Tænker i på jeres børns fødselsdag under PB?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

17. maj 2017

ErDetSnartNU

MiniMe2005 skriver:

Jeg undrer mig egentligt over, at så mange vil undgå januar? December kan jeg forstå, men januar?? Nu er jeg måske farvet af, at jeg selv har fødselsdag der, men jeg har altid elsket at have fødselsdag i den måned, for som flere nævner, så er der jo udsalg, hvilket ofte har betydet, at jeg kunne få større og flere gaver. Og vi har ofte været ude, selvom det var koldt :-) Man kan også lege i den sne, der ofte er i januar ;-)

Jeg ville ikke have noget imod at mit barn har fødselsdag i januar (men helst ikke i den første uge af måneden eller noget i den stil) men jeg sigter graviditetsmæssigt efter ikke at ramme en terminsdato i begyndelsen af januar, da det ville være "ærgerligt" at føde en uge eller 2 for tidligt og så ramme midt i jul/nytår  

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. maj 2017

ErDetSnartNU

NRO skriver:

Kan virkelig undre mig over, at nogle måneder er synd at have fødselsdag i. Min søn er født 12. Januar. Det synes jeg er fantastisk, simpelthen fordi der ikke er mange der har fødselsdag i januar, og den måned er typisk så fandens kedelig, så det er noget at glæde sig til den måned. Virkelig mange jeg kender har født børn i december(sidst i dec.) Og start januar, og ingen har udtrykt deres ærgrelser... tænker, at det er en lidt umoden tilgang til det at have fødselsdag??? Jeg selv har den 10. Juli, og har sjældent holdt noget særligt, men det har nu aldrig rigtigt generet mig. 

Min mand og jeg planlægger dog at blive gravide i oktober, således at han har nogle måneder hjemme med baby og jeg hen over sommeren �� Han er studerende nemlig! ☺ Og holdte 7 måneders barsel med den første sammen med mig naturligvis. 

Jamen, du skal da være så velkommen til at synes at min (og andres) tilgang til fødselsdage er umoden. 

Jeg kender selv flere der har fødselsdag omkring jul/nytår, og flere af dem er ærgerlige over at skulle presse deres fødselsdag ind på et tidspunkt, hvor de fleste mennesker har travlt og egentlig er "fyldt op" rent socialt og overskudsmæssigt. Det ér bare ikke så fedt at invitere til fødselsdag d. 22/12 og så se den samme gruppe mennesker igen d. 24/12 og så måske igen til julefrokost et par dage efter. 

I et forsøg på at gøre min kærestes kusines fødselsdag d. 31/12 til noget kun for hende, har familien haft en tradition om at mødes til morgenmad den dag. Det er da hyggeligt nok, men det er også socialt tungt at skulle geare sig selv op til fødselsdag om morgenen og så holde stor nytårsfest om aftenen. Desuden bliver det en meget lang dag når man har små børn, der skal kunne holde til det hele. Men altså, det er nok bare mit umodne forhold til det 

Anmeld Citér

17. maj 2017

heaven

Vi har fået vores børn i behandlingssystemet og vi har forsøgt at planlægge udenom dec-termin������ Det gik lige, vi havde termin d 21 januar og han kom den 4.... der er jo fordele/ulemper ved det, men vi undgik dec..... 

jeg synes det er tæt på jul/gaver mm så der er lang tid imellem gaver... børnefødselsdage er også bare sjovere i haven - men er det ikke også et spg om påklædning i de par timer hvor man har inst (mange på en gang) på besøg....men mht skolestart er jeg glad for januar, da vi fik en dreng og det er dejligt at han er "gammel" når han skal starte i stedet for først at blive 6 år 3-4 mdr efter skolestart.

den store har fødselsdag sidst i juli... ikke muligt at fejre ham for klassen på dagen, da det er i sommerferien, men vi gør det lige inden ferien eller lige efter, sammen med 3 andre der er i samme situation. Og det er gået fint, fam har ikke været et problem at få besøg af på dagen...

vi har fordelt fødselsdagene ok , den bette i januar, manden i april, den store i juli og jeg selv i aug....

hehe, sikke en smøre om "ingenting"����

Anmeld Citér

17. maj 2017

NRO

Anonymor skriver:

Altså personligt ville det for mig handle om, at jeg faktisk kan synes det er lidt irriterende at vi har 3 i familien med fødselsdag lige omkring jul. Det er ikke for at være et dårligt menneske, og jeg kunne aldrig finde på at udtrykke det til dem eller antyde det, men det der med at skulle finde på to gaver til samme person lige i rap, at skulle til fødseldag i en måned hvor der i forvejen er stress og jag med julefrokoster. Derfor ville jeg gerne selv undgå at få børn med fødselsdag i julen hvis muligt  

Det kan jeg sagtens sætte mig ind i. Det er slet ikke fordi jeg ikke ser udfordringerne. Men puha jeg synes godt nok problemet løber op i det samme når at vi har 10 fødselsdage i maj. ☺ 

Men sådan er det jo bare. Ville bare ægre hvis nogen en dag spurgte min søn om ikke han var ked af at have fødselsdag i januar. 

