Larm og boende gæster

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

10. april 2017

Anonym trådstarter

Sprit25 skriver:

Altså indtil kl 7 ville jeg nok have maks ro. Men efter 7.30 ville jeg ikke tage specielle hensyn. Mit barn skal generelt ikke råbe, men 7.30 er "sentØ i en børnefamilie 

Ikke i den her familie.  Der er de som regl ikke nede før ved 10tiden. Kun hvis de skal af sted tidligt (og i hverdage)  

Men jeg forventer heller ikke at der er musestille. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

10. april 2017

Anonym trådstarter

Mor11 skriver:

Når min kæreste lige er kommet hjem fra job midt om natten efter 10timers køretur, lukker jeg døren til soveværelset og ud til gangen for at dæmpe vores morgenstøj. Og hvis de råber beder jeg dem dæmpe sig, men det har nu ikke noget med en sovende mand at gøre, jeg gider generelt ikke at de går og råber med mindre der er en årsag  

Men ellers gør vi som vi plejer. Lukker bare et par døre. Og han sover som regel som en sten når vi kører

hverdagen er jo som den er og 7.30 på en hverdag er sgu ikke tidligt at stå op! Jeg møder på arbejde tidligere end det! 

Jeg ville egentlig synes det var vildt god stil hvis man er logerende i længere tid, at man står op og hjælper til med at give ungerne morgenmad eller tøj på, så forældrene kan tage alting lidt mere roligt. Det gør kæresten her når han har friperioder, det letter virkelig min morgen meget.  

Knægten tager selv tøj på. Vi spiser morgenmad sammen når jeg også skal i skole. Jeg passer ham, hjælper også til med hund, oprydning og alt det der.  Så det er ikke fordi jeg bare ligger og danser hele tiden, men jeg giver dem også lov til at være bare de to. 

Anmeld Citér

10. april 2017

Mor11

Profilbillede for Mor11
Anonym skriver:

Knægten tager selv tøj på. Vi spiser morgenmad sammen når jeg også skal i skole. Jeg passer ham, hjælper også til med hund, oprydning og alt det der.  Så det er ikke fordi jeg bare ligger og danser hele tiden, men jeg giver dem også lov til at være bare de to. 

Jamen hvis du også skal op, hvad er issuet så? At du bliver vækket en halv time tidligere end dit vækkeur ringer? 

Anmeld Citér

10. april 2017

Anonym trådstarter

lineog4 skriver:

Jeg tror egentlig jeg ville forvente gæsten stod op og spiste morgenmad sammen med os. Vae jeg selv gæst ville jeg ved den første lyd stå op og være social (det er jeg blevet opdraget til). 

Vi har dog en gæst en gang imellem der ikke gør det, ikke siger godmorgen og i det hele taget ikke overholder de socialeregler jeg kender. Der er mit og familiens hensyn at vi ikke går ind på værelset - irriterende faktisk for den ekstra seng står hvor vi har vores tøj. 

Så konklusionen i mit svar er lige modsat, jeg ville som gæst stå op og forventer egentlig også gæster gør det og er sociale sammen med familien 

Det gør jeg som regel også. Men nogle dage tager jeg altså lige en time mere, fordi jeg har problem med at falde i søvn om aftenen. 

Men jeg er skam sammen med dem socialt. Men de plejer at ligge oven på til et sted mellem 9 og 11 i weekender og ferier. Hvis de ikke skal af sted tidligt. 

Så det er jo ikke hver weekend at de er nede så tidligt. 

Jeg hjælper til som man gør når man bor. Men jeg lader dem altså også have nogle gange hvor det kun er de to. 

Anmeld Citér

10. april 2017

Anonym trådstarter

Mor11 skriver:

Jamen hvis du også skal op, hvad er issuet så? At du bliver vækket en halv time tidligere end dit vækkeur ringer? 

Det var EN lørdag jeg spurgte om. 

Det andet er en almindelig hver dag. (Pg er sådan set altid vågen før dem i hverdagene)

Jeg spurgte bare om hvis de for en gangs skyld komme ned tidligere om i ville be en 7årig om at dæmpe sig lidt?

