Løn

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

13. april 2017

Chantie

Max 100 i timen. 

Synes også 80 kr er ok.

Selvom det er om natten kan man jo selv sove.

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

13. april 2017

IenFart

Profilbillede for IenFart

80 kroner i timen for at stå til rådighed om natten? Det er da ligegyldigt om barnet sover igennem. Prøv lige at høre jer selv. 

Anmeld Citér

13. april 2017

Ena

Uanset hvilket arbejde, jeg ansætter nogen til at udføre, giver jeg aldrig under mindstelønnen. Der skal være til, at de kan betale skat. 

Hvis man ikke har råd til at give folk en ordentlig og retfærdig løn, må man selv gøre arbejdet. 80,- i timen synes jeg er en ret grov udnyttelse af andre mennesker.

Anmeld Citér

13. april 2017

Zelinasmor

80kr i timer for en 30årig om natten?  Det synes jeg godt nok er i underkanten. Specielt når "løngiver" ikke ved om modtager vælger at betale skat. Og om hun gør det eller ej ville jeg aldrig passe børn om natten til 80kr i timen. 100kr som absolut minimum er min mening 

Anmeld Citér

14. april 2017

Mum33

Supergirl skriver:

Godaften allesammen.

Bare et hurtigt spørgsmål. 

Hvad ville i synes var fair i løn for børnepasning?

Den ene er fra 21 til 9 (lidt efter) hvor den 3årig sover til alt mellem 6 og 8. 

Anden er 9 til 21. Det samme barn.

50 kr uanset vagt 

Anmeld Citér

15. april 2017

Zelinasmor

Mum33 skriver:

50 kr uanset vagt 

50kr til en 30årig i timen for at arbejde om natten?  Mener du det helt alvorligt? Det er ikke engang lovligt at lønne en så lavt.

Anmeld Citér

15. april 2017

moar34

Zelinasmor skriver:

50kr til en 30årig i timen for at arbejde om natten?  Mener du det helt alvorligt? Det er ikke engang lovligt at lønne en så lavt.

Der står jo skrevet at hun ikke ved om det bliver indberettet til skat.  Så er 150 kr da ihvertfald lige i overkanten 

Anmeld Citér

15. april 2017

moar34

Ena skriver:

Uanset hvilket arbejde, jeg ansætter nogen til at udføre, giver jeg aldrig under mindstelønnen. Der skal være til, at de kan betale skat. 

Hvis man ikke har råd til at give folk en ordentlig og retfærdig løn, må man selv gøre arbejdet. 80,- i timen synes jeg er en ret grov udnyttelse af andre mennesker.

Når det ikke er sikkert der bliver betalt skat så synes jeg da at 80 kr i timen ned i lommen for en sovende tjans er fair 

Anmeld Citér

15. april 2017

Ena

moar34 skriver:

Når det ikke er sikkert der bliver betalt skat så synes jeg da at 80 kr i timen ned i lommen for en sovende tjans er fair 

Det må man da gå ud fra, når man ansætter nogen til at udføre et stykke arbejde

Anmeld Citér

15. april 2017

nielsen80

Såfremt ( hvilket der jo nærmest bliver skrevet her) der ikke betales skat, synes jeg 150kr er voldsomt meget i timen. Der giver en cirka årsløn, hvis personen arbejder 37 timer om ugen og stadig holder de normale ferie/fridage, på cirka 250000kr. For at have samme beløb udbetalt som alm skatteborger, skulle man have en årsløn på cirka 500000kr . Det er en meget høj løn for ufaglært arbejde(selvom det er aften/nat).

Personligt ville jeg gerne betale mere end 175kr i timen, for at sikre mine børn fik en erfaren og dygtig børnepasser. Men jeg ville vælge ALLE fra, som bare lugtede af sort arbejde. På det punkt er jeg ret sort/hvid. Sort arbejde er noget af det som virkelig kan få mit pis i kog.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.