Anmeld Citér

17. maj 2017

Kris89

Intet planlagt her. 

Jacob født 7-10-2013

marie født 24-9-2015 (termin 2.-10)

lille på vej termin 16-10-2017

ret heldigt at jeg synes det er en helt perfekt tid at føde på 

Anmeld Citér

17. maj 2017

MiniMe2005

ErDetSnartNU skriver:

Jeg ville ikke have noget imod at mit barn har fødselsdag i januar (men helst ikke i den første uge af måneden eller noget i den stil) men jeg sigter graviditetsmæssigt efter ikke at ramme en terminsdato i begyndelsen af januar, da det ville være "ærgerligt" at føde en uge eller 2 for tidligt og så ramme midt i jul/nytår  

Det giver også helt mening :-) Jeg vil da også selv helst undgå jul/nytår, det er mere argumentet med, at det er kedelig måned, jeg ikke forstår.

Anmeld Citér

17. maj 2017

NRO

ErDetSnartNU skriver:

Jamen, du skal da være så velkommen til at synes at min (og andres) tilgang til fødselsdage er umoden. 

Jeg kender selv flere der har fødselsdag omkring jul/nytår, og flere af dem er ærgerlige over at skulle presse deres fødselsdag ind på et tidspunkt, hvor de fleste mennesker har travlt og egentlig er "fyldt op" rent socialt og overskudsmæssigt. Det ér bare ikke så fedt at invitere til fødselsdag d. 22/12 og så se den samme gruppe mennesker igen d. 24/12 og så måske igen til julefrokost et par dage efter. 

I et forsøg på at gøre min kærestes kusines fødselsdag d. 31/12 til noget kun for hende, har familien haft en tradition om at mødes til morgenmad den dag. Det er da hyggeligt nok, men det er også socialt tungt at skulle geare sig selv op til fødselsdag om morgenen og så holde stor nytårsfest om aftenen. Desuden bliver det en meget lang dag når man har små børn, der skal kunne holde til det hele. Men altså, det er nok bare mit umodne forhold til det 

Du har helt ret, det er dit forhold til det. Er aldrig stødt på nogen af samme overbevisning, og da slet ikke at det ærgerligt at se samme mennesker to dage efter? �� 

Tror ikke, at du har overbevist mig om andet end min oprindelige mening. Oplever absolut ingen af de problematikker du beskriver. Men! Du debatterer i et debatforum, og så er det jo helt super at høre at nogen kan føle sådan.............. Så kan vi jo gøre hvad vi vil med den viden ��

Anmeld Citér

17. maj 2017

Anonym

Det korte svar er NEJ. April måned er en ret fyldt måned hvad ang. fødselsdag hos os, så vi har da tænkt om de overhovedet kunne lykkes at ramme "ved siden af" en af at de allerede optaget dato, men virkeligheden er så også, at så meget har vi heller ikke med alle fødselsdagene at gøre, så skulle vores barn vælger at se verden en af de dage, ødelægger det nok i virkeligheden ikke en disse.

Vi har aldrig tænkt tanken om måneder og dage, i forhold til vores "chancer" og samleje, derimod har vi da det gik op for os, at denne her baby ikke kom af de første prøveforsøg, taget en aktiv beslutning om, at et barn er en gave, og skulle baby vælge at komme juleaften, eller på tante Olgas fødselsdag eller måske endnu vores egnes fødselsdag ja så er det da nok den bedste gave man kan få.. 

Vi er nu i behandling og vi har ventet et december barn (blev en bio) - jeg kender andre der er i behandling som vælger måneder til og fra efter ja undskyld mig af alverdens årsager, og det er ikke sådan min mand og jeg ser på det - enten er man i behandling og benytter sig af de chancer man har, eller også er man ikke i behandling - tænkt hvis vi valgte en måned fra ex. fordi baby ikke måtte komme i april, og det var den måned vores største chance havde været, nej er kroppen klar, så hopper vi ud i forsøget, og så er baby mere end velkommen, så må vi tage resten - der er nok i virkeligheden fordele og ulemper ved alle måbeder, hvis man vender og drejer det.. Kunne aldrig drømme om at springe en måned over alene fordi fødslen måske ville falde i en "forkert" måned..

Anmeld Citér

17. maj 2017

B&J

Nej slet ikke men det lykkes at ramme i marts som alle os andre hihihih

Anmeld Citér

17. maj 2017

Beem82

Nix

Den første havde termin på min egen fødselsdag i oktober  Han blev dog født i uge 33, tre dage før min ene lillesøsters fødselsdag.

Nr to er født (med igangsættelse) dagen efter min fødselsdag 

Nr tre skulle have været et sommerbarn, hvilket jeg synes var lækkert. Det blev dog en MA.

Nr fire som jeg er gravid med nu har termin (beregnet) i december, fire dage før min anden lillesøsters fødselsdag.

Så nej, jeg planlægger ikke. Jeg er udelukkende og meget utålmodigt gået efter undfangelse asap. Og må så bare konkludere, at det er skæbnebestemt at jeg skal have efterårs/vinterbørn meget tæt på andre fødselsdage   

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.