Kan huske den har været oppe før her på siden. Men jeg røg lige i fælden i dag. Politiken havde en artikel om Konfirmation for de flestes vedkommende handler om gaver og der derfor bør være et alternativ. Jeg er selv ikke bruger af begrebet af non-firmation, da jeg synes det er underligt at fejre noget man ikke gør, men det er jo blot en tvist om ord.
Jeg plejer aldrig at kommentere på sådan er kommentarspor og blev fanget og ikke bare fanget men sådan i nærheden af rødglødende, når de unge mennesker bliver kaldt amoralske og gridske fordi de ikke kan tåle at have fravalgt konfirmationen og så ikke få gaver. Og hvis man som forælder vælger at holde en festivitas af en eller anden slags det år hvor andre bliver konfirmeret så er man en curling forælder der ikke kan klare med barn ikke får alt det samme som andre.
Kan mærke jeg bliver helt kontrær og er lidt ked af vi ikke holdt en kæmpe fest da min datter fik sin mens eller måske når hun bliver buksemyndig som15 årig. Eller i denne weekend fordi hun lavede sit første projekt i folkeskolen og fik god respons eller når min søn spiller sin første fodboldkamp eller....? Vi skal da til st fejre lidt flere ting, så det netop ikke "bare" er dåb, konfirmation, bryllup og begravelse. For den tradition er åbenbart så fasttømret så man går aå langt og påstår en 14 års fødselsdag når mab ikke bliver konfirmeret er amoralsk - vauw!
I vores familie er vi ikke de store fest mennesker, hvilket sikkert også hænger sammen med vi ikke er en stor familie (ja faktisk en meget lille reduceret familie). Min datter tilvalgte dåben og fravalgte konfirmationen - vi fejrede ikke dåben med andre end os selv. Hun ville gerne deltage i sine veninders konfirmationer og vi fravalgte derfor at holde fødselsdag omkring hendes fødselsdag fordi det faldt sammen med konfirmationer. Vi har skubbet den til august pga mine eksamener og vi har valgt at kalde det Dinas fest for så kan kære venner fra Jehova være med - og så bliver det kaldt amoralsk og jeg er blevet meldt til curling forælder politiet 
Nå skulle lige af med vreden og står gerne på mål for mine holdninger og man må meget gerne være uenig - I skal bare vide jeg allerede er rødglødende 

Anmeld
Citér