Løn

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

15. april 2017

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere
Ena skriver:

Det må man da gå ud fra, når man ansætter nogen til at udføre et stykke arbejde

TS skriver jo selv, at det ikke er planen, så det tror jeg bestemt ikke, man bare kan gå ud fra. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. april 2017

Ena

Mor og meget mere skriver:

TS skriver jo selv, at det ikke er planen, så det tror jeg bestemt ikke, man bare kan gå ud fra. 

Det var i forhold til mine overvejelser, når jeg sætter nogen til at arbejde for mig og hvordan jeg mener, man bør aflønne folk, der udfører et stykke arbejde - generelt

Anmeld Citér

15. april 2017

IenFart

Profilbillede for IenFart
nielsen80 skriver:

Såfremt ( hvilket der jo nærmest bliver skrevet her) der ikke betales skat, synes jeg 150kr er voldsomt meget i timen. Der giver en cirka årsløn, hvis personen arbejder 37 timer om ugen og stadig holder de normale ferie/fridage, på cirka 250000kr. For at have samme beløb udbetalt som alm skatteborger, skulle man have en årsløn på cirka 500000kr . Det er en meget høj løn for ufaglært arbejde(selvom det er aften/nat).

Personligt ville jeg gerne betale mere end 175kr i timen, for at sikre mine børn fik en erfaren og dygtig børnepasser. Men jeg ville vælge ALLE fra, som bare lugtede af sort arbejde. På det punkt er jeg ret sort/hvid. Sort arbejde er noget af det som virkelig kan få mit pis i kog.

Enig. Jeg synes egentlig også det er skråplan hvis man fastsætter lønnen udfra forventningen om at det er sort. Man må vel lønne, så folk kan betale skat - om de så gør det må være op til deres egen sløje moral.

Anmeld Citér

15. april 2017

Ena

IenFart skriver:

Enig. Jeg synes egentlig også det er skråplan hvis man fastsætter lønnen udfra forventningen om at det er sort. Man må vel lønne, så folk kan betale skat - om de så gør det må være op til deres egen sløje moral.

Lige præcis!

Anmeld Citér

15. april 2017

nielsen80

IenFart skriver:

Til dels enigsynes faktisk også, man som arbejdsgiver kan gøre en del f.eks bede om regning, ikke betale kontant osv. Uden at være sikker, mener jeg faktisk, børnepasning er fradragsberettiget, så man kan jo med god grund bede om regning til ens bilag. Selvfølgelig vil den ansatte kunne fuske stadig, men man kan altså gøre det ret svært. Tror ærligt, at 9 ud af 10 gange, så ved den der får arbejdet udført godt, at det er sort.

Anmeld Citér

15. april 2017

BAE

Profilbillede for BAE
Tidligere tnbc (med ny profil)
IenFart skriver:

Vi er også i gang med at se på det igennem kommunen.  

Anmeld Citér

15. april 2017

SØS

Profilbillede for SØS
Venter spændt...
Ena skriver:

Det må man da gå ud fra, når man ansætter nogen til at udføre et stykke arbejde

Aaahhhh - er du ikke en kende "dum naiv" nu? (Undskyld ordet) 

JEG tror personligt at det er de (absolut) færreste barnepiger, der indberetter deres indtjening til skat!

Anmeld Citér

15. april 2017

Ena

SØS skriver:

Aaahhhh - er du ikke en kende "dum naiv" nu? (Undskyld ordet) 

JEG tror personligt at det er de (absolut) færreste barnepiger, der indberetter deres indtjening til skat!

Det er ikke det, det betyder noget, hvad de andre måske gør eller måske ikke gør. Jeg synes tværtimod det et 'dum naiv' (hvad så end den ordsammensætning betyder) at opføre sig dårligt, fordi andre sikkert også gør det.

Anmeld Citér

15. april 2017

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere
Ena skriver:

Det er ikke det, det betyder noget, hvad de andre måske gør eller måske ikke gør. Jeg synes tværtimod det et 'dum naiv' (hvad så end den ordsammensætning betyder) at opføre sig dårligt, fordi andre sikkert også gør det.

Holdningsmæssigt er jeg enig med dig i, at sådan burde det være. Men nu skrev du jo netop, hvad "man" må gå ud fra, når "man" ansætter nogen, og dét er nok en kende naivt. Jeg ser ingen opfordring til at opføre sig dårligt, blot en realistisk opfattelse af, hvordan det rent faktisk oftest forholder sig. Og det er nok ikke tilstrækkeligt blot at gå ud fra, at alt foregår efter bogen. 

Anmeld Citér

15. april 2017

Ena

Mor og meget mere skriver:

Holdningsmæssigt er jeg enig med dig i, at sådan burde det være. Men nu skrev du jo netop, hvad "man" må gå ud fra, når "man" ansætter nogen, og dét er nok en kende naivt. Jeg ser ingen opfordring til at opføre sig dårligt, blot en realistisk opfattelse af, hvordan det rent faktisk oftest forholder sig. Og det er nok ikke tilstrækkeligt blot at gå ud fra, at alt foregår efter bogen. 

Det synes jeg virkelig ikke er naivt. Jeg tjekker ikke om vores rengøringsdame betaler skat af den løn, vi giver hende, men jeg mener helt bestemt at det er min simple pligt at betale hende, så der er plads til at hun kan gøre det. Det undrer mig så meget, at nogen mener er urealistisk og naivt. Er folk et sted, hvor det er det naturligste i hele verden, at vi selvfølgelig arbejder sort?

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.