Larm og boende gæster

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

9. april 2017

Benjamins'mor

Vi har ikke noget gæsteværelse, så når min søster sover her, sover hun i stuen. Dette har betydet at hun har måtte stå op når børnene vågnede. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

10. april 2017

Sprit25

Herhjemme sover gæster også i stuen. Så her er det på vores præmisser.  Vi prøver at holde længere ovenpå men ja. 

Hvis det var en længere varende gæst ville det også være 100 på vores præmisser! 

Anmeld Citér

10. april 2017

Mor11

Profilbillede for Mor11

Når min kæreste lige er kommet hjem fra job midt om natten efter 10timers køretur, lukker jeg døren til soveværelset og ud til gangen for at dæmpe vores morgenstøj. Og hvis de råber beder jeg dem dæmpe sig, men det har nu ikke noget med en sovende mand at gøre, jeg gider generelt ikke at de går og råber med mindre der er en årsag  

Men ellers gør vi som vi plejer. Lukker bare et par døre. Og han sover som regel som en sten når vi kører

hverdagen er jo som den er og 7.30 på en hverdag er sgu ikke tidligt at stå op! Jeg møder på arbejde tidligere end det! 

Jeg ville egentlig synes det var vildt god stil hvis man er logerende i længere tid, at man står op og hjælper til med at give ungerne morgenmad eller tøj på, så forældrene kan tage alting lidt mere roligt. Det gør kæresten her når han har friperioder, det letter virkelig min morgen meget.  

Anmeld Citér

10. april 2017

Mortilah

Vi tager hensyn- på den måde at far og jeg lister/hvisker fra kl 5-6 når vi står op- indtil børnene vågner. Når dem på samme etage som os er vågne taler vi normalt. Når først alle er vågne er der "fri" adgang til hele huset. Generelt har vi ingen her der råber eller lign. Er der en gæst, taget vi samme hensyn. Men må nok sige at der bliver altså ikke taget hensyn mere end en halv formiddag.. vi skal jo alle i tøjet og i bad og kan ikke udskyde dette til at en evt gæst vågner kl 10.. men til kl 8 vil jeg da her forvente ro.

Anmeld Citér

10. april 2017

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.
Mor og meget mere skriver:

TS er gæst. 

Ja det er lige gået op for mig. Er enig med dig i, at det er ts der må tilpasse sig. Men tænker også godt man kan tale med en 7 årig og forklare ham at vi har en gæst som stadig ligger og sover, i hvery fald ift. råben. 

Anmeld Citér

10. april 2017

Sprit25

Anonym skriver:

Jeg forventer ikke at der skal være stille hele morgen, men bare det at der ikke behøver at blive trampet og skreget ned af trappen. 

Der var intet jeg kunne hjælpe med. Men jeg står også op, hjælper til.. 

Men jeg har ikke noget mod larm, er vant til det og sådan. Det er ikke fordi jeg brokker mig, jeg falder skam i søvn igen. Jeg tænkte bare på det med lige at be børn om at dæmpe sig. Om det bare er mig der er gammeldags. 

Igen jeg beder ikke specielbehandling, overhovedet. Her bliver også gjort rent og bagt kage ved midnatstid.

Jeg tænkte bare over det, jeg har ikke tænkt mig at sige at drengen skal være stille.

Altså indtil kl 7 ville jeg nok have maks ro. Men efter 7.30 ville jeg ikke tage specielle hensyn. Mit barn skal generelt ikke råbe, men 7.30 er "sentØ i en børnefamilie 

Anmeld Citér

10. april 2017

lineog4

Jeg tror egentlig jeg ville forvente gæsten stod op og spiste morgenmad sammen med os. Vae jeg selv gæst ville jeg ved den første lyd stå op og være social (det er jeg blevet opdraget til). 

Vi har dog en gæst en gang imellem der ikke gør det, ikke siger godmorgen og i det hele taget ikke overholder de socialeregler jeg kender. Der er mit og familiens hensyn at vi ikke går ind på værelset - irriterende faktisk for den ekstra seng står hvor vi har vores tøj. 

Så konklusionen i mit svar er lige modsat, jeg ville som gæst stå op og forventer egentlig også gæster gør det og er sociale sammen med familien 

Anmeld Citér

10. april 2017

Ena

Jeg ville nu nok synes, det ville være anstrengende at gå og sørge for at mine børn ikke støjede tre timer hver morgen i weekenderne. De synger, danser og får raserianfald. Det støjer og det kommer spontant. Vi vil gerne tilbyde mennesker en seng, hvis de har brug for det, og vi viser også hensyn, men vi vil samtidig gerne kunne være os selv, med alt hvad dertil hører. 

Som Lineogfire er inde på, ville det være god stil at stå op sammen med den familie, du i en periode har valgt at dele hus med - med alt hvad dertil hører. Vær den der tager et spil morgenkalaha med barnet, den der laver morgenmad eller den der cykler til bageren. Når nogen har åbnet sit hjem, bør man bidrage, hvor man kan. 

Anmeld Citér

10. april 2017

Roselil

Profilbillede for Roselil
Anonym skriver:

Jeg ved godt at det er en lille ting, men jeg kom bare til at tænke på det.

Hvis I havde en boende gæst(altså over længere tid), og I så står tidligt op med jeres børn(7.30) fordi I skal tidligt af sted, og gæsten sover(ikke brug for at vågne tidligt på en lørdag), ville I så få barn til at være stille(altså ikke råbe og trampe rundt), eller lade barnet være larmende, velvidende at det nok vækker gæsten? 

Barnet er 7. 

Som sagt jeg ved godt at det er en lille ting, men har bare tænkt over det 

Det er vel en god mulighed for at lære sit barn at tage hensyn til andre ikke som at I ska være musestille, men bare ikke larmende.

Anmeld Citér

10. april 2017

StineW79

Profilbillede for StineW79

Hvis det var en gæst, som overnattede et par dage, ville der blive taget hensyn.

Men ellers ville jeg forvente at de indordne sig efter os, eftersom de er vores gæst, i vores hjem, i vores hverdag.

Og her starter dagen altså kl 5.45, og vi er ude af døren senest kl 7.30 på en alm hverdag. Vh Stine 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.