Ferie

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

6. juli 2017

MoarHvidovre

Profilbillede for MoarHvidovre
Elsker mine unger; Lina og Luka :0)
Dorthe1986 skriver:

Jeg tror nogle vælger at dele sommerferien, så man kun har fx en uges ferie sammen, altså så de overlapper. fx hvis mor tog 26+27+28 og fr 28+29+30, så har de godt nok kun uge 28 sammen, men børnene kan få deres lange sommerferie.

Det forstår jeg virkelig ikke. Det må da være vigtigere, at børnene er sammen med alle de bor sammen med, og ikke at børnene holder 7 ugers ferie.

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

6. juli 2017

Dorthe1986

MoarHvidovre skriver:

Det forstår jeg virkelig ikke. Det må da være vigtigere, at børnene er sammen med alle de bor sammen med, og ikke at børnene holder 7 ugers ferie.

Det vel bare et svar på hvordan nogle får det til at gå op med de 7 uger.

Men det er vigtigt at holde ferie sammen hele familien (hvilket jo også sker hvis de overlapper), men tror nu også det er vigtigt at børn får så lang en sommerferie som det er muligt. Så de virkelig kommer helt ned i gear og ladet op til et nyt skoleår.

Så tænker begge ting er vigtige

Anmeld Citér

6. juli 2017

Carina:-)

flowerpot3 skriver:

Hvor er det mange, der kan give deres børn en lang sommerferie! Det er så dejligt forungerne men jec ikke helt forstå hvordan det kan lade sig gøre at nå op på 7 uger?! �� Vi holder 3 ugers sommerferie sammen og resten af tiden skal børnene i institution. Vi har desværre ingen bedsteforældre eller andre, der kan holde fri med vores børn. 

Vi er selvstændige og passer vores arbejde ind så børnene kan være hjemme 

Til gengæld arbejder vi mange timer på andre tidspunkter 

Hver aften når børnene sover bliver der arbejdet 

Anmeld Citér

6. juli 2017

Mom

Profilbillede for Mom
MoarHvidovre skriver:

Hvordan kan det være vigtigere at børnene holder ferie med alle de bor sammen med, og dermed måske kun holder fri i 3 uger, end at forældrene deler ferien op og børnene dermed får en dejlig lang sommerferie?

Anmeld Citér

6. juli 2017

sandramor

Jeg er studerende og har sommerferie fra 24 juni til 4 sept. Så mine børn er hjemme hele sommerferien.. dog har jeg studiejob på jobcenteret 2 dage om ugen men det er dage jeg selv bestemmer hvornår på ugen de ligger og de to dage er pigerne hjemme selv... Den store er 12 og den lille er 5 og vores søde overbo kigger til dem en gang i mellem

Så her er ferien fra uge 25 til uge 31... uge 31 skal den lille hjem til sin far og den store til sin farmor og farfar og senere på ugen sin far... så der er jeg for første gang i 5 år alene i en uge

Jeg nyder at kunne give dem så lang en ferie men frygter for næste år hvor jeg er færdig uddannet og så har jeg ingen ferie  

Anmeld Citér

7. juli 2017

MoarHvidovre

Dorthe1986 skriver:

Det vel bare et svar på hvordan nogle får det til at gå op med de 7 uger.

Men det er vigtigt at holde ferie sammen hele familien (hvilket jo også sker hvis de overlapper), men tror nu også det er vigtigt at børn får så lang en sommerferie som det er muligt. Så de virkelig kommer helt ned i gear og ladet op til et nyt skoleår.

Så tænker begge ting er vigtige

Det er selvfølgelig rigtigt. Det er dog vigtigere for mig og min familie, at vi har 3 ugers sammenhængende ferie sammen med vores børn, og ikke, at vi kun holder 1 uge sammen. Jeg forstår ikke det andet ligesom jeg heller ikke forstår dem som vælger, at sende deres børn i SFO/BH når forældrene holder ferie

Anmeld Citér

7. juli 2017

MoarHvidovre

Mom skriver:

Hvordan kan det være vigtigere at børnene holder ferie med alle de bor sammen med, og dermed måske kun holder fri i 3 uger, end at forældrene deler ferien op og børnene dermed får en dejlig lang sommerferie?

