Tænker i på jeres børns fødselsdag under PB?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

17. maj 2017

MoarHvidovre

Profilbillede for MoarHvidovre
Elsker mine unger; Lina og Luka :0)

Nej, slet ikke - vi sexede bare løs og blev gravid da vi blev det. Tænkte slet ikke over det.

Vores dreng er fra oktober og har altid i efterårsferien, og vores pige har i marts og nogen gange falder den i påskeferien.

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. maj 2017

ErDetSnartNU

Ja, vi vil også gerne indgå et december-start januar barn. Hvis vi helt selv kunne vælge ville vi få et barn med fødselsdag fra maj-september, så der var mulighed for havefødsesdage, udendørs skattejagter osv. På den anden side, så har jeg selv fødselsdag i februar, og selvom jeg var misundelig på sommerbørnene, så har jeg nu alligevel altid haft gode fødselsdage

Anmeld Citér

17. maj 2017

Soonmom

Overhovedet ikke. Men mine er født med 1 år og 1 dag, og var virkelig nervøs for at føde på min ældstes fødselsdag, for jeg ville ikke gå glip af hans første fødselsdag, heldigvis ventede lillebror til dagen efter ��

Anmeld Citér

17. maj 2017

Anonym

Lidt og lidt ikke  
Jeg vil gerne undgå at lillebrøster får fødselsdag alt for tæt på storebror. Hvilket i næste cyklus er meget meget muligt. Så jeg tænker over det, men jeg tror dog vi sexer løs alligevel og ser hvad der sker. Det er bare i tankerne. 
Derudover begyndte vi først på PB2 på et tidspunkt, hvor jeg ved termin var færdig med efterårets eksamener (januar er altså udelukket her). Men det var mere fordi vi var helt klar der, og så passede det tilfældigvis med at der ikke ville blive problemer med eksamen.  

Anmeld Citér

17. maj 2017

NRO

Kan virkelig undre mig over, at nogle måneder er synd at have fødselsdag i. Min søn er født 12. Januar. Det synes jeg er fantastisk, simpelthen fordi der ikke er mange der har fødselsdag i januar, og den måned er typisk så fandens kedelig, så det er noget at glæde sig til den måned. Virkelig mange jeg kender har født børn i december(sidst i dec.) Og start januar, og ingen har udtrykt deres ærgrelser... tænker, at det er en lidt umoden tilgang til det at have fødselsdag??? Jeg selv har den 10. Juli, og har sjældent holdt noget særligt, men det har nu aldrig rigtigt generet mig. 

Min mand og jeg planlægger dog at blive gravide i oktober, således at han har nogle måneder hjemme med baby og jeg hen over sommeren �� Han er studerende nemlig! ☺ Og holdte 7 måneders barsel med den første sammen med mig naturligvis. 

Anmeld Citér

17. maj 2017

Anonym

Anonym skriver:

Ja, ved godt det lyder lidt sjovt, men er der nogle af jeres andre der prøver at "planlægge" projekt baby i forhold til hvornår jeres børn så vil blive født/får fødselsdag?  Ved selvfølelig godt at man ikke kan planlægge alt og ikke ved om man bliver gravid med det samme eller om der kommer til at gå flere år, men man kan jo godt prøve  Jeg er selv født i efteråret og har altid været super glad for det! Havde altid så ondt af de der havde fødselsdag i sommerferien hvor ingen var hjemme eller i januar hvor vejret bare er kedeligt. Så må indrømme at det er med det i baghovedet at vi først begynder PB til oktober med krydsede fingre om et efterårsbarn  

Håber ikke at jeg fornærmer nogen med dette opslag, det er mest ment som en lidt sjov hyggetråd 

Kun så vidt at vi ville springe marts over for at undgå et julebarn. Skæbnen ville så at jeg er gravid ved en halv upser i en marts cyklus, så nu har jeg termin lige efter nytår. Oh well, viser bare man ikke kan planlægge sig fra alt 

Anmeld Citér

17. maj 2017

Anonymor

NRO skriver:

Kan virkelig undre mig over, at nogle måneder er synd at have fødselsdag i. Min søn er født 12. Januar. Det synes jeg er fantastisk, simpelthen fordi der ikke er mange der har fødselsdag i januar, og den måned er typisk så fandens kedelig, så det er noget at glæde sig til den måned. Virkelig mange jeg kender har født børn i december(sidst i dec.) Og start januar, og ingen har udtrykt deres ærgrelser... tænker, at det er en lidt umoden tilgang til det at have fødselsdag??? Jeg selv har den 10. Juli, og har sjældent holdt noget særligt, men det har nu aldrig rigtigt generet mig. 

Min mand og jeg planlægger dog at blive gravide i oktober, således at han har nogle måneder hjemme med baby og jeg hen over sommeren �� Han er studerende nemlig! ☺ Og holdte 7 måneders barsel med den første sammen med mig naturligvis. 

Altså personligt ville det for mig handle om, at jeg faktisk kan synes det er lidt irriterende at vi har 3 i familien med fødselsdag lige omkring jul. Det er ikke for at være et dårligt menneske, og jeg kunne aldrig finde på at udtrykke det til dem eller antyde det, men det der med at skulle finde på to gaver til samme person lige i rap, at skulle til fødseldag i en måned hvor der i forvejen er stress og jag med julefrokoster. Derfor ville jeg gerne selv undgå at få børn med fødselsdag i julen hvis muligt  

Anmeld Citér

17. maj 2017

God-mor

altogintet skriver:

Min kæreste (og jeg) undgår også så vidt mulig december og til dels januar. Synes det er så synd for de børn født i de måneder 

Sådan har min kæreste det også. Syntes selv det var noget pjat men nu har vi et juli barn og et april barn og det vil jeg sige er helt perfekt 

Anmeld Citér

17. maj 2017

Bebe89

Vi overvejede at springe marts over, for at undgå at jeg skulle ende med en termin midt i december, med risiko for at gå over tid og så ende med at føde lige midt i julen.

Dem jeg kender der har fødselsdag lige i julen har været ærgerlige over at det var svært at få presset en fødselsdag ind midt i andesteg, julefrokoster og julegaveindkøb.

Derfor snakkede vi om det. Det blev dog ikke aktuelt da jeg endte med at blive gravid i februar og fik et dejligt novemberbarn. 

Jeg ville dog vælge at få et forårsbarn, hvis vi skal have flere børn. Hvis altså den slags kunne planlægges fuldstændigt 

Men man kan jo alligevel ikke vide hvornår man føder, man kan jo ende med at føde alt for tidligt også 

Anmeld Citér

17. maj 2017

MiniMe2005

Jeg undrer mig egentligt over, at så mange vil undgå januar? December kan jeg forstå, men januar?? Nu er jeg måske farvet af, at jeg selv har fødselsdag der, men jeg har altid elsket at have fødselsdag i den måned, for som flere nævner, så er der jo udsalg, hvilket ofte har betydet, at jeg kunne få større og flere gaver. Og vi har ofte været ude, selvom det var koldt :-) Man kan også lege i den sne, der ofte er i januar ;-)

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.