Tænker i på jeres børns fødselsdag under PB?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

16. maj 2017

altogintet

Anonym skriver:

Ja, ved godt det lyder lidt sjovt, men er der nogle af jeres andre der prøver at "planlægge" projekt baby i forhold til hvornår jeres børn så vil blive født/får fødselsdag?  Ved selvfølelig godt at man ikke kan planlægge alt og ikke ved om man bliver gravid med det samme eller om der kommer til at gå flere år, men man kan jo godt prøve  Jeg er selv født i efteråret og har altid været super glad for det! Havde altid så ondt af de der havde fødselsdag i sommerferien hvor ingen var hjemme eller i januar hvor vejret bare er kedeligt. Så må indrømme at det er med det i baghovedet at vi først begynder PB til oktober med krydsede fingre om et efterårsbarn  

Håber ikke at jeg fornærmer nogen med dette opslag, det er mest ment som en lidt sjov hyggetråd 

Jeg må ærligt indrømme, at jeg gjorde det første gang vi forsøgte. Jeg har altid synes det var så synd for børn født tæt på juleaften, så marts det år var en stille måned . I november 2016 gik vi i gang igen (vi blev ikke gravide da vi forsøgte første gang), og marts i år blev humpet igennem  Sker det så sker det, MEN jeg håber at jeg får et forårs eller sensommerbarn 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. maj 2017

Thea14

Jeg tænkte ikke over det før jeg testede positiv...

den første er forårsbarn med en fin fødselsdag. (Som sjovt nok endte med ar blive den dag min oldemor ville være fyldt 90 hvis hun stadig var i live) Nr. 2 bliver et efterårsbarn. Har termin 14 dage efter min egen fødselsdag, og fødte den første 14 dage før termin + min mor havde termin med mig samme dag som jeg nu har termin med vores søn og det blev så også 14 dage før... Så jeg er sikker på at skæbnen ender med at give mig veer på min fødselsdag, hvilket jeg helst gerne ville undgå, men sådan må det jo være hvis det er...

Anmeld Citér

16. maj 2017

God-mor

Anonym skriver:

Ja, ved godt det lyder lidt sjovt, men er der nogle af jeres andre der prøver at "planlægge" projekt baby i forhold til hvornår jeres børn så vil blive født/får fødselsdag?  Ved selvfølelig godt at man ikke kan planlægge alt og ikke ved om man bliver gravid med det samme eller om der kommer til at gå flere år, men man kan jo godt prøve  Jeg er selv født i efteråret og har altid været super glad for det! Havde altid så ondt af de der havde fødselsdag i sommerferien hvor ingen var hjemme eller i januar hvor vejret bare er kedeligt. Så må indrømme at det er med det i baghovedet at vi først begynder PB til oktober med krydsede fingre om et efterårsbarn  

Håber ikke at jeg fornærmer nogen med dette opslag, det er mest ment som en lidt sjov hyggetråd 

Ja min kæreste ville ikke lave baby så jeg kunne risikere at få termin i december eller januar 

Anmeld Citér

16. maj 2017

altogintet

januar16 skriver:

Første graviditet ja der planlagde vi os udenom  december. Mistede så i starten af andet trimestwr

Da jeg så var klar igen startede vi i marts (man bliver jo ikke gravid i første hug vel?!) Så nu har vi det dejligste december barn

Sikke en fin slutning på en ellers trist historie. Tillykke med jeres skønne decemberbarn 

Anmeld Citér

16. maj 2017

altogintet

Thea14 skriver:

Jeg tænkte ikke over det før jeg testede positiv...

den første er forårsbarn med en fin fødselsdag. (Som sjovt nok endte med ar blive den dag min oldemor ville være fyldt 90 hvis hun stadig var i live) Nr. 2 bliver et efterårsbarn. Har termin 14 dage efter min egen fødselsdag, og fødte den første 14 dage før termin + min mor havde termin med mig samme dag som jeg nu har termin med vores søn og det blev så også 14 dage før... Så jeg er sikker på at skæbnen ender med at give mig veer på min fødselsdag, hvilket jeg helst gerne ville undgå, men sådan må det jo være hvis det er...

Sikke pudsige sammentræf og en sjov historie en dag at kunne fortælle dit barn    Vi krydser og samler for, at du beholder din egen fødselsdag i fred 

Anmeld Citér

16. maj 2017

altogintet

God-mor skriver:

Ja min kæreste ville ikke lave baby så jeg kunne risikere at få termin i december eller januar 

Min kæreste (og jeg) undgår også så vidt mulig december og til dels januar. Synes det er så synd for de børn født i de måneder 

Anmeld Citér

16. maj 2017

Aristocats

Næh. Hverken min mand eller jeg er så strukturerede mennesker 

Desuden har jeg aldrig forstået hvorfor nogle måneder er synd at have fødselsdag i.. måske fordi jeg i bund og grund er fuldstændig ligeglad med at have fødselsdag, men jeg synes egentligt det er noget mærkeligt noget at gå op i. Det er jo bare én dag om året?!? Nej, det gider jeg ikke planlægge sex udfra 

Anmeld Citér

17. maj 2017

Anonym

Jeg er generelt en person som godt kan li at planlægge ting, men sådan skulle det ikke gå med mine børns fødselsdage (selvom jeg i mine naive unge dage var sikker på at jeg nok skulle bestemme dem) 

Da vi talte om at gå i gang med pb første gang, vidste vi ikke hvor længe det ville tage os at blive gravid (især fordi flere par som vi kender havde forsøgt i flere år uden resultat). Så vi besluttede os bare at smide præventionen og prøve stille og roligt. 

Det lykkedes i første hug og vi var overlykkelige. Vores første barn blev et oktober-barn. 

Så tænkte jeg "ja, og næste barn vil jeg så bestemme hvornår det skal have fødselsdag". 

I og med at jeg ammede i over et år, fik jeg ikke min menstruation i den tid. Da jeg stoppede med amningen, gik vi i gang med pb igen. Den her gang skulle vise sig at være sværere da min menstruation var meget uregelmæssig og der gik faktisk 2-3 mdr inden det lykkedes os 2. gang. Det blev så til et april-barn. 

Selvom det ikke lykkedes mig at "bestemme" deres fødselsdage, er jeg glad for at der er 6 mdr. imellem dem. 

Min største frygt i min 2. graviditet var at jeg ville føde for tidligt og få en fisk (marts-barn), men det er så en helt anden historie 

hilsen, en astrologi freak 

Anmeld Citér

17. maj 2017

Flomama

Hvorfor er det synd at have i januar  vejret er da ikke bedre måneden efter. 

Anmeld Citér

17. maj 2017

Skouboe

Nej, vi har ikke planlagt terminer, men vi er endt med at min ældste er fra 27. Januar, jeg er fra 27. April og lillesøster er fra 27. Juli, så vores fødselsdage er fint spredt ud. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.