Jeg er ikke asocial eller gnaven, og forventer at de skal indrette sig efter mig. 

Anmeld Citér

10. april 2017

Sprit25

Anonym skriver:

Det andet er en almindelig hver dag. (Pg er sådan set altid vågen før dem i hverdagene)

Jeg spurgte bare om hvis de for en gangs skyld komme ned tidligere om i ville be en 7årig om at dæmpe sig lidt?

Jeg er ikke asocial eller gnaven, og forventer at de skal indrette sig efter mig. 

Jeg må indrømme. Jeg er mega forvirret! 

Jeg forstår ikke problematikkken. Hvornår står de op i weekenden? Hvad er problemet? 

Hvis det kun er en lørdag, det er sket synes jeg faktisk det er decideret flabet at blive irriteret?

Anmeld Citér

10. april 2017

Mor11

Profilbillede for Mor11
Anonym skriver:

sorry, jeg troede faktisk det var hverdagene du syntes var et problem. 

Men nej, at barnet en sjælden gang vågner tidligere end normalt, så ville jeg gøre som før beskrevet. Lukke dørene og opfører os som normalt - som selvfølgelig ikke inkludere råb og skrig, for det behøver vi ikke indendørs hos os men børn er spontane og hvis knægten pludselig kommer i tanke om at lege Tiger der overfalder mor ude køkkenet, jamen så kan hun selvsagt ikke nå at tysse på ham før han har nået at råbe "Wrrrrraaaaaau!!!" Ud i hele rummet sådan er det bare.. 

køb et sæt ørepropper evt. Og vær glad for at du faktisk kan blive liggende lidt. Alle vi andre står op med vores unger kl røv uanset ugedag hele året rundt. 

Anmeld Citér

10. april 2017

Karina84

Anonym skriver:

Det gør jeg som regel også. Men nogle dage tager jeg altså lige en time mere, fordi jeg har problem med at falde i søvn om aftenen. 

Men jeg er skam sammen med dem socialt. Men de plejer at ligge oven på til et sted mellem 9 og 11 i weekender og ferier. Hvis de ikke skal af sted tidligt. 

Så det er jo ikke hver weekend at de er nede så tidligt. 

Jeg hjælper til som man gør når man bor. Men jeg lader dem altså også have nogle gange hvor det kun er de to. 

Hvis det ikke engang er hver weekend, hvad er problemet så?

Hos os starter dagen kl.6 senest (og der har den store måske været vågen i over 1 time), OGSÅ i weekender.

Sorry, men for mig lyder det som luksus at blive vækket kl.7.30 først 

Anmeld Citér

10. april 2017

Mor11

Profilbillede for Mor11
Karina84 skriver:

Hvis det ikke engang er hver weekend, hvad er problemet så?

Hos os starter dagen kl.6 senest (og der har den store måske været vågen i over 1 time), OGSÅ i weekender.

Sorry, men for mig lyder det som luksus at blive vækket kl.7.30 først 

det synes de fleste forældre. Men hvis man ikke har børn er 7.30 nærmest stadig nat men bor man hos en børnefamilie, må man sgu tage den del med. Og især når drengen faktisk plejer at sove ret længe. 

Anmeld Citér

10. april 2017

Anonym trådstarter

Sprit25 skriver:

Jeg må indrømme. Jeg er mega forvirret! 

Jeg forstår ikke problematikkken. Hvornår står de op i weekenden? Hvad er problemet? 

Hvis det kun er en lørdag, det er sket synes jeg faktisk det er decideret flabet at blive irriteret?

Jeg er ikke irriteret. Det er et generelt spørgsmål.

Men jeg gider ikke mere. Jeg ville bare høre om det med at man ville be sine børn om at snakke stille, hvis de råber.  Og så er det blevet til at jeg forventer at de indretter dig efter mig. 

Så lad os bare lukke og sige at jeg er møg irriterende. 

Ja det var lige i lørdags at jeg kom til at tænke på det. Ikke kun på grund af familien, men bare generelt. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.