Det er vigtigere, at min mand og jeg er sammen med begge vores børn og får nogen fælles oplevelser. Vi ville f.eks. ikke kunne tage i sommerhus i 2 uger sammen, hvis vi delte vores ferie op. Vores familie prioritere, at være sammen

Anmeld Citér

7. juli 2017

Mom

Profilbillede for Mom
MoarHvidovre skriver:

Det er vigtigere, at min mand og jeg er sammen med begge vores børn og får nogen fælles oplevelser. Vi ville f.eks. ikke kunne tage i sommerhus i 2 uger sammen, hvis vi delte vores ferie op. Vores familie prioritere, at være sammen

I vores familie prioriterer vi at ungerne holder fri i alle skolernes ferier

Det betyder at manden og jeg kun holder 1 uge sammen, hvor hele familien er i sommerhus. De andre uger har vi delt imellem os. Det betyder ikke, at vi ikke hver især kan tage dagsture med ungerne, og råhygge. Og den arbejdene forældre er jo hjemme kl. 16, så det betyder at der sagtens kan være hygge på stranden, o.lign. om aftenen. Så fordi man deler ferien op, og dermed som voksen ikke har mere end fx. en uge sammen, betyder det ikke at vi ikke prioriterer samvær.

Nu er vores børn alle skolebørn, måske det gør det nemmere, det ved jeg ikke

Anmeld Citér

7. juli 2017

nielsen80

Mom skriver:

Synes måske ikke man kan bruge ordet vigtigst nok nærmere prioritet som familie. For os der er de tre ugers ferie sammen hellige. Det er årets pririotet, at vi bruger vores sommerferie sammen. Andre ferier deler vi, da min mand kun har 5 ugers ferie om året. Hvis vi kun havde en uges ferie om året sammen(som ville være tilfældet, hvis vi delte os op), så ville vores familie simpelthen savne kvalitetstid sammen, og min mand og jeg ville ikke kunne få ladet batterierne op til vores ellers ret travle hverdag. Jeg(og min mand) har bare ikke ferie på samme måde, når vi er alene med børnene. Vi nyder alle sammen tiden sammen som familie. Vi får ikke pulsen ned på samme måde, når en af os mangler - og i kraft af der er 4,5 år imellem vores børn nu, så er der faktisk også store begrænsninger på, hvad man kan lave alene med dem, da deres behov er vidt forskellige.

Jeg er slet ikke i tvivl om, at vores børn(nok mest barn, da den lille ikke forstår det endnu) nyder de tre uger, og vil sige, at det var den rigtige prioritet af os, når de bliver ældre. Oplevelserne som familie er virkelig noget, jeg tror, de kommer til at huske, og jeg tror ikke man skal negligere, hvor vigtigt det er - selvom det så måske "kun" betyder 3 ugers sammenhængende ferie.

Til TS: Normalt har vi tre uger sammen, vi har et barn på snart 5 og en på 8mdr. I år da jeg er på barsel, har vi tre uger sammen, og jeg har så børnene selv i to uger. Vi har ikke rigtig bedsteforældre, som magter at give børnene den ekstra ferie.

Anmeld Citér

7. juli 2017

MoarHvidovre

Mom skriver:

I vores familie prioriterer vi at ungerne holder fri i alle skolernes ferier

Det betyder at manden og jeg kun holder 1 uge sammen, hvor hele familien er i sommerhus. De andre uger har vi delt imellem os. Det betyder ikke, at vi ikke hver især kan tage dagsture med ungerne, og råhygge. Og den arbejdene forældre er jo hjemme kl. 16, så det betyder at der sagtens kan være hygge på stranden, o.lign. om aftenen. Så fordi man deler ferien op, og dermed som voksen ikke har mere end fx. en uge sammen, betyder det ikke at vi ikke prioriterer samvær.

Nu er vores børn alle skolebørn, måske det gør det nemmere, det ved jeg ikke

Begge vores børn er også skolebørn, men jeg vil til enhverv tid altid prioritere, at vi holder sommerferie sammen i 3 uger. Men heldgivis er vi forskellige og prioritere forskelligt

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.