den måde. Argumentet er altid "jeg ville gerne selv vide det hvis min mand/kone lavede noget" og det synes jeg er et tamt argument. 

Hvorfor er det tamt? Jeg har selv oplevet en utro mand gennem 2 år og alle hans søskende vidste det. Det var tamt og usselt de ikke gav mig besked så jeg ku ha brugt de 2 år på en ordentlig mand.

Anmeld Citér

4. juli 2017

Anonym

Hvilken verden lever du i, siden du føler at du har ret til at blande dig? 

Hvorfor må man blande sig i sort arbejde og socialt bedrageri men ikke i om folk bliver bedraget af en partner? Konsekvenserne af det hele er da store. Hvis folk ik lærer løgn og bedrag har en konsekvens er der jo frit spil og vi bærer også et ansvar for vores medmenneskers liv.

Anmeld Citér

4. juli 2017

AnoMom

Anonym skriver:

Hvorfor ik? Hvis min mand lavede numre og jeg ik fik det af vide af en der vidste det ville jeg da blive skuffet. Jeg har selv oplevet en utro mand der levede dobbeltliv gennem 2 år. Vi boede ik sammen. Alle hans søskende vidste det og fortalte det ik. Synes det var råddent af dem. Jeg ku ha undgået at spilde 2 år af mit liv på ham hvis nogen havde sagt noget. Det har store konsekvenser at blive løjet for ligesom socialt bedrageri og sort arbejde har for vores samfund. Selvfølgelig har man ansvar når man ved noget der ikke er i orden.

Nu er der himmelvid forskel på en mand der lever et dobbeltliv gennem 2 år. Også 1 fuld kvinde der en gang kort kysser med en i fuldskab og stopper det med det samme. Og det er den situation der er tale om. 

Havde hun taget hjem til ham og de havde haft sex sammen. Så havde mit svar også været anderledes. Men i denne situation vedkommer det ikke ts og set kan aldrig blive hendes ansvar at fortælle det 

Anmeld Citér

4. juli 2017

Anonym

Jeg syns det ansvarsfuldt du overvejer hvad du bør gøre. Jeg har selv haft en venninde der dog gik længere med det. Kørte psykisk på hende indtil alle fik en afklaring. Synes man skal forsøge at få folk selv til at gøre det sure arbejde men gør de det ik må man godt blande sg syns jeg. Hvem ønsker selv at blive ført bag lyset. Og hvis det er uskyldigt kan det jo godt tåle at komme frem. Man skal heller ikke skåne folk fordi de er venner og familie. Folk må selv tage ansvar for at opføre sig ordentligt og tage ansvar for deres handlinger.

Anmeld Citér

4. juli 2017

Black Rose

Anonym skriver:

I din situation synes jeg også det er for ringe, at ingen har sagt noget til dig!

Her er der dog tale om en noget anderledes situation, og selvom jeg ikke forstår, at man "kommer til" at kysse en anden, så synes jeg ikke, at det er så slemt, at andre behøver fortælle manden noget. Det burde kvinden dog selv få gjort, synes jeg.

Anmeld Citér

4. juli 2017

Anonym

AnoMom skriver:

Nu er der himmelvid forskel på en mand der lever et dobbeltliv gennem 2 år. Også 1 fuld kvinde der en gang kort kysser med en i fuldskab og stopper det med det samme. Og det er den situation der er tale om. 

Havde hun taget hjem til ham og de havde haft sex sammen. Så havde mit svar også været anderledes. Men i denne situation vedkommer det ikke ts og set kan aldrig blive hendes ansvar at fortælle det 

Men alting starter sikkert i det små og hvis det er så uskyldigt og harmløst ka det vel tåle dagens lys. Det må den anden part vel vurdere bedst og ikke os andre der mener at vide hvad der er for meget og hvad der er for lidt at gå vidre med.

Anmeld Citér

4. juli 2017

Mor11

Profilbillede for Mor11
Anonym skriver:

Der er jo ikke tale om systematisk bedrag her.. se nu lige konteksten. Jeg er ked af at du er blevet udsat for så grov en behandling, men din situation er altså en helt anden en den vi taler om her., 

kvinden var fuld og følte skyld i det øjeblik hun fandt sig selv i den her situation, og stoppede det prompte! Det står vidst ret klart at det aldrig kommer til at ske igen. Hendes læber ramte en andens i få sekunder. Det synes jeg absolut ikke man skal risikere at ødelægge 9års ægteskab for. 

Anmeld Citér

4. juli 2017

Anonym

Black Rose skriver:

I din situation synes jeg også det er for ringe, at ingen har sagt noget til dig!

Her er der dog tale om en noget anderledes situation, og selvom jeg ikke forstår, at man "kommer til" at kysse en anden, så synes jeg ikke, at det er så slemt, at andre behøver fortælle manden noget. Det burde kvinden dog selv få gjort, synes jeg.

Men i sidste ende er det jo en subjektiv oplevelse hvad man syns er for lidt/for meget. Det er jo manden der må vurdere det og ik os andre og hvis han syns det harmløst så er alting jo godt.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.