Supergirl skriver:
Godaften allesammen.
Bare et hurtigt spørgsmål.
Hvad ville i synes var fair i løn for børnepasning?
Den ene er fra 21 til 9 (lidt efter) hvor den 3årig sover til alt mellem 6 og 8.
Anden er 9 til 21. Det samme barn.
Det kommer meget an på omstændighederne - er det en engangsforeteelse eller er det noget fast fordi forælder arbejder? Det er en 12 timers vagt og børselvsagt udløse en portion penge, men samtidig hvis fx jeg skulle give 150 kr i timen dvs. 1600 kr så skulle jeg selv op og tjene 3000 før skat i det tidsrum for ikke at tabe penge for at gå på arbejde.
Er der fordi jeg skal til et kæmpe bryllup og det er kun denne ene gang jamen så ville jeg for det første nok forsøge at finde anden pasning blandt venner/familie og ellers være mere villigt til at betale de 1500 kr.
Men hvad er fair, hmm vitterligt svært at svare på. Synes jo principielt man bør betale sin skat og derfor skal lønnen også være så man kan, 'en samtidig skal det jo heller ikke være sådan st man betaler mere for barnepigen end man selv tjener.
Jeg kan fortælle jeg selv bliver betalt 14 timer når heg er aftes på lejrskole i 24 timer, så bliver fx ikke betalt i min sovende vagt, så tænker en sovende nattevagt må give mindre eller....?
Anmeld
Citér