Hvor meget sodavand drikker du ?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

9. oktober 2009

jannilaursen

Sådan ca 1 til to liter om dagen..
Er nermest besat af det

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

9. oktober 2009

Muffinmus

he he, tror jeg i løbet af hverdagene drikker 1/2-1  liter i alt og i weekenden nok 1/2 liter hver dag.....der er i hvert fald 1-2 dåse colaer på bordet i weekenden.

Anmeld

9. oktober 2009

Lærke90

Jeg drikker ikke så meget cola, men kan skam godt lide det. det er bare ikke noget jeg SKAL have.

Tilgengæld har jeg en stor trang til is (ben and jerry) og chokolade. Hvilket ikke er godt .. Men kæmper  

Anmeld

9. oktober 2009

PrinsessensMor

Hej allesammen

Før graviditeten drak jeg Pepsi som en crazy woman, pepsi mig der og pepsi mig her (selvfølgelig med dårlig samvittighed, men what the hell), MEN...

Så blev jeg gavid og total drama fandt sted hjemme hos mig! Min mand besluttede sig for at tage tingen i egen hånd og tvinge mig på afvænning, fordi han ville have en sund mor til sit sunde barn. Det var håbløst indså han, fordi jeg klistrede mig op af de artikler på nettet der sagde at man sagtens kunne drikke tre glas cola om dagen når man er gravid, MEN...

En dag mødte jeg et familiemedlem som har fire børn, og jeg fortalte hende om problemmet og hvordan min mand blev sur over mit colaforbrug, hvor hendes svar var: "Jamen, hvor er han hysterisk! Jeg drak også cola og kaffe hverdag og der er intet galt med mine børn.". Men i virkeligheden så var der alt muligt galt med hendes børn, uden overdrivelse, men hver uge skulle en af dem på hospitalet. Influenza, jernmangel, eksem, forstoppelse, hals- øjen- og ørebetændelse, svamp, astma, børnesår, hård mave and YOU NAME IT!  Det var noget jeg havde lagt mærke til tidligere og syntes der var så syndt for dem. Tænk at at en 10-årig dreng kommer op til en og er ked af over at han ikke kan klare at løbe med de andre drenge, fordi han får ondt i ledene og knoglerne! Eller at den 6-årig af dem tuder af den forstoppelse han har og som lægerne ikke ved hvad årsagen er til, derfor tager han altid afførringsmiddel. Hverken mig, mine søskende eller nogen jeg kendte i barndommen havde det sådan, og sygedomme var noget af det sidste man tænkte på som lille. Alligevel kender de her drenge Hvidovre hospital ind og ud.

Det var tankevækkende, især når den mindste af dem var sund, rask, fuld med liv og fejlede intet. Jeg begyndt at lede efter en grund til det og fandt ud af at moren var indlagt det meste af graviditeten med ham pga. moderkagen var placeret forkert eller ligende og der var fare for abort. På det hospital hun var indlagt hos var de påpasselige med hvad hun fik at spise, så cola og kaffe blev skiftet ud med mælk og vand. Vitmaninpiller, kalktilskud og sund mad fik hun for første gang i sit liv.

Konklusionen af denne lille historie er at man er hvad man spiser! For mig er pepsien væk med alt det usunde fordi min babypige skal være stærk nok til at banke Superman og de andre macho helte, og der skal mælk til før det kan ske! Ingen pepsi og usund mad skal knække mig på mission SUPER-BABY 

Anmeld

9. oktober 2009

Ansemusen

Jeg var afhængig af light sodavand inden jeg blev gravid. Men har skåret meget ned på det, da jeg virkelig er bange for at sødemidlet kan skade mit barn i store mængder! Egentlig burde det jo ikke skade, da man vel så ville fraråde gravide at drikke/spise ting med sødestoffer. Nå men drikker det når jeg er ude og indimellem derhjemme, men der kan godt gå en uges tid imellem at jeg drikker det hjemme. Og Cola er kun når jeg er ude, fordi jeg gerne vil undgå koffein så vidt muligt!

Anmeld

9. oktober 2009

FrkC

Stineve skriver:

Ja, som overskriften siger, hvor meget sodavand fylder du i ganen.... ? jeg drikker nok selv i gennemsnit ½ liter om dagen...

Jeg drikker ufattelig meget cola!! Kan (hvis vi har det) drikke 2 - 2½ liter om dagen.. Uden problemer.. Men det ska være coca cola, ellers vil jeg ik ha det.. Så man kan nok godt sige at jeg måske er en anelse afhængig! Kan drikke det på alle tider af dødnet og jeg elsker at vågne op om natten og tage en tår Ja det er næsten helt sygeligt..

Anmeld

9. oktober 2009

Ansemusen

brandt-camilla skriver:

Jeg drikker ufattelig meget cola!! Kan (hvis vi har det) drikke 2 - 2½ liter om dagen.. Uden problemer.. Men det ska være coca cola, ellers vil jeg ik ha det.. Så man kan nok godt sige at jeg måske er en anelse afhængig! Kan drikke det på alle tider af dødnet og jeg elsker at vågne op om natten og tage en tår Ja det er næsten helt sygeligt..

Puh ha ja, det er godt nok meget! Både skidt for baby og tænderne! Jeg er selv rigtig nervøs for mine tænder. Men har skårret meget ned i graviditeten, så det håber jeg fortsætter efter! Så sparer vi også de penge *griner*

Anmeld

10. oktober 2009

FrkC

Ansemusen skriver:

Puh ha ja, det er godt nok meget! Både skidt for baby og tænderne! Jeg er selv rigtig nervøs for mine tænder. Men har skårret meget ned i graviditeten, så det håber jeg fortsætter efter! Så sparer vi også de penge *griner*

Er ik gravid, så problemet med baby har jeg ik endnu

Anmeld

11. oktober 2009

Ansemusen

Nåh, det vidste jeg ikke  Men stadig skidt for tænderne så  Synes jeg kan mærke på mine at de er blevet lidt af al den syre. Heldigvis er de stadig fine hvide. Haha

Anmeld

11. oktober 2009

Mette+Mathias

Herhjemme drikker vi kun sodavand (og kun Pepsi) om fredagen eller hvis vi har gæster/er i byen.

Vi er 4 om at dele 1½ ltr. og Mathias på 4 drikker ikke så meget, - jeg drikker nok knap 2 glas og min mand og Line på 14 deler resten.

Jeg har også tidligere drukket en del mere, men det har jeg da heldigvis fået stoppet!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.