Løn

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

20. april 2017

lineog4

Seriøst? 

Får du ingen penge for at være til rådighed på dit arbejde?? (Selvom du "bare" sover)

Det gør jeg heller ikke. Er jeg på lejrskole fx var jeg 21 dage i Grønland med 21 elever. Bliver betalt (eller rettere jeg bliver godskrevet) 14 arbejdstimer i døgnet selvom jeg er væk i 24 timer og står til rådgighed i 24 timer. Der er ydermere heller ikke forskel på hverdag og weekend. Jeg får er tillæg på ca 160 kr om dagen som godtgørelse for jeg jo er væk hele døgnet 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

20. april 2017

Abracadabra

mor:) skriver:

Okay så du får stadig noget løn og det er vel egentlig fint nok taget i betragtning af at der vel også er en del som sover hjemme og der er dage hvor man ikke bliver vækket. 

Nu er jeg lidt nysgerrig - får I så heller ikke fuld løn for de timer i så skal arbejde. Altså hvor I ikke sover?

Ja, jeg får løn for 20 ud af 24 timer - det svarer vel cirka til halv løn for sovende vagt... Derudover plejer vi egentlig at få løn for de timer, vi er på jobbet.

(Hvis man arbejder alle 24 timer, får man ikke ekstra løn.)

Anmeld Citér

20. april 2017

Loa

lineog4 skriver:

Det gør jeg heller ikke. Er jeg på lejrskole fx var jeg 21 dage i Grønland med 21 elever. Bliver betalt (eller rettere jeg bliver godskrevet) 14 arbejdstimer i døgnet selvom jeg er væk i 24 timer og står til rådgighed i 24 timer. Der er ydermere heller ikke forskel på hverdag og weekend. Jeg får er tillæg på ca 160 kr om dagen som godtgørelse for jeg jo er væk hele døgnet 

Det er godt nok usselt..... 

Anmeld Citér

20. april 2017

lineog4

Loa skriver:

Det er godt nok usselt..... 

Den har været i Arbejdsretten og det er godkendt. Egentlig ikke tænkt på det somusselt men bare som et vilkår og synes jo lejrskoler er så godt givet ud, så.... 

Anmeld Citér

21. april 2017

Mum33

Hvor er de mange steder hvor man får mindre end 50kr ? 

Ikke mindre end 50 kr, men fx på sygehuse, pædagogiske arbejdsplader, mm, er der de fleste steder ikke den samme løn, når det er en sovende nattevagt  

Anmeld Citér

21. april 2017

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.
Mum33 skriver:

Ikke mindre end 50 kr, men fx på sygehuse, pædagogiske arbejdsplader, mm, er der de fleste steder ikke den samme løn, når det er en sovende nattevagt  

Altså så vidt jeg ved er der selvfølgelig forskel på om det er sovende eller vågen. Og så er der forskel på om man er på arbejde eller blot skal stå til rådighed. Så tror nu man får hvad man skal have. 

Anmeld Citér

21. april 2017

lineog4

Altså så vidt jeg ved er der selvfølgelig forskel på om det er sovende eller vågen. Og så er der forskel på om man er på arbejde eller blot skal stå til rådighed. Så tror nu man får hvad man skal have. 

Det er vel forskellige regler. 

Jeg som lærer får ikke for de timer jeg arbejder på en lejrskole og det er slået fast ved arbejdsmarkedets retten at det er lovligt. Jeg arbejder og er væk hjemme fra i 24 timer og det udløser en arbejdsdag på 14 timer og et tillæg på 160 kroner i døgnet. Om jeg er vågen, sovende, sover i dobbeltseng eller på sovesal er fuldstændig ligegyldigt og jeg må selvsagt ikke være væk fra eleverne.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.