Vores datter på 4 holder i år 5 ugers fri. De andre år har det kun været 3 uger sammenhængende og så et par fridage hist og her.
min mand er skolelærer, så han har 5 ugers sommerferie. Jeg holder normalt ikke ferie i sommeren, medmindre vi skal ud og rejse, men jeg arbejder så også kun 3-4 dage om ugen, så kan tilbringe fridagene med mand og barn. I år er jeg dog sygemeldt på grund af graviditet, så er hjemme hos dem alle dagene.
Må dog indrømme at jeg er blevet lidt træt af hele feriedebatten og den mentalitet der er kommet med at dømme folk der gør tingene anderledes end man selv mener er rigtigt. Kan man holde 7 ugers ferie med sine børn er det da fint nok, men det er bare ikke alle der kan det. Jeg mener bestemt ikke at børnene tager skade af kun at holde 3 uger, eller måske mindre.
De fleste har 5-6 ferieuger, som de skal fordele over hele året. Med efterårsferie, vinterferie og juleferie hvor der også forventes at der holdes lidt fri, så bliver det svært at få regnskabet til at gå på. Det er heller ikke alle der kan få ferie i skolernes ferie, simpelthen fordi samfundet jo ikke kan gå i stå fordi det er sommer.
Så længe man stadig sørger for at børnene får lov at holde noget ferie væk fra skole og institution, så må forældrene selv vurderer hvad der er bedst for deres egen familie. - Så længe forældrene ikke holder 3 ugers ferie og stadig sender børnene i institution alle dagene. (Medmindre at de store børn ligefrem vælger at de gerne vil det)
Vores datter har nu holdt ferie i en uge og har dermed 4 uger endnu. De sidste to dage har hun konstant snakket om at hun savner børnehaven og hvornår hun må komme i børnehave igen. Så det kan godt være vi gør noget anderledes næste sommer.
Anmeld
Citér